Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Moderator: Moderators

Plaats reactie
seense
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2015 14:49

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door seense »

Het was de stijfheid! Veel betere resultaten met een zo stijf mogelijke instelling op de Z as. Ik heb eerst even heen en weer gejogd en toen zag ik al een overshoot als ik naar de askoppeling keek. Stijfheid staat nu op 22 met position gains op 600. Hij maakt iets meer geluid, maar dat maakt mij niets uit. Er is wel ruimte voor verbetering, want je voelt het nog steeds een beetje.

Links oorspronkelijk. Rechts stijfheid 22.
23087

Nu zit ik wel te twijfelen om tot in den treure naar betere waarden te gaan zoeken of gewoon een JMC stappenmotor op de Z as te zetten. De stekkers zijn precies hetzelfde. Ook wel makkelijk. :roll: :?:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11015
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door DaBit »

Hogere 'stijfheid' = hogere P/D gains dus :lol:

Stappenmotoren hebben verder nog steeds zo hun positieve kanten, zoals je merkt. Maar als die motor er toch al opzit zou ik met nummertjes spelen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door Portje »

Die stekker voor op de motor om de servomotor aan je pc te hangen zit die bij de motor geleverd?
Of moet je die los kopen.
En wat voor stekker is dat dan.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Plaats reactie