project Baron Max

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

pep
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 sep 2021 20:39

Re: potentieel project Baron Max

Bericht door pep »

Helaas is de gereedschapshouder met schuitjes niet gekomen voor het weekend, dus die zit er nog niet op. Wel met een geleend micrometer klokje de x en de z kunnen ijken. Beetje iteratief proces maar met een keer of 5-6 was het voor elkaar. Tot mijn grote verbazing kreeg ik beide assen repeterend binnen 1 mikrometer. Dus 0,900 mm ingeven resulteerde in een verplaatsing van 0,900 mm en niet in 0,901. Een dunne haar is 0,040 mm dik. Kon m'n pret niet op! Verder alles weer beetje dichtgebouwd en uitgemest.

Het obligate pionnetje van Acorn CNC draaien is dan de volgende en laatste stap voorlopig. Zal eens kijken of ik dat hier kan posten tzt. In ieder geval reuze bedankt voor alle input zover. Was erg leerzaam en leuk. Sterker nog, het is erg besmettelijk.....ik heb in een moment van totale zwakte via Ali een onderdelenpakket besteld op een portaalfrees op te tuigen voor mezelf. Maar daarover een vers topic tzt.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12041
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: potentieel project Baron Max

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Dat klink allemaal erg mooi.
Kun je dat 'potentieel' ook wel weg halen in de topic titel.
IK heb niet het idee dat er hier op het forum meer Centroid Acorn CNC gebruikers zitten, ben benieuwd naar de ervaringen.

(en dat je een kleine CNC besmetting op ging lopen was natuurlijk zeer waarschijnlijk :lol: )
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7771
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: potentieel project Baron Max

Bericht door benkr »

hugo stoutjesdijk schreef: 19 dec 2021 08:45
(en dat je een kleine CNC besmetting op ging lopen was natuurlijk zeer waarschijnlijk :lol: )
En ik geloof niet dat de Lock-Down hier gaat helpen, hooguit de verkeerde kant in.
pep
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 sep 2021 20:39

Re: project Baron Max

Bericht door pep »

:lol: :lol: daar ben ik ook bang voor ja...

Vandaag een kleine tegenslag, de 27" touchscreen monitor is na een mooie afsprong helaas toch niet goed geland en geheel aan gruis. Dat wordt weer een stukje omzet voor coolblue. Het luchtdraaien van het pionnetje is gelukt en dat was echt leuk om te zien.
Plaats reactie