Leadshine dm 556s

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Heino van den heuvel
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2021 23:25

Leadshine dm 556s

Bericht door Heino van den heuvel »

Hoi

Ik heb mijn dm 556s aangesloten op een eding cpu5a
T probleem is dat er 1 556 t niet doet ik heb ze onderling uitgewisseld de z op y en de y op z en dan blijft steeds de zelfde t niet doen de groene led blijft branden en de rode blijft uit als ik de test functie gebruik doet hij t wel. Is het een instelling bij eding of moet ik nog iets activeren software matig van de 556 ik weet t even niet meer

Kan iemand me helpen aan een antwoord?

Gr heino
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Leadshine dm 556s

Bericht door benkr »

Ik ben wel eens op zoek geweest naar de verschillen tussen de gewone en de "s" uitvoering, maar daar kon ik niets over vinden.
Ik verwacht dat het ligt aan het enable signaal, bij veel recente typen kun je de functie van deze pin middels software bepalen, normaal gesproken werkt dit signaal eigenlijk recies verkeerd om, maar kun je dat middels die software (ingebouwd in de driver) wijzigen.
Om dat te doen heb je een kabeltje nodig en een seriële poort op je PC. Die seriele poort kan ook via een USB naar serieel convertertje.
Ik weet niet waar je woont, maar als het niet al te ver is kom dan op 16 april naar de CNCzone Brabant dag, daar is dan vast wel iemand die je hier mee kan helpen. Laat het wel vooraf weten zodat er gezorgd kan worden dat de benodigde spullen (kabeltje dus) aanwezig zijn.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Leadshine dm 556s

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Heino van den heuvel schreef: 27 mar 2022 11:50 Is het een instelling bij eding
Als je de driver verwisselt, dan staat de instelling van eding blijkbaar goed.
Als het het enable signaal zou zijn, kun je natuurlijk even proberen, enable niet aansluiten, of gewoon 5v op de enable. Als ie het in 1 van de 2 toestanden wel doet, weet je in ieder geval de oorzaak.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie