Hoe spannen jullie dit op, en in welke volgorde frezen?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13374
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hoe spannen jullie dit op, en in welke volgorde frezen?

Bericht door Arie Kabaalstra »

DaBit schreef:Wat bedoel je met 'op de gaten spannen'?

Gewoon... boutje door het gat.. als het onderdeel al op de goede dikte is.. dan hoef je aan de bovenkant niet meer te frezen..en heb je van de boutkoppen ook ehh.. niets te vrezen..

andere optie.. draad in de gaten.. van onder vastbouten.. dan kun je de bovenkant nog bewerken.. gewoon op een strip bouten, en die strip in de klem..

Naderhand kun je de draad eruitboren..easy as 355/113
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Hoe spannen jullie dit op, en in welke volgorde frezen?

Bericht door janplastiek »

DaBit schreef:
janplastiek schreef:je kan als je het materiaal dikker neemt, en dan zo inspannen zodat het te frezen stuk uit de klem steekt, eerst de volledige bovenkant en al de gaten freest, dan de onderste trap met een zaagfrees weg frezen, dus langs boven de onderste trap weg frezen,daarna omdraaien en vlakken op de juiste dikte.
Kijk, dat bedoel ik nou met leuke alternatieve ideeën :lol:
Kun je met zo'n zaagfrees op verschillende dieptes een beetje lekker materiaal wegnemen?
eerst een antwoord op je vraag. ja dat gaat als je de spandoorn stevig genoeg neemt, voor een zaag van 4mm dikte, diameter 80mm, was de doorn 34mm dikte, de gleuf was 22 diep, dus ik had nog 1mm over tussen het stuk en de doorn
even een voorbeeld
een klant liet nieuwe geleidingen op transport bandjes plaatsen, deze waren gewoon uit rechte latten gemaakt, de bochten werden opgewarmd en dan gefixeerd op het frame, de transport ketting brak daarna zo dikwijls dat er besloten werd om de latten en de bochten te vervangen door enkel gefreesde geleidingen , geen warm geplooide.

ik heb toen enkele 100den meter geleiding voor transport bandjes gemaakt, rechtdoor is simpel, een bocht op of neer en horizontale bochten das andere koek, toch zonder een zaagfrees, de geleidingen worden op een rvs plaat, waar eerst een gleuf in gelazerd is en dan weerhaken in geperst zijn, geklopt dus moeten er bij de op en neer gaande bochten, gleuven in de onderkant van de bovenste geleiding (voor de onderste geleiding net anders om) en voor de horizontale bochten de gleuf waar de transportband in loopt met een zaagfrees op breedte gezaagd worden
even wat foto's ter verduidelijking

10109 10108 10107 10106
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11018
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe spannen jullie dit op, en in welke volgorde frezen?

Bericht door DaBit »

Grappig! Die ga ik onthouden :P

Met frezen overigens 1 geintje: een update van Fusion360 heeft de G64 P<tolerantie> die ik in de postprocessor gemikt had eruit gesloopt. Samen met een krappe veilige hoogte boven het materiaal (1mm) gaat het met enkel G64 net mis omdat-ie dan de hoeken afrond.

Afbeelding

'k heb die G64P0.05 maar in de startup van LinuxCNC gegooid. Gewoon G64 zonder tolerantie blijft toch best gevaarlijk.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie