Site 3Dforum tijdelijk dicht

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Rob52 »

Ch3vr0n schreef: 20 sep 2022 17:28 Origineel waren FDM/FFF en resin printers samen onder 1 sectie. Is er een bepaalde voorkeur om dit eventueel (en de bijhorende structuur) op te splitsen in specifiek een gedeelte foor FDM/FFF en een gedeelte voor resin.
Als je dan toch bezig bent zou ik die 2 splitsen. Geeft meer duidelijkheid en is voor het zoeken ook gemakkelijker denk ik.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 sep 2022 13:21

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Ch3vr0n »

Wordt genoteerd (was ook mijn voorkeur). Ik heb gelijk in de extensie database geneusd en der komen een pak nieuwe functies bij. Waaronder (om een kleine teaser te geven) de belangrijke 2FA, een paar donkere thema's, en auto-draft (gedaan met berichten verliezen. Auto-save elke 20 seconden). Nog een pak meer, maar de ene wat subtieler dan de andere of niet direct zichtbaar
Laatst gewijzigd door Ch3vr0n op 20 sep 2022 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Rob52 »

Ook een aardige is de quoteknop uitzetten voor het laatste bericht. Is mogelijk want we gebruiken dat ook tegenwoordig op het motorforum waar ik modereer.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 sep 2022 13:21

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Ch3vr0n »

ben ik ook tegengekomen, maar was een twijfelgevalletje of ik em ging nemen. Werd bij deze gedownload.

Neuzen jullie ook eens in de extensie db. Kom je wat tegen dat misschien interessant is, plaats de link dan kijk ik even.

Wat de look betreft, hebben jullie liever de oude getrouwe rechtstreekse forum look of ook zo'n portaal gedoe zoals hier?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onderstaand bericht is specifiek voor eigenaar Jean-Paul van 3dprintforum.nl | mocht je dit lezen

JP,

Ik heb meermaals tevergeefs geprobeerd met je in contact te komen omtrent de huidige status en de eventuele toekomst van 3dprintforum.nl. Uit de afgelopen 6 pagina's in dit topic is duidelijk op te maken dat er nog steeds een wens en nood is aan een centrale plaats waar men kan samenkomen om prints, problemen/oplossingen en meer met elkaar te delen en te bespreken. Men kan echter niet blijven wachten op een reactie die mogelijk nooit zou komen, en de stekker er definitief uit laten gaan was voor mezelf geen optie.

Gezien ik ook de nodige kennis en mogelijkheden had om op korte termijn het forum nieuw leven in te blazen, was na het lezen van dit topic en de paar berichten die ik erin heb geplaatst, de keuze voor mij snel gemaakt. Ik weiger de schat aan kennis en informatie die meer ervaren gebruikers dan mezelf hebben verloren te laten gaan omdat de stekker uit het .nl domein wordt getrokken. Nu goed, je zal je redenen hebben en het aanbod tot overname blijft onbeperkt geldig mocht je je handen er volledig van willen afhalen.

Mocht je het .nl domein nieuw leven in blazen dan is het laten doorverwijzen van het .eu domein snel gebeurd, mocht je liever gewoon als gebruiker / hobbyist dan ben je uiteraard welkom op 3dprintforum.eu.

Vriendelijke groeten,

Ch3vr0n aka Wim
https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Tonybryden »

Netjes gedaan, ik ben blij dat er weer een 3d forum terug komt.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Rob52 »

Ch3vr0n schreef: 20 sep 2022 19:39 Neuzen jullie ook eens in de extensie db. Kom je wat tegen dat misschien interessant is, plaats de link dan kijk ik even.

Wat de look betreft, hebben jullie liever de oude getrouwe rechtstreekse forum look of ook zo'n portaal gedoe zoals hier?
Ik denk dat je er gewoon mee moet starten en als er in de loop der tijd behoefte aan is die extensies alsnog toevoegen. Het lijkt mij dat de meesten gewoon weer een werkend en actief forum wensen. Aanpassingen en uitbreidingen kunnen dan altijd nog (op wens/aanvraag) worden gedaan/toegevoegd.

Wat mij betreft kun je het eenvoudig houden zonder te veel toeters en bellen. Dus een "standaard" overzichtelijk forum met een goede menustructuur. Ik heb geen behoefte aan een portal. Gewoon recht toe recht aan.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Rob52 »

BTW, voor wie de extention database zoekt voor phpbb, die vind je hier.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 sep 2022 13:21

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Ch3vr0n »

Met beetje geluk als ik de nodige tijd vind, is dat ding na het weekend online :). Rechtoe rechtaan look was ook mijn voorkeur. Gelijk "bam" met de deur in huis :). Een aantal extensies gaan jullie zelfs gewoon niet merken (waaronder eentje de zelf SEO data genereert op basis van de tekst in een bericht), of birthdaycake icoontje op je profiel als je jarig bent, of een betere bbcode text editor. Simpele maar functionele dingen :)
https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Rob52 »

Ik weet even niet of dit een standaard functie is die alleen moet worden aangezet of dat het een extentie is. Maar wat ik wel makkelijk vind op bepaalde fora is de quick reply. Een vakje onderaan waar je meteen een antwoord kunt geven zonder dat je gebruik kunt maken van de diverse BBCodes en smilies. Makkelijk wanneer je een eenvoudig stukje tekst snel wilt plaatsen.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Rob52 »

Deze kwam ik laatst ook op een forum tegen en vind ik wel makkelijk. Zeker handig voor nieuwkomers die gelijke onderwerpen willen lezen zonder er een zoektocht naar te moeten starten.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 sep 2022 13:21

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Ch3vr0n »

Komt er bij deze in!
https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 sep 2022 13:21

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Ch3vr0n »

Rob52 schreef: 20 sep 2022 20:54 Ik weet even niet of dit een standaard functie is die alleen moet worden aangezet of dat het een extentie is. Maar wat ik wel makkelijk vind op bepaalde fora is de quick reply. Een vakje onderaan waar je meteen een antwoord kunt geven zonder dat je gebruik kunt maken van de diverse BBCodes en smilies. Makkelijk wanneer je een eenvoudig stukje tekst snel wilt plaatsen.
Je bedoelt dit? Da's een mod. Komt er ook in als dat em is. Maar ben er praktisch van overtuigd dat quick reply een standaard functie is. Ik zoek het wel uit
https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Rob52 »

Klopt, die is het.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Site 3Dforum tijdelijk dicht

Bericht door Rob52 »

Je hebt een PB-tje.
Plaats reactie