Aansluiten Delta VFD op CNC720

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
RickPaus22
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 feb 2022 09:19

Aansluiten Delta VFD op CNC720

Bericht door RickPaus22 »

Hallo allen. Ik loop een beetje vast bij het aansluiten van mijn delta VFD (VFD007E21T) op mijn CNC720 breakout. Als ik het goed begrijp moet ik het 0-10v signaal van de controller aansluiten op de MI1 aansluiting op de VFD maar heel veel verder ben ik er nog niet mee gekomen. De manual van de VFD geeft ook weinig uitkomst. Wie heeft de oplossing voor mij? B.V.D.
Afbeelding
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Aansluiten Delta VFD op CNC720

Bericht door serum »

Als ik zo vluchtig in de handleiding kijk, lijkt het erop dat je tussen de AVI en DCM de 0-10V moet zetten, en standaard staat de VFD op ACI, dat is een jumper die je om moet zetten.

https://docs.rs-online.com/e377/0900766b812364ef.pdf

Ik zou een 5V voedinkje pakken en deze aansluiten als bron. Volgens mij zijn er voor VFD's 2 mogelijkheden om hem aan te sturen; met alleen 0-10V en ook met een rev/fwd (de richting waarin de motor draait) en een 0-10V signaal om het toerental in te stellen. Ik gebruik altijd de laatste. Je hebt dus ook een FWD of REV nodig (is gewoon een maakcontact)

*bovenstaande met een kneiter van een disclaimer, uitvoeren op eigen risico. Duik die handleiding in en maak hem je eigen.

Ik sluit een nieuwe VFD altijd los aan, zonder controller om hem in te stellen. Alles eerst operationeel gemaakt naast de machine en dan inbouwen. Ik doe het niet dagelijks, dus enige onzekerheid/voorzichtigheid is hierbij voor mij wel geboden) Daarna weet ik bij het aansluiten dat ik een eventuele fout (van 0-10V en de fwd fout ed.) in de controller moet zoeken. Noem het onwetendheid.
Plaats reactie