Waar Mesa kaart te koop?

LinuxCNC kan hier besproken worden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door P1-Engineering »

IK wil graag zsm mijn machine upgraden naar LinuxCNC en daarvoor gebruik maken van Mesa kaarten.

Het ding is alleen nergens op voorraad voor zover ik heb kunnen zien.
Gaat om de Mesa 7i76E
De andere kaarten hebben ze wel gewoon bij Eu surplus op voorraad, ze kunnen helaas niet aangeven wanneer de 7i76E weer leverbaar is.

Iemand hier nog een idee waar ze zo'n kaart, met voorkeur in EU, op voorraad hebben?.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5413
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door serum »

Ah.. je loopt tegen hetzelfde probleem aan als ik.. het is voor mij een reden om wat terughoudend te zijn voor een dergelijke kaart. Je wil geen machine ombouwen en vervolgens bij een evt defect moeten wachten op vervanging.
Zou er meteen twee bestellen denk ik..


Heb geen idee of je dit misschien al gedaan hebt, maar neem anders eens contact op met Jacala. Hij gebruikt ook machines met Eding met een atc, kan mij niet voorstellen dat er geen vaste positienummers opgegeven kunnen worden. Kan haast niet anders dan dat het een incorrecte macro is? Je kan het toolnummer toch gewoon uitlezen en registreren?

Lijkt mij zoiets elementairs. Maar jou kennende heb je dat tot op de bodem uitgezocht.

Welke kaart wil je gebruiken voor Linux?

Ik vraag dit omdat ik ook van plan ben mijn kleine machine uit te rusten met een atc. en evt ook te bouwen naar Linux, maar dat pad is mijn nog wat troebel met de slechte verkrijgbaarheid van de mesa controllers en het warrige bos van Linux.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door DaBit »

Momenteel is alles waar een processor of FPGA op zit lastig te krijgen en tenminste duurder dan het ooit was. Als bijvoorbeeld Eding niet met een vooruitziende blik ingeslagen heeft dan krijgen of hebben die dat probleem ook.

Je kunt ook gewoon direct bij Mesa informeren. Peter Wallace is heel behulpzaam.

Verder is er ook niks mis met een 6i25+7i76. PCIe is technisch gezien nog steeds een beter communicatiekanaal voor onze doeleinden dan Ethernet.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
bbg
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 sep 2017 21:59
Locatie: drachten/eindhoven

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door bbg »

Volgens de website hebben ze in Tsjechie nog een op voorraad:

http://www.duzi.cz/shop_cnc/index.php?m ... ucts_id=61

Mesa heeft een lijst met international dealers. Misschien kan je daar ook nog wat mee:

http://store.mesanet.com/international-dealers

Succes met zoeken.
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door remon_v »

bbg schreef: 29 jan 2022 09:09 Volgens de website hebben ze in Tsjechie nog een op voorraad:
Als ik 8440 Tjechische kronen omreken naar Euro kom ik op bijna €345,- uit…. :shock:
Of zie ik het verkeerd?

Dat zou wel erg duur zijn….

Ik zat trouwens ook te kijken naar de 7i76E, als we nou minimaal 10 kaarten bestellen met meerdere personen, direct bij Mesa in Amerika (als ze weer op voorraad zijn), dan krijgen we een flinke korting. Een ideetje?

Ik heb geen haast :mrgreen:
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5413
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door serum »

Ik heb ook geen haast. Kunnen we meteen een praatgroep oprichten voor de inrichting van eea.. :mrgreen: (ruik je de onzekerheid)?..
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door remon_v »

24171

Als ik het gevoel heb dat er genoeg interesse is wil ik best een andere topic aanmaken hiervoor, wil dit topic niet kapen ;-)

1693,18 dollar (+/-€1520,-) incl. verzenden (6-10 dagen) is wel een goede prijs, alleen vraag ik me dan af wat extra kosten zijn die er bij komen
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door benkr »

BTW, invoerrechten, inklaren en verzenden.
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door remon_v »

benkr schreef: 29 jan 2022 13:39 BTW, invoerrechten, inklaren en verzenden.
Verzenden en BTW zit er bij staat er (schatting)... dus ik neem aan dan alleen invoerrechten en inklaren nog? Als ik zo kijk zou de invoerrechten 0% zijn voor elektronica?
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door benkr »

Volgens mij zit er nog geen BTW bij, verklaar anders maar eens hoe die gerekend worden, zou globaal toch 300 Euro moeten zijn.
Inklaren was altijd iets van 17,50 Euro.
bbg
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 sep 2017 21:59
Locatie: drachten/eindhoven

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door bbg »

Weet je zeker dat er BTW bij zit? Er staat namelijk geen bedrag gespecificeerd op het overzicht. In de US is het gebruikelijk om naar buiten de eigen staat zonder Sales tax (BTW) te verzenden.
remon_v
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door remon_v »

bbg schreef: 29 jan 2022 14:03 Weet je zeker dat er BTW bij zit? Er staat namelijk geen bedrag gespecificeerd op het overzicht. In de US is het gebruikelijk om naar buiten de eigen staat zonder Sales tax (BTW) te verzenden.
Wat er staat is 'Estimate Shipping and Taxes,' vervolgens geef je je adres op en dan heb je een aantal keuzes (ik heb de goedkoopste genomen) en dan komt het op 103,18 dollar. Zoals de tekst al aangeeft, dat is een schatting.

EDIT: Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat er nog geen BTW bij zit...

Ik heb deze ingevuld:
http://www.invoercalculator.nl/

En dan kom ik op ongeveer €1675,- uit ongeacht wie de afhandeling doet.
Dat vind ik nog steeds een mooi bedrag, dat zou minder dan €170,- per kaart betekenen.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door DaBit »

serum schreef: 29 jan 2022 10:48 Ik heb ook geen haast. Kunnen we meteen een praatgroep oprichten voor de inrichting van eea.. :mrgreen: (ruik je de onzekerheid)?..
Ja, had je die geweldige LinuxCNC workshop in Wijk en Aalburg een paar jaar terug maar moeten volgen :lol:

Maar als de nood nou echt hoog word dan kom je maar langs met je spullen, dan zet ik je wel met klotsende oksels achter de computer, ga ik gemeen grijnzend net in je perifere zicht staan, en grijp ik een milliseconde voor de rook ontsnapt wel in :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5413
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Waar Mesa kaart te koop?

Bericht door serum »

Ik zoek meer morele ondersteuning Bart. Als ik badend in een bad van zweet sta leeg te lopen zoek ik een schouder om op uit te huilen. Die ingebouwde veiligheid stel ik dan wel enorm op prijs. Ik heb nog wel een pc over, zal morgen linux eens installeren en kijken of ik een smoothieboard of arduino/pi als controller aan de hobbel kan krijgen.
Plaats reactie