Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kjelt »

Rien die directie komt er vanzelf wel achter, waarschijnlijk te laat.
Succes met het vinden van een nieuwe uitdaging, gaat vast lukken.
Een toepasselijke Dilbert van vandaag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door bartL »

rien1959 schreef: 17 feb 2022 06:42 Mijn laatste update over het schandalige gedrag van de directie. Deze week kregen we een update door de dagelijkse directeur. Ja, ze waren wat geschrokken door de beroering die was ontstaan over het vast zetten van ons salaris. Dat was helemaal niet de bedoeling ! Nee, sterker zelfs, het was de bedoeling om ons te binden aan het bedrijf ....
Bij zoiets vraag ik.me altijd af hoe dat er aan toe gaat in de boardroom. Is er dan geen 1 van die ja-knikkers die even zn hoofd durft te schudden en interruppeert met de vraag of dit nu echt wel zo'n goed idee is.🤔
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

bartL schreef: 17 feb 2022 20:27 Bij zoiets vraag ik.me altijd af hoe dat er aan toe gaat in de boardroom. Is er dan geen 1 van die ja-knikkers die even zn hoofd durft te schudden en interruppeert met de vraag of dit nu echt wel zo'n goed idee is.🤔
De persoon die nog een beetje gezond verstand had is met een mes in de rug naar huis gestuurd (voor een functie elders). Dus er was al iets in voorbereiding. Kort daarna sloeg de stemming om.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Sven »

Mensen die echt de vaardigheden hebben om een organisatie op andere koers te brengen zijn zeldzaam.
De meesten die denken dat ze die vaardigheden hebben zijn onbekend onbekwaam maar zijn wel goed in het verkopen van zichzelf.

En om te beginnen, een organisatie die voor 80% van één klant afhankelijk is is fundamenteel ongezond.
Dat kan organisch zo groeien maar had eigenlijk niet mogen gebeuren.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door carlo »

Heb nieuw speelgoed gekregen van de baas

Cosign cnc X500 met vision camera systeem en tangentiaal en oscillerend mes
24234
Machine draait op EdingCnc

Voorlopig kan ik al frezen voor de andere functies moet ik nog uitleg krijgen
Werken nu nog met Enroute voor maken van nc programma's maar willen overgaan naar Fusion 360
24233

mvg
carlo
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Kijk.. da's positief nieuws!.. gelukkig zijn er dus nog bedrijven waar het wel goed gaat..

'k mag ook voorzichtig in mijn handen knijpen.. vanmiddag een telefonische conferentie gehad met 2 heren die een nieuw horlogemerk willen lanceren..
En ze hebben mij benaderd voor de fabricage van de kasten.
't wordt een complex ontwerp.. maar daar ben ik niet vies van.. betekent wel dat ik de MiniBenches (de kleine opzet werkbankjes) Asap de deur uit moet jagen.. en die inzetjes voor de straptools moeten ook eens binnenkomen, zodat ik die ook kan gaan uitleveren..

Maar goed.. meters Maken..!

@Rien.. als je een aanbieding krijgt waarvan je denkt " Daar kan ik het nog wel een paar jaartjes uitzingen.. pakken" beter een paar jaar een stabiele baan waar je niet helemaal blij van wordt, dan blijven zitten bij een bedrijf waar je helemaal niet blij van wordt..
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door kawarider »

carlo schreef: 19 feb 2022 17:47 Heb nieuw speelgoed gekregen van de baas

Cosign cnc X500 met vision camera systeem en tangentiaal en oscillerend mes
24234
Machine draait op EdingCnc

Voorlopig kan ik al frezen voor de andere functies moet ik nog uitleg krijgen
Werken nu nog met Enroute voor maken van nc programma's maar willen overgaan naar Fusion 360
24233

mvg
carlo
CNC is the way to go. Handjes worden steeds schaarser en duurder. Wordt tijd voor meer import. Dus Rien, het getuigt niet echt van realiteitszin om nu salarissen te bevriezen. Tenzij ze willen dat je vertrekt.
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

@kawarider : dat is ook de reden waarom ik deze week zo boos werd om die uitspraak van de directeur. Dat hele management team is van de pot gerukt.

