gaat mis in rotterdam...

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gesloten
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door DaBit »

Pfff, dorpsgekken en kroegvechters had je in alle tijden al. Soms kwamen er zelfs wel een paar samen in een schimmige herberg om snode plannen te smeden, alleen de reikwijdte was beperkt. Alleen nu zitten ze bij elkaar in een schimmig facebookgroepje in plaats van een schimmige herberg, noemen ze zich 'voetbalsupporter', en met het automobiel kun je in een uur afstanden afleggen waar je vroeger dagen over deed.
Verder zijn er een stuk meer van die zotten dan vroeger; gewoon meer mensen en rattengedrag.

Niks om je druk over te maken, zolang er maar tenminste 1 straat tussen de hobbyrellers en jouw huis zit. Maar die ene straat, dat is het 'm.

(ik heb nog jeugdtrauma's van voetbalwedstrijden TOP Oss. Het ouderlijk huis lag precies tussen treinstation en voelbalstadion in. Het aantal uren dat ik besteed heb aan etenswaren en graffity van de muren poetsen met xylol en opruimen van het glas van afgetrapte spiegels en stukgeslagen autoruiten; in die tijd had ik onderhand een wereldreis te voet kunnen doen. Als ze besluiten om het aantal hobbyrellers te decimeren door met scherp te schieten zal ik er geen traan om laten)
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Swets »

ja... allemaal tegen de muur die gasten.... en als dat niet helpt.... kijken we wel verder :-)
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Arie Kabaalstra »

Swets schreef: 20 nov 2021 12:40 ik heb meer zo iets van... niet inge-ent, ga je onderaan in het ziekenhuis lijstje.... daar heb je toch zelf voor gekozen?
En daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.. een longpatient die desondanks rookt, wordt ook behandeld, iemand die zich met een zatte kop met zijn auto in een boom boort.. wordt ook gewoon uit het wrak gepulkt, en per Ambu met toeters en bellen afgevoerd naar een nabijgelegen ziekenhuis.

Wel of niet vaccineren moet een vrije keuze blijven, elke 3 maanden me laten prikken met een experimenteel "Vaccin", terwijl je daarna nog steeds ziek kan worden?.. waarom zou ik me dan laten vaccineren?.. "doe het dan voor een ander".. eh.. hoor es.. ik doe toch ook geen luier om, om te voorkomen dat een ander in zijn broek schijt?..

mensen die niet gevaccineerd zijn worden weggezet als "het gevaar" voor de gevaccineerden.. hoezo?.. werkt je prikkie niet?.. nee inderdaad.. die werkt niet.. maar.. eh.. wacht even.. 84% van de Nederlanders is inmiddels gevaccineerd, en nog altijd liggen de ziekenhuizen "Vol"... met gevaccineerden.. als ik naar een openbare gelegenheid wil gaan, ben ik als ongevaccineerde degene die het grootste risico loopt.. en ik accepteer dat..
Waarom mag ik dan niet naar binnen?..

("Vol" qua ziekenhuizen.. da's net zoiets als klagen dat de kopjes te klein zijn, als je een kopje in plaats van een Emmer onder een lek in het dak zet.. 't aantal IC plaatsen is de afgelopen jaren sterk afgenomen, weg bezuinigd.. we leven in een welvarend westers land, en hier gaan ziekenhuizen Failliet?.. WTF? )

't 2G verhaal.. ook zo'n leuke.. dat alleen gevaccineerden en genezen verklaarden overal in mogen.. dat is JUIST de groep die't meest verantwoordelijk is voor de verspreiding..

Wat ik me ook afvraag.. in de Horeca, winkels, en andere "openbare plaatsen" waar je je QR moet tonen.. wordt het personeel ook dagelijks getest?..Want als ik me dan laat testen omdat ik eens een biertje wil pakken in de kroeg..dan wil ik wel zeker weten dat het personeel daar Negatief getest is.

Wat rellen betref.. er zijn heel veel mensen die vinden dat de huidige situatie niet klopt.. , en dat willen ze uiten, en dat is hun goed recht.. alleen vernielingen.. daar ben ik dan geen voorstander van..

Geweld tegen de politie?.. dat mes snijdt aan 2 kanten.. er zijn genoeg beelden van excessief politiegeweld, bovendien.. als je bij een demonstratie 't leger in gaat zetten.. dan ben je wat mij betreft als regering een brug te ver.. 't leger inzetten tegen de eigen bevolking.. dat is gewoon dictatuur.. en daar hou ik ook niet echt van..
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door DaBit »

Arie Kabaalstra schreef: 20 nov 2021 16:46 "Vol" qua ziekenhuizen.. da's net zoiets als klagen dat de kopjes te klein zijn, als je een kopje in plaats van een Emmer onder een lek in het dak zet..
Soms, zo heel soms, zijn wij het eens. :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Tonybryden »

Arie Kabaalstra schreef: 20 nov 2021 16:46
Swets schreef: 20 nov 2021 12:40 ik heb meer zo iets van... niet inge-ent, ga je onderaan in het ziekenhuis lijstje.... daar heb je toch zelf voor gekozen?
En daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.. een longpatient die desondanks rookt, wordt ook behandeld, iemand die zich met een zatte kop met zijn auto in een boom boort.. wordt ook gewoon uit het wrak gepulkt, en per Ambu met toeters en bellen afgevoerd naar een nabijgelegen ziekenhuis.

Wel of niet vaccineren moet een vrije keuze blijven, elke 3 maanden me laten prikken met een experimenteel "Vaccin", terwijl je daarna nog steeds ziek kan worden?.. waarom zou ik me dan laten vaccineren?.. "doe het dan voor een ander".. eh.. hoor es.. ik doe toch ook geen luier om, om te voorkomen dat een ander in zijn broek schijt?..

mensen die niet gevaccineerd zijn worden weggezet als "het gevaar" voor de gevaccineerden.. hoezo?.. werkt je prikkie niet?.. nee inderdaad.. die werkt niet.. maar.. eh.. wacht even.. 84% van de Nederlanders is inmiddels gevaccineerd, en nog altijd liggen de ziekenhuizen "Vol"... met gevaccineerden.. als ik naar een openbare gelegenheid wil gaan, ben ik als ongevaccineerde degene die het grootste risico loopt.. en ik accepteer dat..
Waarom mag ik dan niet naar binnen?..

("Vol" qua ziekenhuizen.. da's net zoiets als klagen dat de kopjes te klein zijn, als je een kopje in plaats van een Emmer onder een lek in het dak zet.. 't aantal IC plaatsen is de afgelopen jaren sterk afgenomen, weg bezuinigd.. we leven in een welvarend westers land, en hier gaan ziekenhuizen Failliet?.. WTF? )

't 2G verhaal.. ook zo'n leuke.. dat alleen gevaccineerden en genezen verklaarden overal in mogen.. dat is JUIST de groep die't meest verantwoordelijk is voor de verspreiding..

Wat ik me ook afvraag.. in de Horeca, winkels, en andere "openbare plaatsen" waar je je QR moet tonen.. wordt het personeel ook dagelijks getest?..Want als ik me dan laat testen omdat ik eens een biertje wil pakken in de kroeg..dan wil ik wel zeker weten dat het personeel daar Negatief getest is.

Wat rellen betref.. er zijn heel veel mensen die vinden dat de huidige situatie niet klopt.. , en dat willen ze uiten, en dat is hun goed recht.. alleen vernielingen.. daar ben ik dan geen voorstander van..

Geweld tegen de politie?.. dat mes snijdt aan 2 kanten.. er zijn genoeg beelden van excessief politiegeweld, bovendien.. als je bij een demonstratie 't leger in gaat zetten.. dan ben je wat mij betreft als regering een brug te ver.. 't leger inzetten tegen de eigen bevolking.. dat is gewoon dictatuur.. en daar hou ik ook niet echt van..
Helemaal mee eens , exact hoe ik er over denk .
De wereld op zijn kop.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door bartL »

DaBit schreef: 20 nov 2021 17:54
Arie Kabaalstra schreef: 20 nov 2021 16:46 "Vol" qua ziekenhuizen.. da's net zoiets als klagen dat de kopjes te klein zijn, als je een kopje in plaats van een Emmer onder een lek in het dak zet..
Soms, zo heel soms, zijn wij het eens. :mrgreen:
En dan vergeten we voor het gemak even dat er ook nog handjes aan die bedden nodig zijn? Tenzij Sywert nog een leuke aanbieding heeft is er volgens mij niemand die een blik IC verpleegkundigen kan leveren.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat ze wel wat eerder hadden mogen beginnen met opschalen en opleiden.
Arie Kabaalstra schreef: 20 nov 2021 16:46 84% van de Nederlanders is inmiddels gevaccineerd, en nog altijd liggen de ziekenhuizen "Vol"... met gevaccineerden..
Dit is natuurlijk gewoon onzin. Laatste cijfers zijn 70% ongevaccineerd op de IC. Terwijl die groep vele malen kleiner is dan de groep gevaccineerde, waardoor de kans 25x zo groot is. (Bron: RIVM)
Laatst gewijzigd door bartL op 20 nov 2021 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Kjelt »

Arie Kabaalstra schreef: 20 nov 2021 16:46 ("Vol" qua ziekenhuizen.. da's net zoiets als klagen dat de kopjes te klein zijn, als je een kopje in plaats van een Emmer onder een lek in het dak zet.. 't aantal IC plaatsen is de afgelopen jaren sterk afgenomen, weg bezuinigd.. we leven in een welvarend westers land, en hier gaan ziekenhuizen Failliet?.. WTF? )
Er zijn niet genoeg ic verpleegkundigen en degene die we hadden voor de corona crisis is tientallen procenten weggelopen vanwege de onmenselijke werkdruk en een groot aantal zitten nog thuis met een burnout.
Een opleiding tot ic verpleegkundige kost zes jaar als je het in 1 keer haalt en slaagt. Zit op post HBO niveau tegen het niveau van een arts aan qua kennis en kunde maar krijgt nog niet eens de helft betaald. Daarnaast slaagt niet iedereen (understatement) voor de opleiding omdat deze gewoon zwaar is en zeer technisch.
Dus voor je iets roept verdiep je eens in de materie.
Het gaat niet om de hoeveelheid bedden, het gaat om de mensen die bij de bedden staan!
En als je iets kunt doen om te zorgen dat je niet in zo'n bed beland of anderen er in doet belanden, doe dat dan aub, is het niet voor jezelf dan voor een ander. En die ander kan net zo goed jouw familielid, kind, oma etc zijn die dadelijk te horen krijgt: sorrie de ic zit vol, we kunnen helaas niets doen. Verder ga ik hier niets meer over zeggen want dit is een cnc forum en ik dacht dat we over dit onderwerp niet meer zouden posten.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Kjelt »

bartL schreef: 20 nov 2021 18:26 Ik ben het er overigens wel mee eens dat ze wel wat eerder hadden mogen beginnen met opschalen en opleiden.
Je kunt mensen niet dwingen om een bepaalde opleiding en richting te kiezen.
Dit vak betaald slecht heeft bizarre werktijden, stress, risico's en wordt ook niet echt gewaardeerd.
Draai het eens om, we hebben al tien jaar een tekort aan technisch personeel, wordt toch ook niet opgelost? Er worden nu techneuten uit Brazilie, Portugal, Polen , India, China en noem het maar op ingevlogen.
Maar dat kan niet voor medisch personeel omdat je niet geaccrediteerd bent om hier te werken en je ook de taal niet spreekt.
Laatst een syrische arts op tv, die moest om hier als arts te werken weer vier jaar studeren en twee jaar opleidingsplaats krijgen, en wie moet hem dan opleiden en begeleiden ?

