Eding cnc user interface VS masterwood interface

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jacala
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 jan 2012 14:32
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Eding cnc user interface VS masterwood interface

Bericht door Jacala »

Hoi!

Naast het runnen van mijn eigen CNC frezerij/interieurbouwbedrijf/productontwikkelaar/technische speeltuin help ik ook andere bedrijven met hun CNC ambities op het gebied van houtbewerking. Ik werk al jaren met de Vcarve-pro / Eding CNC combinatie en dit bevalt geweldig. Ruimte voor creativiteit en eigenlijk kan vrijwel alles maken wat ik wil binnen het nuchtere 3 assige freeswerk. Ik ga elke beurs af en tot nu toe heeft niemand mij kunnen overtuigen van een betere combinatie voor mijn werk (creartief freeswerk, freeswerk in opdracht, Horeca interieur, plaatbewerking)

Dit is een leuk verhaal dat ik even kwijt wil.

2 straten verder zit een bedrijf dat een oude CNC van mij heeft overgenomen een jaar of 5 terug. Een Chinese CNC met een werkbereik van 1300x2600 met 2 koppen en een pneumatische wisselaar, oftewel: 2 spindels die samen op 1 Z as zitten en met 2 zuigers omhoog of omlaag gedaan worden. Hierdoor heb je dus een ATC met 2 Tools.

De machine is door mij gekocht zonder controller en hier heb ik zelf Eding op gezet. De Macro is door Rob geschreven en die werkte perfect: Kop 1 was tool 1 tot 20 en kop 2 was tool 21 tot 40. Zolang de tool geometrie klopte en je de frees in de juiste kop deed kon je best veel maken.