Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

xander janssen
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door xander janssen »

twentetwente schreef: 11 jan 2022 22:41 En ze hebben een Zayer Neos 6000, 6000x4000x1750mm😍😍😍😍
Daar kan mijn werkplaats net geen 4x in 🤪
twentetwente
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door twentetwente »

Haha, ja 't is echt een bakbeest.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Sven »

Mannen, aub niet al te ver bij het onderwerp wegdrijven en zoveel mogelijk reageren op het bericht in plaats van alles quoten:
Knop "plaats reactie" onderaan alle berichten.
Laatst gewijzigd door Sven op 13 jan 2022 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

Gisteren weer een reactie van de directie via de mail. Ja, er waren nogal wat klachten binnen gekomen en ze hadden besloten de beoordeling opnieuw te laten doen door de commissie. Kortom, het oude gelul wordt vervangen door nieuw gelul. En gelul blijft gelul. Wanneer je dezelfde functiebeschrijving laat doen door dezelfde commissie, dan komt er ineens een hogere beoordeling uit ...... niet dus ! Op zijn Rotterdams : Pleurt op ! :lol:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Rien,

wat het meeste aan me vreet is het gegeven dat het onvermogen van het Management en de daardoor onstane (financiële) SItuatie blijkbaar opgelost moet worden door het personeel..

als ik daar zou werken, dan zou ik toch die mail beantwoorden met een pen gedoopt in vitriool.. maar dan een Open mail.. ofwel voor iedereen leesbaar..
Ze eraan herinneren dat de werknemers het kapitaal van het bedrijf zijn.. je kan van alles verzinnen, maar zonder vakbekwame mensen komt er geen product van de grond, en blijven het luchtkastelen.. dat is iets wat ze zichzelf even moeten realiseren..

Die Functiebeschrijving.. dat is ook iets wat ik niet snap.. wat je in dat bedrijf moet doen.. dat is toch vastgelegd in je arbeidsovereenkomst?.. daar valt niet aan te tornen lijkt mij.. en salaris naar beneden gooien?.. ik weet niet of ze daar zomaar mee weg kunnen komen.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door DaBit »

Werkgevers mogen niet zomaar eenzijdig het loon verlagen, op een paar vergezochte 'zwaarwegende bedrijfseconomische blabla' uitzonderingen na maar dan moet de werkgever toch echt zijn huiswerk tiptop in orde hebben wil het voor de rechter stand houden. En dan heb je het over 5% loon inleveren ofzo. Voor al het andere moet de werknemer er mee instemmen.

Dat zullen ze vast wel proberen om je zo ver te krijgen dat je dat doet, maar dat moet je gewoon niet doen. En dus ook geen nieuw arbeidscontract tekenen als dat niet naar je zin is. Het enige wat ze dan nog kunnen is je ontslaan, maar als je er al een tijdje zit en redelijk dicht bij de pensioensleeftijd dan is dat ook bepaald niet gratis voor ze. Blaffen en grommen zullen ze dus wel proberen, maar zie dat maar als intimidatie, dat kan het ene oor in en het andere oor uit. Bijten zullen ze niet gauw doen, want de kans dat jouw rechtsbijstand en eventueel de rechter harder terugbijt is levensgroot.
Laatst gewijzigd door DaBit op 13 jan 2022 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

Arie,

je hebt gelijk, maar ik weet wat er gaat gebeuren als ik mijn kop boven het maaiveld steek. Bij de oude directie zou het nog kunnen maar bij de nieuwe niet. Het is ook niet mijn normale doen om zo relatief rustig te blijven maar gelukkig lukt me dat tot nu toe wel. Heb er zelfs al aan gedacht om toch die mail te sturen en gelijk mijn ontslag aan te kondigen. Die klap komt nog harder aan maar lost niets op. Ik weet zeker dat mijn mail binnen 5 minuten zou zijn gewist. Volgende week heb ik een gesprek met mijn toekomstige chef. Niet dat het daarover zal gaan maar een ander ontwerp. Eens vragen wat hij van het geheel vind. Even afwachten wat er nog meer voor tenenkrommende berichten komen ......
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door benkr »

Rien, ik weet niet of je een rechtsbijstandsverzekering hebt, maar neem daar al vast eens contact mee op, zij kunnen je heel gerichte adviezen geven, soms is één telefoontje van die kant al genoeg om een heel andere wind te laten waaien.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

een Rechtsbijstand verzekering zou zeker geen overbodige luxe zijn nee..

