trimmen met cnc frees

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lennaertkrijger
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2014 09:04

trimmen met cnc frees

Bericht door Lennaertkrijger »

Hallo,

Ben nieuw hier, en ik heb een vraag.

Ik wil randen van producten af frezen met mijn cnc-frees. nu gebruik ik Meshcam om mallen enzo te frezen. Maar ik ben opzoek naar een programma waar in mijn (3D) stl file in kan laden en dan de randen die ik weg zou willen halen in kan selecteren. en dat het programma dan van het pad dat ik heb geselecteerd uiteindelijk een gcode van maakt.

weet iemand welk programma ik hier voor kan gebruiken?
zeeschuim

Re: trimmen met cnc frees

Bericht door zeeschuim »

:roll: trek van die bedoelde omtrek een contour .dxf, en ieder simplisties cam programma kan er een g-code van maken.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: trimmen met cnc frees

Bericht door DaBit »

Cambam kan wat jij wil, via een kleine omweg (STL laden, via 'edge detect' de randen uit de STL extraheren, die randen gebruiken om freespaden aan te maken).
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Lennaertkrijger
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2014 09:04

Re: trimmen met cnc frees

Bericht door Lennaertkrijger »

Ik gebruik nu de gratis versie van cambam, deze suport die funtie niet. En ik krijg het ook niet voor elkaar om de contoeren over tenemen, dit komt omdat het een complexe vormgeving heeft. Zijn er nog andere opties zonder dat ik een licentie hoef te kopen?
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: trimmen met cnc frees

Bericht door DaBit »

Je mag de trialeditie van CamBam Plus (versie 0.9.8n) 40 keer opstarten. Daar kun je royaal mee proberen of het wat is, en er is stiekum maar weinig wat CamBam echt niet kan. Daarna kost het je 108 euro, wat geen heel schokkend bedrag is.

Post anders eens een paar plaatjes van wat je nu precies wil. Dat is altijd handig.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie