infill percentage, waar zijn die % aan gekoppeld

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
ruudpg
Donateur
Berichten: 1051
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:37
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: infill percentage, waar zijn die % aan gekoppeld

Bericht door ruudpg »

diepchess schreef: 01 jun 2022 17:12
ruudpg schreef: 01 jun 2022 12:49 Ik heb nu geen beschikking over het programma,.... snip
Cura opent gelijk een port op mijn machine en probeert zich weg naar buiten te hacken - dus sindsdien heb ik 't programma niet meer geopend. Meet eerst je object in grootte even na, vooral Z-hoogte bij cura!
Fijn om mij te quote'en, maar verander de tekst dan niet!
ik had geen "... snip" er bij gezet, ik zat gewoon niet achter een computer waar het programma op stond.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: infill percentage, waar zijn die % aan gekoppeld

Bericht door Bjornski1976 »

Wat ook nog een rol speelt is de dikte van de nozle ( het rupsje wat ie neerlegt). Als een een wandje van 2mm dik geprint wordt met een .4mm nozzle moet ie zeker 5 rupjes leggen bij 100%. Maar als je nozle .35mm is krijg je al iets van gemis.

Toevallig gisteren een stukje op YouTube zitten kijken om parts sterker te krijgen door ze in zoutpoeder of gips na te verwarmen zodat het plastic opnieuw in alle richtingen vloeit.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: infill percentage, waar zijn die % aan gekoppeld

Bericht door rien1959 »

Die infill verandert ook nog eens per gebruikte printer. Hoe het zit ? Geen idee. Ik weet nu uit ervaring welke printer een bepaalde infill nodig heeft. Soms lijkt het verband te houden met het maximale printformaat ?
Plaats reactie