elektromotor AI Hembrug kaduuk

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

FransVee
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jan 2022 23:30

Re: elektromotor AI Hembrug kaduuk

Bericht door FransVee »

En om mezelf even te quoten
FransVee schreef: 24 mar 2022 14:18 k wacht rustig af of de douane ook nog geld van mij wil hebben,
Ik heb de douane niets hoeven te betalen.
HD13
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: elektromotor AI Hembrug kaduuk

Bericht door HD13 »

FransVee schreef: 12 jul 2022 15:01 * In de handleiding zie ik een MCCB/vermogensschakelaar en een filter voor de servo driver geplaatst. Doen jullie dit ook? (en zo ja welke? Dat scheelt mij een hoop zoekwerk :-))
* Nu ik toch bezig ben wil ik ook een noodstop op m'n draaibank maken. Ik dacht hierbij om een magneetschakelaar voor de servo driver te plaatsen. Is dit een goed idee of zijn er betere oplossingen?

Alvast bedankt weer!
MCCB voorkomt dat je hele besturingskast uitfikt als er wat misgaat met de driver.
Staan er geen waarden in de manual ergens ?
En garandeerd een scheiding tussen netspanning en driver, vermogens elektronica wil nog wel eens spanning lekken ondanks dat het in een stop functie staat.

Filter, als alles netjes werkt en geen rare storingen dan lijkt het niet nodig.

Noodstop, heeft de driver daar niet een aparte functie voor ?
Als je botweg de voedingsspanning afschakelt dan heb je kans dat de servo gewoon uitdraaid terwijl bij de (nood)stop functie de servo wordt afgeremd.
Dan is het nog de vraag of de driver dit wel leuk vind.
FransVee
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jan 2022 23:30

Re: elektromotor AI Hembrug kaduuk

Bericht door FransVee »

HD13 schreef: 12 jul 2022 17:18 MCCB voorkomt dat je hele besturingskast uitfikt als er wat misgaat met de driver.
Staan er geen waarden in de manual ergens ?
En garandeerd een scheiding tussen netspanning en driver, vermogens elektronica wil nog wel eens spanning lekken ondanks dat het in een stop functie staat.
Ok, zeker van nut dus. Ik ga zoeken in de handleiding.
Filter, als alles netjes werkt en geen rare storingen dan lijkt het niet nodig.
Ok
Noodstop, heeft de driver daar niet een aparte functie voor ?
Als je botweg de voedingsspanning afschakelt dan heb je kans dat de servo gewoon uitdraaid terwijl bij de (nood)stop functie de servo wordt afgeremd.
Dan is het nog de vraag of de driver dit wel leuk vind.
Daar zeg je wat, dat de motor uitdraait. De Servo heeft een "EMG" functie. Die maar gebruiken dan!
Plaats reactie