Ik ben nieuw op dit forum als berichter, als nieuwsgierig lezer kom ik hier vaak terecht.
Al lang ben ik aan het kijken en zoeken naar manieren om tandwielen te maken, of met mijn emco c8 draaibank (met freeskolom) of op mijn redelijk recente (goedkoop gekochte) sieg kx3 (edingcnc versie). (waar ik zeer tevreden over ben.)
In mijn zoektocht koop ik af en toe iets bij een garageopruiming, of rommelmarkt wat er uit ziet als bruikbaar. zo heb ik laatst deze indexer/verdeler/tandwiel-maker?) gekocht.
Ik hem het apparaat vrij, draaiend, en schoon gemaakt, en wil het ook wel compleet maken, en leren kennen en gebruiken.
Is er iemand die enig idee heeft van fabrikant, werking of iets dergelijks.
Het lijkt mij een fabrieks-apparaat, geen zelfbouw, gezien de uitvoering en bewerkingen. Zeer stabiel, omkeerbare indexplaat, met andere verhouding, ook de eind-as kan worden geblokkeerd in een geindexeerde plaat met twee verschillende zijden (24 en 30 gaten).
Het "tool"gedeelte (compound-slide? cross-slide?)) is mij onduidelijk. Heeft hier een frees gezeten, een steekbeitel?
Veel vragen, maar er moet toch iemand zijn die het herkend.
Google is vaak mijn vriend, maar ik weet geen naam of omschrijving van het apparaat.
Iemand die kan helpen?
Groet,
Mies