Motion Simulator!
Moderator: Moderators
Re: Motion Simulator!
Ik zag al Pythogoras in 3D voorbij komen. Is het niet handig om de totale verplaatsing uit te rekenen en daarmee het aantal stapjes te bepalen. Bij voorbeeld 10 keer de afstand (voor stapgrootte van 0,1mm).
Leuk topic trouwens met leuk speelgoed .
Leuk topic trouwens met leuk speelgoed .
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
- Swets
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
- Locatie: krimpen aan den IJssel
- Contacteer:
Re: Motion Simulator!
Code: Selecteer alles
float acos1(float x)
{
return((-0.155972*x+1.56467)*sqrt(1.0f-x));
}
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
- Swets
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
- Locatie: krimpen aan den IJssel
- Contacteer:
Re: Motion Simulator!
soms snap ik niet zo goed wat er nu fout is... bijvoorbeeld Dit is goed en werkt:
maar dan hier:
hier blijf ik rode kringeltjes houden onder sqrt ?
snap er ff geen bips van... :-)
Code: Selecteer alles
float Pythagoras(float X, float Y, float Z)
{
float TmpXkwadraat = X * X;
float TmpYKwadraat = Y * Y;
float TmpZKwadraat = Z * Z;
float result;
result = sqrt(TmpXkwadraat + TmpYKwadraat + TmpZKwadraat);
return result;
};
Code: Selecteer alles
float acos1(float X)
{
// return((-0.155972*x+1.56467)*sqrt(1.0f-x));
float result;
result = ((-0.155972 * X + 1.56467) * sqrt(1.0 - X));
return result;
};
snap er ff geen bips van... :-)
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
- Swets
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
- Locatie: krimpen aan den IJssel
- Contacteer:
Re: Motion Simulator!
laat maar opeens doet tie het? :-) weet alleen nog niet wat die f betekend.... dus die heb ik maar ff weg gelaten...
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Re: Motion Simulator!
In de regel erboven ben je vergeten met een ; af te sluiten.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Berichten: 12041
- Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
- Locatie: elst (u)
- Contacteer:
Re: Motion Simulator!
Zo jammer dat je daar dan niet op gewezen wordt door die meedenkende editor. Ik heb er ook altijd ruzie mee. Logisch gezien zal er bijna altijd aan het einde van een regel een ; staan dus een waarschuwing zou niet zo moeilijk hoeven zijn.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.