@arie kabaalstra : ik ben het met je eens. Nu nog iets zoeken dat in de buurt zit.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

rien1959 schreef: 20 feb 2022 11:43 @arie kabaalstra : ik ben het met je eens. Nu nog iets zoeken dat in de buurt zit.
Ik voel met je mee.. : viewtopic.php?t=20601
Verdikke.. prachtige baan.. ik heb eerder in de medische techniek gewerkt.. maar elke dag 4 uur in de auto?.. Nee. dank je.. van alleen de reiskostenvergoeding kan ik al rondkomen.. :lol:
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

@arie kabaalstra :
Ja, die baan ..... heb er serieus aan gedacht. Maar ik ben geen instrumentenmaker, ben al oud, teken niet met SolidWorks, enz. Wel ervaring met steriele apparatuur. Ik ben ook niet zo goed in dat kleine spul, dus ... wel weer creatief in oplossingen verzinnen. Woon wel redelijk in de buurt, al is het elke dag een drama om Rotterdam in te komen. Mijn oudste zoon werkt in die stad, dus ik ken de verhalen.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kjelt »

Gisteren met iemand van onze werkplaats gesproken.
Ze kunnen geen ervaren mensen vinden, ze hebben niet de tijd om iemand zelf op te kunnen leiden want ze kunnen het werk nu al niet aan.

De paar ervaren mensen die langskomen en het zien zitten gaan met hun baas praten wanneer ze kunnen/mogen overstappen en dan zegt die baas "dat gaan we niet doen" en biedt meteen een flinke salarisverhoging zodat ze blijven.
Als die mensen zonder het nieuwe baanaanbod bij die baas een verhoging vragen krijgen ze waarschijnlijk nul op het rekest.
Aparte wereld.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11015
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door DaBit »

Mjah, als techneuten willen overstappen dan is dat meestal niet om een paar centen. Dan is het of om heel veel centen, of om een interessanter pakketje werk/voorwaarden. En als het om heel veel centen gaat dan kan de oude baas toch niet met goed fatsoen toegeven dat-ie je al die jaren genaaid heeft.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

rien1959 schreef: 20 feb 2022 17:10 @arie kabaalstra :
Ja, die baan ..... heb er serieus aan gedacht. Maar ik ben geen instrumentenmaker, ben al oud, teken niet met SolidWorks, enz. Wel ervaring met steriele apparatuur. Ik ben ook niet zo goed in dat kleine spul, dus ... wel weer creatief in oplossingen verzinnen. Woon wel redelijk in de buurt, al is het elke dag een drama om Rotterdam in te komen. Mijn oudste zoon werkt in die stad, dus ik ken de verhalen.
Oud?..de duvel is oud.. 🤣 tekenen met Solidworks is niet zo moeilijk als het lijkt,Alibre is vergelijkbaar, ik heb eens een collega gehad die dat ook niet kon.. Ik liet em een paar dingen zien, en voor ik het wist zat ie plaatwerk te construeren..
klein spul.. da's een uitdaging, maar niet onmogelijk, klein spul op 0.01 mm is makkelijker dan onderdelen van een meter..
Wat woon-werk naar Rotterdam betreft, ik weet niet vanaf welke kant je komt, maar in het centrum van de stad ligt alles op loopafstand van de Metro..
Als ik nog in Zuid-Holland zou wonen.. dan reed ik elke morgen naar Capelle, en stapte op de Metro. die gaan in de spits als ik het me goed herinner elke 3 of 5 minuten.. in de daluren nog elke 7 minuten.. kortom.. je stiefelt een station in, en je hoeft nooit echt te wachten..je pakt gewoon de eerste de beste metro die eraan komt.. zou ik in Hartje Rotterdam wonen, dan parkeerde ik mijn auto aan de rand van de stad, en deed het laatste stukkie lekker met de Metro.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kjelt »

DaBit schreef: 06 apr 2022 12:46 Mjah, als techneuten willen overstappen dan is dat meestal niet om een paar centen. Dan is het of om heel veel centen, of om een interessanter pakketje werk/voorwaarden. En als het om heel veel centen gaat dan kan de oude baas toch niet met goed fatsoen toegeven dat-ie je al die jaren genaaid heeft.
Bij grote bedrijven zal het allemaal wel redelijk marktconform zijn. Die hebben hun schalen en jaarlijks de personeelsgids met daarin de salarissen, transparanter kun je het bijna niet maken.
Maar bij de kleine bedrijven daar vallen ze soms echt van hun stoel als ze de huidige salarissen horen, lopen ze jaren achter.
Soms totaal niet bewust vermoed ik of wellicht geen keuze door omstandigheden zoals slechte bedrijfsresultaten.
Ik denk alleen gezien de inflatie van de laatste maanden dat veel mensen gaan praten of rondkijken/vertrekken.
Plaats reactie