Deckel fp2nc Dialog2

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Paul Koning
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2021 22:54

Re: Deckel fp2nc Dialog2

Bericht door Paul Koning »

Na wat metingen ben ik erachter gekomen dan op de NSV 80 printplaat (stromversorgung) het ledje van de 24V het wel doet maar dat alle andere printen geen 24 of in mijn geval 29V krijgen.
(24V is met 220 en 380V, bij ons hebben we tussen de 230 en de 236 V en de 400 410V) alle spanningen zijn ook een paar % hoger tijdens het meten.
Ik kan rottig bij de meetpunten op de print van NSV 80 komen maar van de week ga ik mijn best weer doen om te kijken of hij daadwerkelijk de 24V wel doorgeeft of dat de NSV80 misschien niet meer goed is.

Wordt vervolgd.

Tips zijn welkom,

Groet Paul
Paul Koning
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2021 22:54

Re: Deckel fp2nc Dialog2

Bericht door Paul Koning »

Vorige week weer in de avond uren druk geweest met van alles en nog wat door te meten.
Op een gegeven moment een oud collega gecontact of hij met mij door de schema's wil gaan.
(Engineer electrisch en programmeur) had hij wel tijd en zin an.
Met een koffiepot vol en vol goede moed door de schema's heen gebladerd en kwamen we erop dat misschien het noodstop relais niet of juist wel inschakelt op de npp80 kaart.

Ik vol goede moed naar de machine gegaan contacten doorverbonden.. helaas geen andere storing maar ook de storing niet weg.
Dan bleef de accu van 3.6 volt alleen nog over op de nsv 80 kaart.
Deze voor de 10de keer gemeten en kwam gewoon 3.3 V uit.
Dus hier komt de storing ook niet uit.

toch maar een nieuwe 3.6V accu besteld
vandaag binnen gekregen en deze erin gesoldeerd wat schetst mijn verbazing, tijdens het los-solderen van de oude accu, een pootje was geoxideerd zo erg dat met meten nog wel spanning er door kwam (drukkend tegen pennetje achterzijde print) maar als de meetpen van de voltmeter van de achterzijde plaat afgehaald werd dat dan de afstand te groot was.

wel nieuwe 3.6V accu erin en..... draaien als de brandweer.

Morgen programma erin en gaan!
Plaats reactie