Als ze aan je salaris komen, dan is dat in wezen een teken dat ze vinden dat je minder waard bent dan wat ze je tot nu toe betaald hebben.. dat getuigt niet van veel vertrouwen van het bedrijf in de medewerkers.. terwijl zij wel degenen zijn die de tent draaiend houden..
-rick
Berichten: 107
Lid geworden op: 16 apr 2013 12:19

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door -rick »

Arie Kabaalstra schreef: 10 jan 2022 22:33 bijna 300 stuks verkocht.. ik ben nu zo'n beetje op de helft met produceren.. 't is wel koud in de werkplaats nu.. :lol:

Kun je intussen iets zeggen over levertijd? Is al een tijdje geleden dat ie besteld is.
Gr Rick
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Er zijn er inmiddels een 180 geleverd, momenteel bezig met wederom een batch, er moeten nog inzetjes binnenkomen, en dan kan ik die batch, en de volgende uitleveren..
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

Mijn laatste update over het schandalige gedrag van de directie. Deze week kregen we een update door de dagelijkse directeur. Ja, ze waren wat geschrokken door de beroering die was ontstaan over het vast zetten van ons salaris. Dat was helemaal niet de bedoeling ! Nee, sterker zelfs, het was de bedoeling om ons te binden aan het bedrijf ....
Wat ? :evil: :evil: :evil:
Hoe durft dat stuk vreten ! Jongens, ik ben er helemaal klaar mee. Op het moment heb ik al wat aanbiedingen voor een andere baan. Alleen zit de juiste er nog niet tussen. Dus nog even de tanden op elkaar en me gedeisd houden. Op dit moment vertrekken er gemiddeld twee collega's per week, dus dat gaat hartstikke goed .....
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door serum »

Toevallig overgenomen door een investeerder? Heb ik meegemaakt bij een bedrijf waar ik voor werkte. Was gewoon een vergiftigde situatie. Destijds tactisch gekozen managementlagen verdwenen, binnen 1 jaar de commercieel directeur weg, paar maand later de directeur eruit, interimmetje erin.

sinds ik er weg ben heeft het bedrijf allerlei andere bedrijven gekocht, naamsverandering..

er wordt verwoed gepoogd om om zo efficient mogelijk te draaien.

Als je bij een presentatie ziet waarbij ze de uitspraak ' het is niet de sterkste, noch de intelligentste die overleeft' is het hek van de dam. :mrgreen:

Ben blij dat ik daar vanaf ben.
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

serum schreef: 17 feb 2022 10:10 Toevallig overgenomen door een investeerder? Heb ik meegemaakt bij een bedrijf waar ik voor werkte. Was gewoon een vergiftigde situatie. Destijds tactisch gekozen managementlagen verdwenen, binnen 1 jaar de commercieel directeur weg, paar maand later de directeur eruit, interimmetje erin.
Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat we voor 80 % aan één klant hangen. Er zijn de laatste twee jaar hele rare dingen gebeurd. De sluiting van onze tweede vestiging ging ook al zo vreemd en tijdens het informatie uurtje over die sluiting werd ook weer benadrukt hoe belangrijk onze grootste klant wel was. Zijn er nog vragen ? Steek ik mijn vinger op en vraag hoe stabiel die klant is, aangezien ze bijna failliet waren. Ik zag een aantal mensen even slikken ..... :lol: Er werden met een rode koppen neuzen gesnoten en kort gehoest. Ja jongens, ik heb zelf 23 jaar bij mijn vader in zijn bedrijf gewerkt en mij maak je niks meer wijs.
Plaats reactie