Prusa

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

danny vroonen
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 dec 2016 22:46
Contacteer:

Prusa

Bericht door danny vroonen »

Ik heb een hele tijd geleden hier een vraag gesteld waarom mij Prusa maar opwarmt tot 140 graden .Nu heb ik alles nieuw gekocht print ,hotend en thermystor en het is nog hetzelfde.
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Prusa

Bericht door Goudgele »

Al contact opgenomen met de Prusa helpdesk? Gegarandeerd dat je daar geholpen wordt.
En beschrijf ook ff wat je precies probeert. Warm je hem op via de printer zelf, of via een gcode die je gegenereerd hebt? (en met welke software heb je dat dan gedaan)
Check ook of alle connecties goed zitten, zoals duidelijk in de Prusa bouwinstructies is weergegeven
danny vroonen
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 dec 2016 22:46
Contacteer:

Re: Prusa

Bericht door danny vroonen »

Ik heb al een paar uur aan de live chat gehangen met prusa en daar kwamen ze tot de conclusie dat de print stuk was ,niet dus.
Ik wil filament laden dan zegt het scherm pre heat nozzle dan begint het op te warmen tot 140 daarn koelt het terug de tekst blijft op het scherm.
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Prusa

Bericht door Goudgele »

Ergens in de settings op de printer kan je de preheat temperatuur aanpassen. Ik zou daar eens kijken, misschien staat het wel op 140 ingesteld.
Ik geloof ook dat tijdens het pre heaten op het scherm de huidige en gewenste temperatuur verschijnt waar hij naartoe werkt. Zoiets als 80/210 graden bijvoorbeeld. Bij jou is dat dan bijvoorbeeld 80/140 graden? Of niet?
danny vroonen
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 dec 2016 22:46
Contacteer:

Re: Prusa

Bericht door danny vroonen »

Neen ,ik kies pla dat is 210 en dat verschijnt dan op het scherm maar het stopt op140/210
Zou het kunnen dat de filament sensor stuk is ,iemand zei me dat daar een veiligheid ingebouwd is en als die geen ilament detecteert niet hoger gaat.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Prusa

Bericht door hainjedaf »

Idd is dan je print stuk.
Heb ik met mijn mini ook gehad.

Maar de klantenservice van prusa is perfect.
Binnen 48 uur ligt er een nieuwe print op je bureau is
mijn ervaring.
En ze deden niet moeilijk dat ik meteen wat reservedelen wilde
laten meekomen in die zending (die onderdelen moest ik natuurlijk
wel apart bijbetalen).
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
Storm100210
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 mar 2013 16:55
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Prusa

Bericht door Storm100210 »

Ik heb ook eens zoiets mee gemaakt en toen bleek het dat er een beveilings timer in de software op een te korte tijd stond in gesteld. Ik weet niet meer hoe het precies zat maar die kon je in de printer software instellen. De printer warmde op tot de tijd die ingesteld stond was bereikt en dad kolde de printer weer af. Dus gewoon een beveiliging tegen oververhitting. Ik hoop dat je het een beetje snapt.
danny vroonen
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 dec 2016 22:46
Contacteer:

Re: Prusa

Bericht door danny vroonen »

Ja dat zou kunnen .ik zal dat eens zoeken.
danny vroonen
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 dec 2016 22:46
Contacteer:

Re: Prusa

Bericht door danny vroonen »

Ik zal het nog eens uitleggen
Er was een print losgekomen en de hele kop was 1 blok pla. Toen een nieuwe hotend en thermistor en toen is het probleem begonnen .chat met Prusa ,nog eens nieuwe hotend en thermistor ,hetzelfde resultaat nog eens chat dan zeggen ze print is stuk.ok nieuwe print en nog eens nieuw hotend en thermistor maar nog altijd hetzelfde resultaat. Het kan toch bijna niet dat die nieuwe print ook stuk is.
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Prusa

Bericht door Goudgele »

Het lijkt me echt sterk dat er twee keer een controller van Prusa stuk in de doos zat, gezien de quality control die ze normaliter hebben. Check je bedrading nogmaals en flash de nieuwste printer firmware van de officiële Prusa website eens.
Gebruikersavatar
Storm100210
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 mar 2013 16:55
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Prusa

Bericht door Storm100210 »

Misschien helpt dit een beetje.
https://reprap.org/forum/read.php?262,529927

Andere printer zelfde probleem
danny vroonen
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 dec 2016 22:46
Contacteer:

Re: Prusa

Bericht door danny vroonen »

Ik heb het eindelijk gevonden .Zelf bij Prusa hebben ze mij op een verkeerd spoor gezet en mij voor 200 € nieuwe onderdelen laten kopen wat helemaal niet nodig was.mijn vertrouwen in Prusa heeft nu toch wel een flinke deuk gekregen.
De oorzaak was dat ik het hotend te diep in het koelelement geschroefd had en dat er daardoor te veel warmte wegvloeide die het verwarmingselement niet kan opvangen .de hotend 1 toer teruggedraaid en alles normaal.dat staat nergens in de handleiding.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: Prusa

Bericht door Rob52 »

Als ik al die positieve verhalen over Prusa's aftersales moet geloven, waar je uiteindelijk toch zelf voor hebt betaald door de hoge aanschafkosten van de echte Prusa, dan zou ik ze daar toch op aanspreken en kijken in welke vorm zij dit denken te gaan compenseren. Als ze hun reputatie waarmaken en hooghouden dan zullen ze je ongetwijfeld met een goed voorstel tegemoet komen. Zo niet dan is dat erg slechte reclame voor ze en dat is iets dat ze niet willen (lijkt mij).
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Prusa

Bericht door hainjedaf »

Dat ben ik niet echt met je eens.
Als je in de Prusa Knowledge Base kijkt, staat daar met foto's hoe je een hotend moet assembleren.
Als je dat verkeerd doet, heb je toch echt ergens overheen gelezen/gekeken

https://help.prusa3d.com/en/guide/how-t ... k3s_161575
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Plaats reactie