Ali express "Price includes VAT"

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Ali express "Price includes VAT"

Bericht door serum »

Precies dat had ik dus ook. Ik heb ze gevraagd of ze dat rekenmodel gelijk konden trekken met de Nederlandse waarde van de inhoud van het pakket. Dat had een waarde rond de 300 euro ipv de 80 euro, of ze daar niet nog kans zagen om wat extra's in de wacht te slepen.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Ali express "Price includes VAT"

Bericht door Kjelt »

Eindelijk een reactie van Fedex na meer dan een maand wachten.
Er was geen IM nummer ingevuld op de aangifte bij verzending (kreeg kopie dat klopt), dus kunnen ze achteraf geen BTW terugvragen op het IM nummer waarop de BTW is ingehouden.

Alweer begrijp ik er geen bal van maar zoals ik het nu begrijp is er dit gebeurd:

-1 Ali incasseert geld waaronder 27.- BTW die ze apart zetten voor als de teruggave vanuit Fedex namens de douane wordt geclaimed.
-2 Bedrijf die het spul verkoopt verstuurd spullen maar vergeet IM nummer.
-3 Spullen komen aan ik bevestig ontvangst.
-4 Ali betaald bedrijf maar reserveert de BTW voor de terug aanvraag
-5 Fedex ziet geen IM nummer dus komen bij mij het lagere BTW + handling terug vragen (wat betekent dat iedere lagere verzend bedrag op de verzendfactuur alleen maar geld oplevert voor Ali die wel het hogere BTW heeft geincasseerd) dus wat vroeger een voordeel voor de koper was is nu een voordeel van Ali geworden maar ala.
-6 Ik mag dubbel betalen want zowel Ali als verzender zeggen van niets te weten en Fedex blijft volgens het boekje werken, IM nummer niet op verzend formulier dan dokken.

Lekker geregeld allemaal.....
Plaats reactie