CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door benkr »

Pascal, je bent van harte welkom, ik zal je de adresgegevens sturen.
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door hobbycnc23 »

benkr schreef: 18 jun 2022 13:14 Vorige keer bij mij had Hobbycnc23 (Geert voor de ingewijden) zijn Airfryer meegebracht, ik denk dat Geert aan het tobben is met zijn gezondheid, het is erg stil rond hem, ik zal hem los van alles eens benaderen.
Ben, heb je een pbtje gestuurd.
En helaas mannen jullie zullen elders een Airfryer moeten regelen want helaas ik kom niet.
Heel veel plezier op 2 juli!
gr. geert
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door benkr »

Helaas, Hobbycnc23 komt dus niet, ik had het eigenlijk al verwacht, maar het betekent inderdaad dat we nu dus iemand anders zoeken die een Airfryer mee kan nemen, of we moeten het hele idee vergeten, dat is ook geen grote ramp hoewel het natuurlijk wel lekker is.
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door benkr »

Ik kreeg nog de vraag hoe laat we beginnen, meestal is dat ergens tussen 12:00 en 13:00 uur en eindigen ergens tussen 17:00 en 18:00.
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door Andre_designer »

kan ik op de cnczone meeting ook nog aanhaken?? zo ja , waar is het??
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door benkr »

Natuurlijk kun je nog aanhaken, het is in Elst bij Utrecht.
Als je wil komen stuur ik je de adresgegevens.
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door Andre_designer »

nou stuur maar!! lijkt me leuk..heb het wel druk maar daar ruim ik wel tijd voor in.
Zit hier nog steeds met machine die niet 100% werkt. werkt wel maar niet 100%. Voorlopig geen tijd voor.(eerst andere projecten) ik moet er nog een keertje aandacht en inzet energie in pompen zonder er helemaal van te flippen.Het mij compleet vaag waarom de machine met een proeffrees stuk goed begint en tijdens het frezen op een andere positie verder gaat. heb daar eigenlijk persoonlijke hulp van iemand anders bij nodig.

ik ga hier nu geen topic starten dat ga ik later doen. Maar als er mensen zijn die me persoonlijk willen helpen dan houd ik me aanbevolen. Heb me eigenlijk aan het project vergaloppeerd en eigenlijk heb ik persoonlijke live hulp nodig. Heb nu eigenlijk het project geparkeerd staan.
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door benkr »

Geef in je profiel aan waar je machine woont, als het bij mij in de buurt is kom ik wel even langs, als het niet in de buurt is komt er misschien wel iemand anders die b.v. bij je in de straat woont.
Ik stuur je de adresgegevens.
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door Andre_designer »

gorinchem
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door benkr »

Andre_designer schreef: 22 jun 2022 18:00 nou stuur maar!! lijkt me leuk..heb het wel druk maar daar ruim ik wel tijd voor in.
Zit hier nog steeds met machine die niet 100% werkt. werkt wel maar niet 100%. Voorlopig geen tijd voor.(eerst andere projecten) ik moet er nog een keertje aandacht en inzet energie in pompen zonder er helemaal van te flippen.Het mij compleet vaag waarom de machine met een proeffrees stuk goed begint en tijdens het frezen op een andere positie verder gaat. heb daar eigenlijk persoonlijke hulp van iemand anders bij nodig.

ik ga hier nu geen topic starten dat ga ik later doen. Maar als er mensen zijn die me persoonlijk willen helpen dan houd ik me aanbevolen. Heb me eigenlijk aan het project vergaloppeerd en eigenlijk heb ik persoonlijke live hulp nodig. Heb nu eigenlijk het project geparkeerd staan.
Vertel eens over wat voor machine het gaat, portaalfrees, of........... (kan van alles zijn)
Welk Operating systeem en welke controller / software gebruik je?
Een paar foto's zou een en ander erg verduidelijken denk ik.
Is de machine te vervoeren, kun je er b.v. mee bij mij langskomen? (Tilburg)
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door benkr »

De laatste stand van zaken:

Code: Selecteer alles

			2/7	
Benkr			ja
javanree		ja
TomAndKobus		ja
Kjelt			ja
Kars-cnc		ja	
Sven			ja
Hainjedaf		ja
Hobbybob		nee
Bjornski1976		ja
schutter schippers	ja
DaBit			ja
Sven			ja
PE1BEY			ja	
Nico			ja
jasper			ja
Andre_designer		ja
Het lijkt er sterk op dat er geen AirFryer zal zijn, dus toch naar worstebrood Kees.

