Mach3 Buttons en LED's

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Mach3 Buttons en LED's

Bericht door benkr »

Ik ben bezig om een klein bedien terminal-tje voor mijnRF30 machine, dat ga ik maken met een Pokeys kaartje, een hele boel dingen werken al, maar ik kan de LED code voor de Mach3 knop Jog ON/OFF niet vinden. De buttoncode die ik heb gevonden is 103 en die werkt ook, de LED code die ik zou verwachten is 83 maar die werkt dus niet.
Weet iemand misschien deze code?
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Mach3 Buttons en LED's

Bericht door Bjornski1976 »

Ben, kijk eens in de bijlagen van dit bericht. Misschien dat hierin staat wat je zoekt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Bjornski1976 op 22 mar 2022 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Mach3 Buttons en LED's

Bericht door benkr »

Nee, daar kan ik niets in vinden wat werkt, ik heb er al verschillende geprobeerd.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Mach3 Buttons en LED's

Bericht door Portje »

misschien dat dit filmpje je kan helpen

Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Mach3 Buttons en LED's

Bericht door benkr »

Dit filmpje is bedoeld voor Mach3 met b.v. een Parallelle poort BOB, Pokeys heeft hiervoor een I/O editor aan boord die daar speciaal voor bedoeld is, maar dan moet je wel de juiste Button en LED codes weten, en daar wringt de schoen, ik weet de code voor de LED functie van de JOG ON/OFF button niet.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Mach3 Buttons en LED's

Bericht door zeeschuim »

83
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Mach3 Buttons en LED's

Bericht door benkr »

zeeschuim schreef: 22 mar 2022 17:0083
Zoals hiervoor al geschreven, 83 werkt niet, geen idee waarom niet, maar ik zelf denk dat het de verkeerde code is.
Als ik een button zoek die helder is en ik zoek daar de LED code van dan werkt het wel gewoon.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Mach3 Buttons en LED's

Bericht door Bjornski1976 »

Hoi Ben maakt het nog uit of je het een input of als output definieert? Kwam ook nog een Pokey document tegen, zie bijlagen. Denk dat je hem al hebt maar toch.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Mach3 Buttons en LED's

Bericht door benkr »

Ik gebruik per knop 2 I/O lijnen, eentje als input om met een schakelaar de bewuste knop te bedienen, en eentje als output om de status van de LED naar buiten te brengen, maar dat wil dus niet lukken.
Volgens het Pokeys manual zou het toch wel zo moeten werken:

Third column (available for digital inputs and outputs) enables selection of mapping to Mach3 OEM LEDs. If the pin function is set to 'Input', this mapping will enable setting of Mach3 OEM LED state based on PoKeys IO pin state. If the pin function is set to 'Output', Mach3 OEM LED state will be reflected to PoKeys IO pin state.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Mach3 Buttons en LED's

Bericht door benkr »

Ik ben inmiddels een stukje verder, als ik de bewuste LED (83) naar een relay output verwijs dan werkt het, als ik die LED naar een Open Collector output verwijs dan werkt het, maar als ik naar een normale I/O pin verwijs dan werkt het niet.
Ik ben inmiddels met de Pokeys helpdesk in conclaaf, dat werkt perfect, maar niet zo snel als ik graag zou hebben, ik hoop morgen weer een antwoord van ze te krijgen.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Mach3 Buttons en LED's

Bericht door benkr »

Antwoord van Pokeys:

Pins 3 and 4 on the PoKeys57CNC are of type 'DI33P' and should not be used as digital outputs, as described in the user manual of the device. These have built-in filters that work only with the digital inputs

Niet dat ik er gelukkig van wordt, maar ik weet nu wel waar het probleem zit.
Plaats reactie