Sinterklaas

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Sinterklaas

Bericht door benkr »

Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Sinterklaas

Bericht door Grafjan »

Om even aan te geven hoe hoog de lat ligt en dat het wel degelijk met CNC te maken heeft, hierbij mijn plan:
Stel: We zitten met heel de familie spelletjes te doen, de kleintjes zingen sinterklaas liedjes, er word wat gestrooid.Plots zie ik lampjes knipperen in de tuin, we gaan met z'n allen voor de tuindeuren staan om te kijken wat er aan de hand is. Ineens horen we gerommel en gestommel boven ons!!!Voor het raam zien we dat er een paar dakpannen naar beneden komen en op het terras kapot vallen.(hierna zou dus het kadaver van americo naar beneden flikkeren, maar dat was schijnbaar zo wie zo opvoedkundig niet verantwoord). De kadootjes zouden in een zak aan een touw langzaam naar beneden komen, vanaf het dak voor de tuindeuren waar wij naar buiten kijken! Heel dit gebeuren zou ik dan aansturen met mijn cnc machine op zolder, een velg van een fiets, en wat houtjes en touwtjes. Ik zou een programma maken met een wachttijd (G04) van bv 1 uur. Dan hoef ik niet plotseling toevallig net als alles gebeurt de kamer te verlaten. Maar dit idee was dus niet creatief genoeg....
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Sinterklaas

Bericht door spinningwheels »

Lijkt mij ook best wel lastig om een kadaver van een paard op je dak te hijsen,
Maar een oude etalagepop en een gehuurd sinterklaas kostuum dat kan dan weer wel natuurlijk,
evt het hoofd vervangen door een grote ballon gevuld met ketchup , dat spat zo leuk uit elkaar .
Dat heeft nog een extra voordeel, Je hoeft die koters nooit te vertellen dat je ze jarenlang voorgelogen hebt over sinterklaas , Hij is immers gewoon voor hun ogen het dak gepleurd en is dus einde verhaal
Laatst gewijzigd door spinningwheels op 26 nov 2019 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
In theorie kan ik praktisch alles
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Sinterklaas

Bericht door benkr »

Remco, werkt voorlichting bij jou ook zo?
Luid en duidelijk.
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Sinterklaas

Bericht door Tonybryden »

:P :P :P :P
Kjelt
Donateur
Berichten: 6329
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Sinterklaas

Bericht door Kjelt »

Voor het raam zien we dat er een paar dakpannen naar beneden komen en op het terras kapot vallen.(hierna zou dus het kadaver van americo naar beneden flikkeren)
De volgende keer zou ik rond maart april beginnen, en alvast een hele grote diepvrieskast aanschaffen, misschien dat je ambitie dan nog wel gerealiseerd kan worden :lol:
Plaats reactie