gaat mis in rotterdam...

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gesloten
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door bartL »

Als het daar over gaat... ook daar vind ik wel een taak voor de overheid weg gelegd.
Toen we vroeger nog met een knots uit de grot kwamen was het simpel, zodra je suiker tegen komt neem je dat tot je. Helaas zit dat nog steeds in ons systeem, waardoor het zo donders verslavend is. Naar mijn idee is dat een groter probleem als roken. Echter is dat tegelijk een lastige tegenstander aangezien je gelijk zo'n beetje de hele voedingsmiddelenindustrie tegen je heb omdat ze het tegenwoordig zo'n beetje overal doorheen gooien.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5415
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door serum »

Suiker wordt het nieuwe roken. Over 20 jaar verbaast de generatie zich over onze suikerconsumptie..
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Tonybryden »

Dan ben ik al goed bezig ,neem mijn koffie al zonder suiker 😀.
Er is overal wat voor te zeggen maar ik leef lekker zoals ik dat wil.
Ja misschien iets minder gezond maar gelukkig wel mijn eigen keus .
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Tonybryden »

En als ik in mijn hobby hokje sta,vind ik het wel lekker om een peukje op te steken en af en toe een lekker koekje erbij met koffie.
Dat is toch genieten 😉
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door hugo stoutjesdijk »

bartL schreef: 21 nov 2021 12:15 t... ook daar vind ik wel een taak voor de overheid weg gelegd.
Ik vind deze hele discussie niks, voor zover het een discussie te noemen is. :evil:

Maar wat betreft die taak voor de overheid, er is niks mis met een beetje eigen verantwoordelijkheid.
Waarom kan niemand tegenwoordig nog zelf nadenken?
Als het hard gaat regenen moet er een code geroepen worden anders weet de kudde niet dat ze nat kunnen worden.
En dat die infantiele vragen na zo'n persconferentie, alles is al gezegd, gaan ze het gewoon weer vragen.

En voor elkaar zorgen schijnt iets met mate van ontwikkeling te maken te hebben, het lijkt er op dat dat op het moment bij een bepaalde groep behoorlijk aan het terug lopen is.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
veteq
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jun 2007 04:09
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door veteq »

bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door bartL »

serum schreef: 21 nov 2021 12:18 Suiker wordt het nieuwe roken. Over 20 jaar verbaast de generatie zich over onze suikerconsumptie..
Ben er ook bang voor....
Tonybryden schreef: 21 nov 2021 12:23 En als ik in mijn hobby hokje sta,vind ik het wel lekker om een peukje op te steken en af en toe een lekker koekje erbij met koffie.
Dat is toch genieten 😉
Zekers! Zolang het allemaal met mate gaat is er niks aan de hand. Helaas is dat niet voor iedereen zo eenvoudig.
hugo stoutjesdijk schreef: 21 nov 2021 12:36 Ik vind deze hele discussie niks, voor zover het een discussie te noemen is. :evil:

Maar wat betreft die taak voor de overheid, er is niks mis met een beetje eigen verantwoordelijkheid.
Waarom kan niemand tegenwoordig nog zelf nadenken?
Nounou ik wist niet dat je boos werd :lol:
Ik vind die overheid bemoeienis ook helemaal niks in de meeste gevallen. Maar wat dit betreft is het helaas niet voor iedereen zo eenvoudig om zichzelf in de hand te houden (verslaving) en dus zou ik het hier wel terecht vinden als de overheid in zou grijpen. Wordt met roken toch ook gedaan, en dat vinden we inmiddels normaal.
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Grafjan »

Ik ben gevaccineerd of jij dat doet moet je zelf weten. Maar als je het dragen van een mondkapje in de supermarkt al teveel moeite vindt en je wilt je aan geen enkele maatregel houden, je roept dingen als: de natuur moet zijn gang maar gaan(ik ben toch blij dat ze dat met ebola bijvoorbeeld ook niet doen) je zegt ,de sterken overleven wel en de zwakkere moeten maar opgeofferd worden, dan moet je je lot maar ondergaan, en heb je wat mij betreft in een ziekenhuis niks te zoeken.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Swets »

Arie Kabaalstra schreef: 20 nov 2021 16:46
Swets schreef: 20 nov 2021 12:40 ik heb meer zo iets van... niet inge-ent, ga je onderaan in het ziekenhuis lijstje.... daar heb je toch zelf voor gekozen?
En daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.. een longpatient die desondanks rookt, wordt ook behandeld, iemand die zich met een zatte kop met zijn auto in een boom boort.. wordt ook gewoon uit het wrak gepulkt, en per Ambu met toeters en bellen afgevoerd naar een nabijgelegen ziekenhuis.
tja... en ook daar ben ik het ook weer met jouw eens....

