Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Moderator: Moderators

keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door keesfrees »

hugo stoutjesdijk schreef: 25 sep 2021 16:06 Iets nuanceren Kees.
Ik was inderdaad wat kort, in afwachting van een aanvullende reactie.

Maar toch, als ik iets koop ergens dan moet ik steeds vaker m'n btw nummer opgeven.
En, hier staat over de de toevoeging B0x aan je persoonlijke nummer, zoals dat eerder het geval was :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Btw-nummer_(Nederland)
en daar uit :
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... atienummer
waar uit lk dan maar aanneem dat de nummers nu niet meer eindigen op B0x

Ik ken iemand met een BV waar in het email onderschrift (nog) een nummer staat met B01 aan het eind.
Maar bij een BV is dat nooit het geval geweest, om je persoonlijke nummer te gebruiken bedoel ik ?
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door elvis3 »

Vandaag kreeg ik dit alsnog binnen

Beste Kees van Beurden,

Bedankt voor uw bestelling. Om een nieuwe relatie aan te maken heb ik van u een aantal gegevens nodig. Ik wil u dan ook verzoeken om bijgaand XLS bestand zo compleet mogelijk ingevuld retour te sturen aan mij. Bij het invullen voor het formulier is het van belang dat u een geldig BTW nummer invult evenals een bijbehorende bedrijfsnaam met contactpersonen. Zodra wij al uw gegevens compleet hebben dragen wij er zorg voor dat uw bestelling zo snel mogelijk en correct verwerkt wordt.

igus levert alleen aan bedrijven. Indien u als particulier bestelt verzoeken wij u om uw order te laten lopen via een lokale technische groothandel. Laat u het ons in dat geval ook even weten zodat wij deze order kunnen verwijderen.

Graag zie ik uw reactie tegemoet!


Met vriendelijke groet / Best regards / Mit freundlichen Gruß,

Miriam de Jong-Frelk
Order Management

Lijkt er toch op dat ik van Serum zijn aanbod gebruik moet maken.
Of de weg van Kjelt te volgen.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door keesfrees »

Zou het met archwaan over kredietwaardigheid te maken hebben ?
Ik heb wel eens zoiets meegemaakt bij een bedrijf in elektromaterialen die moeilijk deed om mij als nieuwe klant aan te nemen, na wat heen en weer gepraat bleek dat ze een bedrijf onderzoek hadden laten toen naar mijn kredietwaardigheid, dat bedrijf had niets gevonden, da's toch juist goed nieuws zei ik. Maar kan ik anders ook vooraf betalen, ja, dat was geen probleem.

Gaat dit over het bedrijf in soesterberg ? Die "ken" ik wel, ik kom wel eens bij een klant van dat bedrijf 2 straten verder.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door Kjelt »

Nee kredietwaardigheid is meestal een non-issue omdat partikulieren altijd vooruit moeten betalen. Dus dan is de zekerheid er al.
Helaas gaat het er vaak om dat partikulieren "lastige" klanten zijn met veel vragen en relatief weinig omzet, waar ze geen trek in hebben.

Althans dat heeft bv "de Bruin techniek" mij verleden jaar verteld toen ze ook niet meer aan partikuliere balie verkoop deden.
Je kon dan nog wel via de webshop bestellen met vooruit betalen en dan kon je het evt in de winkel ophalen maar je had geen mogelijkheid om vragen enzo te stellen.
Het was ingesteld omdat bedrijven vaak per order honderden+ euros bestellen terwijl partikulieren veel vragen hebben en dan voor een paar tientjes bestellen, dat kon niet meer uit met de hoge personeelskosten.

Ik wil niet zeggen dat dit altijd geldt maar kennelijk voor een aantal bedrijven wel.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door kawarider »

Kjelt schreef: 28 sep 2021 22:08 Nee kredietwaardigheid is meestal een non-issue omdat partikulieren altijd vooruit moeten betalen. Dus dan is de zekerheid er al.
Helaas gaat het er vaak om dat partikulieren "lastige" klanten zijn met veel vragen en relatief weinig omzet, waar ze geen trek in hebben.

Althans dat heeft bv "de Bruin techniek" mij verleden jaar verteld toen ze ook niet meer aan partikuliere balie verkoop deden.
Je kon dan nog wel via de webshop bestellen met vooruit betalen en dan kon je het evt in de winkel ophalen maar je had geen mogelijkheid om vragen enzo te stellen.
Het was ingesteld omdat bedrijven vaak per order honderden+ euros bestellen terwijl partikulieren veel vragen hebben en dan voor een paar tientjes bestellen, dat kon niet meer uit met de hoge personeelskosten.

