Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest. Het werd me allemaal wat teveel. Op dit moment ben ik me aan het voorbereiden voor een nieuw seizoen van filmen in Nederlandse dorpen en steden. Betere camera en een professionele steadicam aangeschaft. Voor mij een uitlaatklep en het geeft me rust. Het werk ? Ik snap er niets meer van. Na maanden van nauwelijks werk hebben, verzuip ik er nu in ! Allemaal klussen die collega's hebben verprutst,vergeten of niet aan kunnen. Je raad het al .... haast, haast, haast. De freesbank maakt overuren samen met de 3D-printers. Ben ook niet meer op zoek naar ander werk. Het kost me teveel energie. Het bedrijf draait nog steeds minimaal, al komt er nu meer werk in het zicht. De overstap naar een andere afdeling is zo goed als rond. Dat geeft wat rust. Het is een kwestie van overleven, maar wel zwaar. Wel wordt al mijn werk gelukkig gewaardeerd. Gewoon doorgaan met ademhalen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Dat klinkt toch voorzichtig positief..
beter druk dan niets te doen.. ik weet er zelf alles van..

de afgelopen tijd heb ik ook wat minder tijd besteed aan fora.. één forum (niet deze.. zoveel is duidelijk) heb ik eigenlijk helemaal achter me gelaten..

Dat geeft rust in het hoofd.. en die rust heb ik hard nodig..
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

Voor (de meeste) mensen die niet weten wat een steadicam is :

https://youtu.be/pOTC0rkQi_0
Laatst gewijzigd door rien1959 op 28 apr 2022 06:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

Vorige week stond er een paginagrote advertentie, hier in een lokale krant, van mijn werkgever tezamen met een artikel met een super positief verhaal, bla, bla, enz..... Verschillende mensen spraken mij er op aan dat het zo goed gaat bij ons bedrijf, want we zochten zoveel mensen ...... Ik heb maar mijn hoofd geschud. Ik weet dat er vandaag een mail rondgaat waar één van de afdelingshoofden aankondigt weg te gaan. Nummer zoveel, plus dat er al twee overspannen thuis zitten. En een berg werk dat ik heb. Niet door te komen .... allemaal klussen die zijn blijven liggen door onkundige personen. Haast, haast, haast ! Afgelopen dinsdagnacht moest ik snel met mijn moeder naar het ziekenhuis (ambulance) vanwege zware hartproblemen. Die nacht heb ik me gelijk afgemeld op de zaak via de mail. Alleen mijn toekomstige chef reageerde en voor de rest bleef het stil. Wel kwamen er de hele dag allerlei klussen bij. Ik heb mijn schouders maar opgehaald.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Zo'n situatie van altijd schreeuwende haast heb ik bij mijn eerste werkgever ook meegemaakt..
Tot... ik op een dag bij voorbaat aan mijn chef vroeg wanneer het af moest zijn.. Ik kreeg de vraag "zou dat dan invloed hebben op jouw werktempo?"
Waarop ik terugkaatste "aan je reactie te merken vind jij dus dat het geen invoed zou mogen hebben op mijn werktempo.. dus hoef je ook nooit meer aan te komen met dat iets schreeuwende haast heeft"..

Probleem opgelost..haast?..Jammer dan.. gebrek aan planning aan jouw kant gaat dus echt niet betekenen dat ik de poten uit mijn lijf ga lopen om jou te redden..
Maargoed.. 'k was toen nog ergens in de 20.. en ik had allang besloten dat ik bij dat bedrijf mijn pensioen niet ging halen.

Later ook geleerd dat stress echt niet goed is voor een mens... ik veranderde in 1996 van baan, en in de eerste 3 maanden kwam ik 5 kilo aan (ik woog 65Kg, bij een lengte van 1.93m.. geen stress meer, en ik ging dus naar de 70 Kg..

Belangrijk dus.. hou je hoofd leeg, en je handen vol.. meer dan dat kan je niet doen.. meer moet je ook niet willen.. omdat je jezelf anders over de kop werkt.. ten gunste van een ander.. eigenlijk puur om zijn falen te maskeren.. een ander gaat met de eer strijken, en jij zit thuis met een burnout..
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

Na lange tijd nog even een update. Er werd druk over vergaderd, maar eindelijk is het rond : per 1 juli ga ik over naar de R&D afdeling ! De laatste maand had mijn nieuwe chef al het heft in handen genomen en regelde al een aantal zaken voor me. Mijn oude chef liet zich niet meer zien en ging alleen bij de laatste vergadering mij zitten kleineren op een geniepige manier. Ik heb er niet op gereageerd en hem alleen maar aangekeken. Binnenkort haal ik nog even wat papieren, alleen maar voor de formaliteit, en alles kan weer opgestart worden. Ik heb het nog steeds erg druk, maar we gaan dat binnenkort netjes reguleren zodat er niet meer allerlei spoedklussen tussendoor komen en de boel kunnen verzieken. Er wordt zelfs al gekeken naar een hogere salarisschaal ...... Ik heb er niet om gevraagd, maar mijn nieuwe chef vond dat ik veel te laag was ingeschaald. Okay, voorruit dan maar :lol: Op dit moment heb ik lekker vakantie en ben ik af en toe op stap om, samen met mijn vrouw, leuke plaatsen te filmen. Ik voorop met met apparatuur en mijn vrouw enkele meters daarachter. Ik lijk wel een Turk .... :lol:
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Tonybryden »

Goed om te horen dat het weer de betere kant op gaat, en nu lekker genieten van je vakantie .
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door benkr »

Rien laat ze maar lu..... gewoon je dingetje doen en vooral aan jezelf denken.
Als het dan op termijn ook nog leuk wordt is dat alleen maar meegenomen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Rien, dat klinkt als positief nieuws!, R&D is voor een echte techneut een omgeving waar ie het beste in zichzelf kan bovenhalen..

Chefs die de boel kleineren.. dat zijn van die types die zelf niets kunnen..'k heb er ook zo eentje gehad.. ik ben niet haatdragend aangelegd.. maar ik pak zulke figuren altijd op één of andere manier wel terug..

de werklast mag nog zo hoog zijn.. je kunt niet meer doen dan wat je kan doen.. en daar zal iedereen zich bij neer moeten leggen..

Geniet nog even van je vakantie!..
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door janplastiek »

als antwoord op de vraag van Serum,

mijn linker mondhoek blijft iets opgetrokken en ik kan deze ook niet bewegen naar boven of beneden, mijn linker oog blijft een klein beetje meer gesloten dan mijn rechter oog, ik kan deze wel bewust sluiten maar knipperen doet het nog steeds niet, ik ondervind een lichte druk op mijn oog zodat ik een beetje dubbel zie, maar ja , ik ben er nog hé

er zullen er altijd zijn die nog meer problemen hebben dus kop op dan maar!
Breek de dag, frees een lijntje.
mark3
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 jan 2010 09:26
Locatie: Geulle
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door mark3 »

er zullen er altijd zijn die nog meer problemen hebben dus kop op dan maar!

:lol:
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

Vanavond werd er een email verzonden door de directeur productie : er gaat een afdeling dicht per 1 juli. Voor mij geen verrassing, voor anderen misschien wel. En maar volhouden dat het zo goed gaat..... Wie zal de volgende zijn ?
Plaats reactie