En ik denk ook dat dat het allemaal zo moeilijk maak....
van de week zag ik een interview met Diedrik Gommers... en die zegt dus dat 3G en 2G heeft totaal geen zin...
(omdat iemand die inge-ent is, gewoon de ziekte bij zich kan hebben...)

het enigste wat volgens hem werkt, is 1G.... dus Getest... alleen dan weet je zeker dat iedereen die binnen is het niet heb....

dus ja ik weet het ook niet....
laten we dan alle maatregelen maar los laten...
Me dochter, Vrouw en ik hebben het gehad, en overleeft.... opa's/oma's/ouders heb ik niet meer... :-)
Laatst gewijzigd door Swets op 21 nov 2021 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Swets »

DaBit schreef: 20 nov 2021 17:54
Arie Kabaalstra schreef: 20 nov 2021 16:46 "Vol" qua ziekenhuizen.. da's net zoiets als klagen dat de kopjes te klein zijn, als je een kopje in plaats van een Emmer onder een lek in het dak zet..
Soms, zo heel soms, zijn wij het eens. :mrgreen:
ja dat had ik dus ook... :-)
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Swets »

Arie Kabaalstra schreef: 21 nov 2021 11:53
veteq schreef: 21 nov 2021 09:46 ze kiezen er immers zelf voor om zoveel te vreten
Ik vind dit geen fraaie opmerking.. overgewicht kan ook een gevolg zijn van een afwijking in de spijsvertering.
Zelf heb ik het omgekeerde gehad. vroeger .. zo'n 30 jaar geleden woog ik 65 kg, en was ik 1.93 m lang.. Ja.. ik was een scharminkel..

Hoe vaak ik niet gehoord heb "je zou eens wat meer moeten eten!!"..
'k woonde toen nog thuis.. gezin bestond uit Vader, Moeder, Ik zei de gek, en mijn zusje...4 monden te voeden dus.. er gingen 7 broden in de week door..ik was in mijn eentje verantwoordelijk voor 2/3.. Ik nam dagelijks 14 sneeën brood mee naar mijn werk.. en een liter volle melk, 'savonds 2 keer opscheppen.. en ik kwam geen grammetje aan..goed.. ik sportte en bewoog toen ook heel veel..
Toen kwam mijn diensttijd.. nog steeds veel eten, maar dan ook nog de nodige vette hap, kaastosties, worstenbroodjes, frikandellen..
in dat jaar ben ik 10 Kg aangekomen.. maar 75 Kg is nog altijd een laag gewicht voor iemand van 1.93.. en een paar maanden na mijn diensttijd was ik die 10 Kg weer kwijt..

Mensen met Overgewicht kunnen daar dus om dezelfde reden, afwijkingen in de spijsvertering dus ook niet altijd wat aan doen.. 'k heb er genoeg gezien die amper aten.. en geen grammetje afvielen.
:-)
Ik heb het andersom.... ik heb 6 jaar geleden een castric-sleeve operatie ondergaan.... ze hebben 90% van me maag weggehaald....
en ik ben wel gehalveert.... ben van 215 afgevallen naar 100 a 110.... maar ondanks dat ik echt bijna niets (kan) eten val ik niet meer af....
en zeker met maanden als december moet ik gewoon weer opletten.... want een stukkie botterletter en dat soort zooi... en er zit weer een kilo aan... :-)
ik moet zorgen dat ik onder de 1000 calorieen per dag blijf, anders kom ik gewoon weer aan....

alleen het lullig is, van zo maagverkleining, dat ik nu nog veel meer met me eten bezig ben....
want ik moet per dag 70 tot 100 mg eiwitten binnen zien te krijgen.... en ik heb dus weken lang op max 20 a 25 gezetten... waardoor ik last kreeg van al me spieren... en wondjes niet goed meer dicht wilde groeien... nagels begonnen aftebrokkelen enz enz...
(ik heb maanden 1 beschuitje- 1 boterham- 1 kopje soep gegeten... meer ging er niet in... beschuitje is nu een bak skyr geworden...en ik probeer 2 van die flesjes met eiwitten te drinken tussen door)

Dus nu vreet ik me de schijt aan skyr en yoghurt... :-)
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4922
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Ballegooijen »

Schermafbeelding 2021-11-22 181805.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Ballegooijen op 22 nov 2021 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door skillalot »

bartL schreef: 21 nov 2021 12:58 Ik vind die overheid bemoeienis ook helemaal niks in de meeste gevallen. Maar wat dit betreft is het helaas niet voor iedereen zo eenvoudig om zichzelf in de hand te houden (verslaving) en dus zou ik het hier wel terecht vinden als de overheid in zou grijpen. Wordt met roken toch ook gedaan, en dat vinden we inmiddels normaal.
en wiet werd dan weer gelegaliseerd tegelijkertijd. Snap jij het nog? Ik niet :lol:
Robbie
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 sep 2011 21:44
Locatie: Haarlem

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Robbie »

Beste mede forummers,

De meeste commentaren ben ik het wel mee eens en ik snap het "beleid" van ONZE regering ook niet echt, maar het blijft Onze regering en die hebben we samen gekozen, al heb ik er niet op gestemd. Aan de bel trekken bij onrecht is natuurlijk heel goed en dat moeten we vooral doen. Maar we moeten elkaar hier niet de put in praten door elkaars negatieve gevoelens te bevestigen. Het is natuurlijk prettig om mensen in je kring te hebben die je begrijpt, maar met in de put praten schiet dat niet op. Ga elkaar niet afbranden, de gevaccineerden en de niet gevaccineerden zitten toch in het zelfde schuitje. We moeten wel proberen ons zoveel mogelijk aan de regels te houden, zelfs al zijn we het er niet mee eens, doe het dan maar voor het zwaar overbelaste zorgpersoneel (wat is er mis met het tonen van wat goede wil?). Dus; maak er s.v.p. samen het beste van en zit de politiek achter de vodden als er weer eens wat onbegrijpelijks wordt bedacht, maar blijf (al is het voor je zelfrespect) netjes. Verder; die strip van Ballegooijen vind ik erg grappig.

Hartelijke groet,
Rob.
Gesloten