Soms is iets niet maakbaar en moet je gewoon accepteren hoe het is en als dat betekent dat er mensen gaan sterven dan is dat zo, alleen is het IMO ieders plicht om zijn best te doen dit te voorkomen.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5415
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door serum »

Clini clowns verdienen veel beter dan ic medewerkers. (ook qua startsalaris) 'salaris is conform entertainment'. Denk de gemiddelde mens liever met een rode neus, grote schoenen en spuitbloem over de werkvloer sjokt met een 9-5 baan, dan dat je net iemands leven door je vingers hebt zien glippen op diezelfde werkvloer aan het einde van een lange nachtdienst.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door bartL »

Kjelt schreef: 20 nov 2021 18:32
bartL schreef: 20 nov 2021 18:26 Ik ben het er overigens wel mee eens dat ze wel wat eerder hadden mogen beginnen met opschalen en opleiden.
Je kunt mensen niet dwingen om een bepaalde opleiding en richting te kiezen.
Dit vak betaald slecht heeft bizarre werktijden, stress, risico's en wordt ook niet echt gewaardeerd.
Precies... en daar hadden ze dus al lang wat aan kunnen doen.
henkzelf
Donateur
Berichten: 322
Lid geworden op: 18 mei 2009 11:18
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door henkzelf »

en daar hadden ze dus al lang wat aan kunnen doen.
Makkelijk gezegd: Jij nog ik hebben de laatste jaren gedemonstreerd met een bord: "Wij willen meer IC" .
Maar als het ff kan: minder aan de fiscus afdragen, en shoppen bij het afsluiten van een zorgverzekering.
TestCase
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 jun 2020 22:50

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door TestCase »

Arie Kabaalstra schreef: 20 nov 2021 16:46
Ook helemaal mee eens.
Ik wilde vanmorgen al wat posten, maar zag ervan af omdat dit een plek is waar iedereen elkaar met het nodige respect behandelt en sommige mensen in deze een heel sterke en emotionele mening hebben. Dan wil je het niet op de klippen drijven.
Arie doet het diplomatisch maar slaat toch meteen de nagel loeihard op de kop. Niet iedereen hoeft het ermee eens te zijn, en dat is ook ok.

De betogers begrijp ik ook. Niet dat ik zover ga om mee te betogen, maar ik ben wel van mening dat heel de gang van zaken van geen kanten klopt. Dat heb ik dan bij deze geuit.
Als het nog zotter wordt, overweeg ik wel van mee de straat op te gaan. Ik denk dat een zeer grote groep tegen de gang van zaken is maar geen stem heeft omdat ze thuis blijven zitten, dat wil ik voor mezelf vermijden als deze onzin nog veel verder gedreven wordt.

Ik ben niet het soort mens dat op straat komt. Nog nooit in mijn leven aan een betoging mee gedaan. Ik ben ook niet het soort mens dat snel een drama maakt, hierdoor heb ik heel dikwijls aan het kortste eind getrokken. Maar wanneer het dan wel tijd is, is het ook tijd en wordt meteen permanent korte metten gemaakt.

Dat de politie op burgers schiet die voor hun rechten opkomen, is niet één maar meerdere bruggen te ver. Als er iets is wat ik geleerd heb in dit leven, is het toch van nergens onvoorbereid aan te beginnen. Als het ooit zover komt dat ik daar ook sta, is het in de wetenschap dat ik mijn leven riskeer, maar niet onvoorbereid! Als dat de wereld is waar we naartoe gaan, het zij zo, maar niet zonder slag of stoot. Wanneer ik mijn laatste adem uitblaas, wil ik niet dat dat in de wetenschap is dat ik een hellegat achterlaat en helemaal niets gedaan heb om dat hellegat dwars te zitten.

