Vraag over Style besturing cnc freesmachine

Moderator: Moderators

Plaats reactie
haggard
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2010 20:39

Vraag over Style besturing cnc freesmachine

Bericht door haggard »

Beste forumgenoten,

Sinds een tijdje werk ik met een cnc freesmachine die voorzien is van een Style besturing. In eerste instantie vervloekte ik deze besturing, omdat ik er maar weinig mee kon (ik was Heidenhain gewend) maar nu begin ik toch wel te wennen aan de Style besturing, en zie ik er ook wel bepaalde voordelen in. Toch kom ik zo af en toe wat tegen waar ik niet helemaal uitkom of waarvan ik denk dat moet toch makkelijker/sneller kunnen.

Stel ik programmeer een stuk of 10 tapgaten, dan ga ik uiteraard boren, verzinken (of omgekeerd) en tappen, maar als ik dan bv achteraf nog weer een diepte van iets wil aanpassen klik ik 1 voor 1 alle gaten aan om bij elk specifiek gat het bewuste gereedschap te selecteren, en verander ik vervolgens die waarde bij al die gaten in 1 keer.. Als je veel gaten hebt ben je daar nog wel even mee bezig. Mijn vraag is dan ook of je in 1 keer alle gaten kan selecteren van 1 bepaald gereedschap?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Vraag over Style besturing cnc freesmachine

Bericht door Arie Kabaalstra »

'k heb zelf met diverse besturingen met vergelijkbare vragen gezeten.. Hoe zou je...

mijn eerste vraag is.. "Staat zoiets niet in de Manual"?. mijn tweede vraag.. welke Style besturing is het?

't komt er op neer, als ik het goed begrijp, kan ik bepaalde entiteiten in de tekening selecteren en groeperen, en daar op allemaal dezelfde bewerking op zetten?..

Gezien je ervaring met Heidenhain.. ja.. ik kan me voorstellen hoe je je voelt.. want Met Heidenhain maakte je gewoon een plaatstabelletje aan per soort gaten.. subroutinetje voor de bewerkingen.. bovenin het programma de cycli, subje aanroepen, en in het subje de plaatstabelletjes.. tenminste.. zo zou ik het doen..
haggard
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2010 20:39

Re: Vraag over Style besturing cnc freesmachine

Bericht door haggard »

Volgens mij staat het niet in de manual. De versie zou ik ook niet weten (waar kan je dat zien?), sowieso komen er om de zoveel tijd updates. Vanuit Style krijg je 1 dag cursus om de machine, en besturing een beetje te leren kennen, maar dan richt je je natuurlijk hoofdzakelijk op de meest belangrijke dingen.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Vraag over Style besturing cnc freesmachine

Bericht door zeeschuim »

bel ze even op
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Plaats reactie