En mochten er nog twijfelaars zijn, je bent altijd welkom, maar laat het wel even weten, dan stuur ik je het adres.
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door Andre_designer »

benkr schreef: 22 jun 2022 23:30
Andre_designer schreef: 22 jun 2022 18:00 nou stuur maar!! lijkt me leuk..heb het wel druk maar daar ruim ik wel tijd voor in.
Zit hier nog steeds met machine die niet 100% werkt. werkt wel maar niet 100%. Voorlopig geen tijd voor.(eerst andere projecten) ik moet er nog een keertje aandacht en inzet energie in pompen zonder er helemaal van te flippen.Het mij compleet vaag waarom de machine met een proeffrees stuk goed begint en tijdens het frezen op een andere positie verder gaat. heb daar eigenlijk persoonlijke hulp van iemand anders bij nodig.

ik ga hier nu geen topic starten dat ga ik later doen. Maar als er mensen zijn die me persoonlijk willen helpen dan houd ik me aanbevolen. Heb me eigenlijk aan het project vergaloppeerd en eigenlijk heb ik persoonlijke live hulp nodig. Heb nu eigenlijk het project geparkeerd staan.
Vertel eens over wat voor machine het gaat, portaalfrees, of........... (kan van alles zijn)
Welk Operating systeem en welke controller / software gebruik je?
Een paar foto's zou een en ander erg verduidelijken denk ik.
Is de machine te vervoeren, kun je er b.v. mee bij mij langskomen? (Tilburg)
Het operating systeem is windows 10(als je dat bedoeld) de controller is een arduino(origineel) de firmware gbrl 1.1f en de external drivers zijn dm556 en de steppermotors zijn nema 23 motoren (1.2nm.) en de software die tot op heden heb geprobeerd(om te testen) is f-engrave, easel en ugs en allemaal hebben verschillende configuratie. Uiteindelijk wil ik qcad en cambam gaan gebruiken. Dat is de meeste betaalbare keuze. qcad om te tekenen cambam voor de gcode(nog een learncurve to go). Maar eerst moet de machine het goed doen.

De machine is niet te vervoeren want hij staat aan de muur vast gemaakt en de machine heeft het outside formaat van 100cm x 180cm. en ik rijd motor dus dat gaat 'm niet worden!! plus dat er een vaste kast onder aan is vast gemaakt.
dit is de machine.
Afbeelding
Afbeelding

Maar laten we hiervoor een aparte topic voor start anders word het hier zo'n zooitje/rommeltje. En anders benkr, kom anders een (paar) keertje langs. Van een afstandje valt er moeilijk te communiceren/uit te leggen. heb best wel al het één en ander geprobeerd. er zijn best wel het één en ander vaag.
Laatst gewijzigd door Andre_designer op 23 jun 2022 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door hugo stoutjesdijk »

benkr schreef: 22 jun 2022 23:39 De laatste stand van zaken:

Code: Selecteer alles

			2/7	
Benkr			ja
javanree		ja
TomAndKobus		ja
Kjelt			ja
Kars-cnc		ja	
Sven			ja
Hainjedaf		ja
Hobbybob		nee
Bjornski1976		ja
schutter schippers	ja
DaBit			ja
Sven			ja
PE1BEY			ja	
Nico			ja
jasper			ja
Andre_designer		ja
Kees		vermoedelijk ook
Het lijkt er sterk op dat er geen AirFryer zal zijn, dus toch naar worstebrood Kees.

En mochten er nog twijfelaars zijn, je bent altijd welkom, maar laat het wel even weten, dan stuur ik je het adres.
Heet Pascal nu opeens jasper ?
En ik verwacht dat Sven maar met 1 persoonlijkheid komt.
En ik zet Kees er ook maar bij. Zitten we op 17 met ons er bij op 19 mensen, aardig volle bak, hopelijk weer om lekker buiten te zitten.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: CNCzone meeting "Brabant meets Utrecht"

Bericht door Andre_designer »

vraagje, zijn de consumpties gratis of wordt hier op de dag een financiële vergoeding voor gevraagd??
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
Plaats reactie