Mijn excuses aan wie door mijn harde woorden geraakt is, maar het moest me van het hart... Ook alle respect voor mensen die wel bang zijn van het corona virus en bescherming willen. Ik ben alleen van mening dat angst je leven niet mag beheersen, want als je dat doet wordt die angst op termijn helemaal ongegrond. Alles wat we doen in het leven heeft een inherent risico, alles wat we laten zijn we voor altijd kwijt omdat we het nooit gehad hebben. Een goede risico-afweging is dus belangrijk, de ene is al wat voorzichtiger de andere. Maar wat deze corona maatregelen betreffen, denk ik dat we de weg helemaal kwijt zijn richting de panische en verlammende angst. Gewoon mijn mening.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Arie Kabaalstra »

henkzelf schreef: 20 nov 2021 18:59
en daar hadden ze dus al lang wat aan kunnen doen.
Makkelijk gezegd: Jij nog ik hebben de laatste jaren gedemonstreerd met een bord: "Wij willen meer IC" .
Maar als het ff kan: minder aan de fiscus afdragen, en shoppen bij het afsluiten van een zorgverzekering.
Ik heb er geen moeite mee om belasting te betalen ALS daar ook wat mee gedaan wordt voor de gemeenschap.. maar dat lijkt vooralsnog totaal niet te gebeuren.

Als de Accijns op tabak en Alcohol rechtrstreeks overgemaakt worden aan de ziekenzorg, dan ga ik ('t kan nog net voor de avondklok ingaat) een kist bier, een fles jajem en een baal pijptabak halen.. en dan neem ik vanavond een Kopstoot op de gezondheidszorg, en dan steek ik nog lekker even een pijpje op..

We weten allemaal dat dat zo niet werkt..

't bericht dat een Cliniclown meer verdiend dan een IC medewerker, ik dacht even dat ik een artikel van "De Speld" of "Nieuwspaal" las, maar het blijkt ECHT waar te zijn.. ze doen belangrijk werk.. maar.. een hoger salaris dan iemand die daadwerkelijk tot zijn ellebogen in een patient staat om bloedingen te stoppen.. nee.. daar kan ik echt niet bij..

Ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben, ik respekteer dat ook zoveel mogelijk.. Ik ben NIET gevaccineerd, ik heb blijkbaar een goede weerstand, want ondanks het volledig negeren van alle "regeltjes" van de Overheid, heb ik het in de afgelopen 2 jaar nog niet voor elkaar gekregen om Corona op te lopen..
Of ik bang ben voor Corona?.. Nee.. ik ben ook niet bang voor de Griep, ik kreeg de afgelopen jaren steeds een uitnodiging voor een griepvaccinatie.. wilde ik niet.. dus ik ging niet.. NIEMAND die daar ook maar iets van vond.. hooguit een "schouderophalend moet je zelluf wetuh".. 'k kan me in elk geval niet meer heugen wanneer ik voor het laatst griep gehad heb..

Corona is niks dodelijker dan de griep, maar doodgaan aan Corona.. 't lijkt wel (en mogelijk trap ik nu wat mensen op de tenen) of Corona het nieuwe Kanker is.. zoals sommige mensen daarop reageren.. alsof daaraan doodgaan erger is dan aan wat dan ook..
Voor degenen die't niet weten.. ik ben in 2019 mijn vriendin verloren, ze had Kanker.. Dood is dood.. ik krijg haar nooit meer terug..

Wat mij dus het meeste stoort.. is die tweedeling.. veel gevaccineerden roepen dingen zoals "Als je niet gevaccineerd bent.. moet je ook maar niet naar de IC als je Corona krijgt".. Ik kan zelf niets anders concluderen dan dat dit gewoon ronduit asociaal is, en bovendien discriminerend.. (en dat is in Nederland (gelukkig) nog altijd bij wet verboden)

Laten we't even omdraaien.. Ik rij op een avond naar huis.. bakkie wezen doen bij mijn ouders..en onderweg zie ik een auto op zijn dak liggen.. bestuurder is zwaar gewond.. ik zou em kunnen helpen.. maar.. dan kan ik em besmetten..moet ik em dan maar laten liggen?

Wat ik zou doen als ik Corona krijg?.. Flesopener pakken, en em opzuipen..

