Biomeiler versus hoge gasprijs

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Biomeiler versus hoge gasprijs

Bericht door kawarider »

Of van de andere kant gerekend. Ik verwarm met pellets. Elke ton is ongeveer 4000 kWh aan warmte. Ga ik proberen E energie te maken dan is er ongeveer 1000 kWh uit te halen met totaal rendement 25%. Ga je biginnen met een apparaat dat niet eens de 20% haalt om warmte in mechanische E om te zetten dan kakt kakt alles meteen in en is alleen hobby nog de juiste benaming voor je project.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Biomeiler versus hoge gasprijs

Bericht door hugo stoutjesdijk »

kawarider schreef: 16 aug 2022 12:51 Wil je zon cv ketel dan is ie eigenlijk alleen geschikt om je veel te grote huis of zwembad op temp te houden. Ondertussen krijg je een schamele 800 W terug. Kansloos dus.

Microgen heb ik tegen beter weten in een mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
Ik kan en ga er niet aan rekenen, maar als je met gas, zelf elektra op wilt wekken gok ik dat er iets in de kosten niet klopt.
Iets met rendementen en dergelijke, en we wilden toch van het gas af?
Dus Gas-CV met stirling is iets wat niemand wil lijkt me.

Voor een stirling op een andere warmtebron geld dat natuurlijk niet.
Zet een generatortje in je waterleiding, elke keer dat er water gebruikt wordt kun je je accu's op laden (op kosten van de watermaatschappij) :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Biomeiler versus hoge gasprijs

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als je nu kans ziet om het geheim van http://www.johanneswardenier.nl/ te achterhalen, heb je misschien de heilige graal wel te pakken. Met het risico dat je afgevoerd gaat worden ;-) . Maar als je je bevindingen dan alvast hier gedeeld hebt, kan het eigenlijk niet meer fout gaan. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Biomeiler versus hoge gasprijs

Bericht door Markus »

Ga je biginnen met een apparaat dat niet eens de 20% haalt om warmte in mechanische E
Meeste verlies is warmte verlies, rest is geluid (trilling)

Dus als dat apparaat binnen de ruimte staat die je tevens verwarmd wilt hebben dan gaat dus 80% niet verloren maar wordt nuttig gebruikt als warmte bron. Dus dat ie maar 20% doet voor de stroom opwekking doet boeit niet zoveel, je gebruikt je engergie bron optimaal.

Greezt,

Markus
waterweter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2022 10:10

Re: Biomeiler versus hoge gasprijs

Bericht door waterweter »

De levensduur van je stoomketel, leidingen en appendages in stand houden, energie besparen, het onderhoud verduurzamen en storingskosten minimaliseren? Het kan met ketelwaterbehandeling


https://gruenbeck.nl/toepassingen/ketel ... handeling/
Plaats reactie