Ik wil niet zeggen dat dit altijd geldt maar kennelijk voor een aantal bedrijven wel.
Nou, dat loopt inderdaad lastig bij De Bruin. Ik heb er vroeger aardig wat gehaald, maar die webshop vindt ik niets, en zodoende koop ik er eigenlijk nooit meer iets.

De bunkercentrale in Oosterhout is nog een ouderwets familiebedrijf, misschien daar eens proberen Elvis? Ik kan eventueel ook een account voor je aanmaken bij Igus, we wonen wat dichter bij elkaar?
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door elvis3 »

Bedankt voor de reacties, ik heb inderdaad aangevinkt om van te voren te betalen, dus echt risico lopen ze niet, maargoed.
Ik heb nu twee aanbiedingen en ga als eerste voor Serum, omdat die het eerste aanbod deed.
Mocht die afvallen om wat voor reden dan ook , dan hoop ik dat het via kawarider lukt.
Dan komt het einde van mijn projectje weer een beetje dichterbij.

Bedankt weer in ieder geval .

Gr Kees
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door Kars-cnc »

Kjelt schreef: 28 sep 2021 22:08 Helaas gaat het er vaak om dat partikulieren "lastige" klanten zijn met veel vragen en relatief weinig omzet, waar ze geen trek in hebben.
Dat is misschien ook wel zo :mrgreen: Waar een particulier al gauw over honderd euro valt zegt een bedrijf eerder "tijd is geld" dus snel bestellen... Aan de andere kant hebben bedrijven de onhebbelijkheid dat ze de toeleverancier flink onder druk zetten als ze grotere aantallen willen afnemen, dat doet een particulier weer niet. Om tegen een particulier te zeggen dat hij een lastige klanten is komt waarschijnlijk voort uit frustratie van de betreffende verkoper. Klanten zijn per definitie lastig, zo zit het spel van vraag en aanbod nu eenmaal in elkaar ;-)

Het kan overigens ook heel goed te maken hebben met de distributie contracten. Als een bedrijf distributeurs gebruikt stellen die vaak eisen b.v. dat het bedrijf niet zelf aan dezelfde doelgroep gaat verkopen. Ik lees hier dat Igus bij diverse leveranciers (die wel particulieren doen) gekocht kan worden.

Zelf had ik mijn metertje 20x50mm Igus kabelrups gewoon bij Conrad mee besteld.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door benkr »

Kars-cnc schreef: 29 sep 2021 18:27
Kjelt schreef: 28 sep 2021 22:08 Helaas gaat het er vaak om dat partikulieren "lastige" klanten zijn met veel vragen en relatief weinig omzet, waar ze geen trek in hebben.
Dat is misschien ook wel zo :mrgreen: Waar een particulier al gauw over honderd euro valt zegt een bedrijf eerder "tijd is geld" dus snel bestellen... Aan de andere kant hebben bedrijven de onhebbelijkheid dat ze de toeleverancier flink onder druk zetten als ze grotere aantallen willen afnemen, dat doet een particulier weer niet. Om tegen een particulier te zeggen dat hij een lastige klanten is komt waarschijnlijk voort uit frustratie van de betreffende verkoper. Klanten zijn per definitie lastig, zo zit het spel van vraag en aanbod nu eenmaal in elkaar ;-)

Het kan overigens ook heel goed te maken hebben met de distributie contracten. Als een bedrijf distributeurs gebruikt stellen die vaak eisen b.v. dat het bedrijf niet zelf aan dezelfde doelgroep gaat verkopen. Ik lees hier dat Igus bij diverse leveranciers (die wel particulieren doen) gekocht kan worden.

Zelf had ik mijn metertje 20x50mm Igus kabelrups gewoon bij Conrad mee besteld.
Kees, daar kun jij toch ook gewoon bestellen.
Geen idee of ze precies het model wat jij wil hebben.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door elvis3 »

Daarna toch nog een email gekregen waarop ik een BTW nummer moest vermelden.
Via het voorstel van Serum alsnog de spullen afgelopen week binnen gekregen.
Bedankt Serum

gr Kees
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door serum »

Altijd goed Kees. Heel vlot leveren doen ze kennelijk niet aan bij Igus, maar mooi dat alles goed is gekomen.
Plaats reactie