Bij veel mensen, en ik heb het idee dat het er meer en meer worden, knaagt het gevoel dat het hele verhaal rond Corona NIET KLOPT..
Voorbeeldje: in België.. als je in de gezondheidszorg werkt, en je bent niet gevaccineerd, dan moet je je laten vaccineren of je wordt ontslagen..
Nou.. blijkbaar is dan het hele verhaal niet zo ernstig.. als je je het kan veroorloven dat een aantal medewerkers zeggen.. "Steek die spuit maar in je eigen reet".. ik wordt wel bloemist, en daarmee kan de zorg dus leeglopen, zeker als er opties zijn die een hoger salaris opleveren, of minder werkdruk..
't 2G verhaal..Gevaccineerd of Genezen.. de grootste groep verspreiders.. maar die mogen overal in.. iemand ie een beetje nadenkt kan niet ander dan concluderen dat deze maatregel rammelt..
87% is inmiddels gevaccineerd.. maar de ziekenhuizen liggen nog altijd vol.. Hoe dan?..

Ongevaccineerden als het gevaar aanwijzen.. ook zo'n non-redenatie.. zij zijn het die het risico lopen.. een gevaccineerde of een genezen verklaarde kan anderen ook besmetten.. en zoals inmiddels wel duidelijk is.. de vaccinatie beschermt anderen totaal NIET.. dus je doet het niet voor een ander.. maar voor jezelf?.. doet die vaccinatie ook niet zo bar veel..

Kortom.. 't hele verhaal rammelt aan alle kanten.. en als een grote groep mensen het gevoel krijgt dat ze belazerd, bedonderd of benadeeld worden.. dan .. in simpel nederlands, breekt de pleuris uit.. en dat kan tot excessen leiden.. dat keur ik niet goed, maar ik begrijp heel goed dat mensen de straat op gaan, of op andere manieren blijk geven van hun ongenoegen omtrent de situatie zoals die er nu is
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door DaBit »

bartL schreef: 20 nov 2021 18:26 Ik ben het er overigens wel mee eens dat ze wel wat eerder hadden mogen beginnen met opschalen en opleiden.
En dat is exact wat ik bedoel. Vroeg of laat krijgt een aardig deel van de populatie corona en een deel zal daar ziek van worden. Met spuit een kleiner deel, zonder spuit een groter deel, aldus de tot nu toe bekende cijfertjes. Dat kon elk model tot nu toe al voor je berekenen, en dan moet je er ook nog maar vanuit gaan dat dat beestje niet nog eens muteert in iets vervelenders.

Dat je geen blik volledig gekwalificeerd personeel open kunt trekken klopt ook, maar net zoals je boa's en agenten hebt kun je zoiets vast ook wel in het ziekenhuis. Je kunt bij problemen je schouders ophalen of proberen een plan B te verzinnen.
Corona is niks dodelijker dan de griep
Graag een peer-reviewed stuk tekst dat die stelling onderbouwt.
87% is inmiddels gevaccineerd.. maar de ziekenhuizen liggen nog altijd vol.. Hoe dan?..
Kun jij als horlogemaker 1 horloge maken en daar 18 miljoen mensen 100% tevreden mee laten zijn? Kun jij als muzikant 1 liedje maken dat alle 18 miljoen mensen mooi vinden? Nee? Waarom zou een vaccinmaker dan wel een plasje vloeibare magie moeten kunnen maken dat in 100% van de gevallen werkt?
Alle mensen zijn verschillend. Dat maakt dokterswerk ook zo lastig, anders kon een automonteur je ook wel repareren. Gewoon effe de handen wassen, mens op de brug, en de reparatiehandleiding volgen.

En stel dat er voor vaccinatie 100 mensen op de IC terecht zouden komen en zo'n vaccin dat in 95% van de gevallen voorkomt, dan zijn het er nog steeds 5 na 100% vaccinatie. Doe zelf het sommetje maar hoe het bij 85% vaccinatie zit.
Het is hoe dan ook een flinke winst, maar extrapoleer dat even naar 18 miljoen kaaskoppen, en het zijn er in absolute aantallen wel heueueul veul.

En als je al die mensen dan wilt helpen, dan moet je of genoeg capaciteit hebben, of spreiden over langere tijd. Ik had liever genoeg capaciteit gezien.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gesloten