Compaq nc 6120 voor MACH3 met LPT poort?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rocnc
Berichten: 318
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:39

Compaq nc 6120 voor MACH3 met LPT poort?

Bericht door Rocnc »

Mannen,
heeft iemand van jullie ervaring met een Compaq nc6120 laptop (Windows XP of 2000) in combinatie met Mach3? En dan door de LPT poort te gebruiken?
Ro.
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
keesk
Donateur
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:44
Locatie: Weerdinge (bij MM)

Re: Compaq nc 6120 voor MACH3 met LPT poort?

Bericht door keesk »

Sorry maar het is algemeen bekent dat de parallele poort van een laptop niet geschikt is voor gebruik met mach3

Keesk
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Compaq nc 6120 voor MACH3 met LPT poort?

Bericht door hainjedaf »

Ik heb nog een Intel d510 bordje liggen met lpt en een 60 gig harddiskje en wat ram
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
Rocnc
Berichten: 318
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:39

Re: Compaq nc 6120 voor MACH3 met LPT poort?

Bericht door Rocnc »

Bedankt voor de reactie.

KeesK. Ik ben me bewust van de mogelijke problemen met laptops. Maar ik heb zo'n nc6120 nu eenmaal liggen. En met een andere (nog oudere) Compaq laptop krijg ik de boel prima draaiend. Die andere laptop heeft alleen een nogal lage beeldresolutie. (ik heb nog niet lang genoeg gedraaid om last te krijgen van eventuele slimme energiebesparingslisten). Met die nc6120 heb ik geen succes. Ik krijg alles natuurlijk wel geïnstalleerd, maar bij de drivertest blijft (hoe heet dat ding?) die witte, horizontale statusbalk akelig wit. En dat terwijl de driver test verder wèl denkt dat alles in orde is. Ik dacht als er iemand is die die laptop wel aan de praat heeft gekregen, dan heeft het misschien zin om verder te zoeken.

Hainjedaf, hartelijk dank voor het aanbod, maar ik heb de laatste weken mijn hobby-spaarpotje uitgeput met de aanschaf van de laatste hardware (stappenmotoren, BOB, kabels, etc.) Ik heb ook nog een gezin te onderhouden :lol: Even sparen.

Overigens ben ik best een beetje trots op mijzelf. Mijn machientje heeft (gewapend met een fineliner) mijn eerste stappen in de wereld van G-code overleefd. Het cirkeltje is rond en het begin- en eindpunt zijn netjes aan elkaar gelijk. De hobby was tot nu toe knutselen aan het machientje (en dat zal nog wel even zo blijven), maar het verkennen van G-code en macro's in Mach3 zijn eindelijk vol op de radar verschenen!
Met VBA in Excel ben ik inmiddels aardig handig geworden en mijn wiskunde B wordt netjes opgefrist tijdens huiswerkbegeleiding van mijn zoons, dus ik ben op de goede weg.

Mijn lieftallige gezinsleden hebben mij overigens smakelijk uitgelachen om het luchtalarmgeluid dat mijn stappenmotoren maakten tijdens het tekenen van het cirkeltje :lol:
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Plaats reactie