Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Niels
Donateur

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Niels »

Ik had in 1998 een digitale cam. Olympus C3000Z en die kon al leuk filmen ;-)

Desnoods doe je het met een 19 euro el-cheapo webcam :mrgreen:
Meer foto's en filmwerk graag!
vincenttor
Contacteer:

Bericht door vincenttor »

zeker mooi gelukt zoals ik al in de mail schreef. en het geluid komt me bekend voor ;)
Als je de laser stil zet en een paar pulsen geeft is de spiegel gebroken voor je het weet.

zelfde geld met te veel vermogen en lage snelheid ,zijn hier wel wat kleine 100x100 spiegeltjes gebarsten als die bijna op het eind was.
audiomanics
Donateur
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

vincenttor schreef:zijn hier wel wat kleine 100x100 spiegeltjes gebarsten als die bijna op het eind was.
Viel mij op dat er nauwelijks warmte in de spiegel gaat zitten.. waar je mee moet oppassen is de rand van de spiegel.. Als ik daar ca 3mm vanaf blijf gaan ze bij mij niet meer barsten.. Je ziet het ook: als je bij de rand komt zie je in eens veel meer licht.. Die ophoping van energie aan de rand doet de spiegel knappen..
In mijn geval heb ik die 3mm geprobeerd met 95% vermogen (van 60W) en 20mm/sec!! Er blijft dan niet veel glas over maar geen barsten!!!
Barsten kun je ook zien als je aan de zijkant tegen de spiegel kijkt (met een spiegeltje bijv..) het licht dat ontstaat als je met de straal door de spiegellaag heen gaat, wordt door een barst tegen gehouden..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Leo C

Bericht door Leo C »

Pap, kun jij mijn ontwerp voor een longboard (lang skateboard) maken? :mrgreen:

Leuk, voor het eerst een 3D vorm en voor het eerst een onderdeel groter dan mijn machine. In drie keer gedaan en best goed gelukt. Daarom maar even showen.

Getekend op papier, toen in Draftsight, daarna in 3D in Alibre en de mal getekend, toen gereed maken in Cut3D van Vectric en gefreesd met WINPC-NC. De vorm is een beetje hol en de tippen lopen iets omhoog. Binnenkort nog beginnen aan de mal met de onderzijde. Als ze beide klaar zijn lamineren we er een plank voor het longboard in.
:P

Afbeelding

Afbeelding
:P
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik vind persoonlijk dat ie maar weinig concave heeft.. ik heb persoonlijk liefst een wat diepere.. een steil oplopende tail is geen must bij een longboard.. dat kan wel zo..
zelf wil ik ook een keer een longboard bouwen, da's al iets van 26 jaar een droom van me.. een Street-deck heb ik al eens gebouwd, maar dat was nog helemaal ambachtelijk handwerk.

Als je het Deck van hout gaat maken, stel ik Berkentriplex van 2 mm voor, 5 lagen (10 mm) is voldoende... en dan heb je nog wat Flex in je deck.. voor extra sterkte zou je er aan de "buik"zijde nog ergens een laag glasvezel in kunnen aanbrengen.. of Koolvezel als je dat leuker vindt... :)

Om meteen maar wat eigen inbreng in te brengen.. vanavond weer even staan rommelen met de Beagle..

Afbeelding
Ik heb vandeweek een "Clicker" gekocht( 't zwarte dingetje met dat pinneke eraan ) voor mijn handboog, maar omdat ik een vrij oude boog heb, zit daar niet de standaard bevestiging op.. maar gelukkig wist men daar wel raad mee, de verkoper raadde me een "sightmounted clicker" aan, een die je op de extender van je vizier kan monteren.. daar zitten al gaatjes in, dus boutje erdoor en klaar.., nou had ik daar vandeweek ook al mee geschoten, en dat beviel goed.. maar..
Afbeelding
Ik wilde em kunnen verstellen.. dus moest er een glijblokje komen met een zwalustaartje dat pastte op de extender..
Afbeelding
en da's weer gelukt..
Ik heb op de voorkant een groefje van 10 mm breed gefreesd om de Clicker in te kunnen monteren, met een M4 gaatje.. en in de zwaluwstaart zit aan de kant van het stelschroefje een Latoenmessing plaatje om te voorkomen dat ik de extender beschadig..

Een Clicker zorgt ervoor dat je je boog ieder schot even ver uittrekt..bij het opleggen van de pijl op de pijlsteun, steek je de pijl achter het pinnetje.. dat scharniert naar buiten, en als je de boog ver genoeg hebt uitgetrokken, dan klapt het pinnetje terug door een magneetje wat erin zit.. hierbij hoor je een duidelijke "Klik" ten teken dat je zover bent dat je het schot kan lossen.. je richt je boog, en trekt em "voor", dus met de pijl bijna voorbij de pin, zie je dan het doel in je vizier, dan trek je nog een 2 cm verder.. tot je de "klik" hoort, en dan laat je em gaan..
Leo C

Bericht door Leo C »

Wat kun je toch leuke dingen maken. :P Vandaag even een stempeltje gemaakt met mijn motor-type (Suzuki V-Strom). In Esdoorn, straks toch ook maar eens in een stukje aluminium of messing proberen. Leuke gadget. Maar weer even showen.

Jaja, ik weet dat het logo niet in het midden van het telefoonhoesje zit. :roll:

Afbeelding
abs02

Bericht door abs02 »

Nu je het zegt Leo... ;-)
Maar er staat toch boven : Leuke werkstukjes ( niet mooiste werkstukken) en er wordt ook nix vermeld over het resultaat = gewoon GOED Het is leesbaar en je hebt er weer van geleerd.
Suc6 verder.
audiomanics
Donateur
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Leo C schreef:dat het logo niet in het midden zit.
Dat is de beweging.... ;-)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Leo C

Bericht door Leo C »

Weer wat voortgang met het longboard. Nu aflakken. :P

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Mooi Board geworden.. berkentriplex?.. Ik heb zelf ook eens een Street/freestyle skateboard gebouwd, ook Berken.. oerdegelijk..

't was op de foto's van je mal niet te zien, maar je hebt er een mooie Concave in zitten.. welke Trucks en wielen ga je eronder zetten?... Independents zijn in 169mm breed te krijgen... paar mooie wielen eronder.. en gaan..
Komt er nog Griptape op?, of strooi je zout in de blanke lak, wat je er later uitspoelt?..
michel pet
Contacteer:

Bericht door michel pet »

dit id kon ik nog niet geniaal bedankt.
of strooi je zout in de blanke lak, wat je er later uitspoelt?..
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Leo C

Bericht door Leo C »

Hij is voor mijn 16 jaar oude dochter. Ze heeft hem bedacht en heeft verstand van concave enzo. Ik maak het alleen maar. De trucks zijn van Paris 180mm en de wielen 70mm 83a van Orangatang, heb ik me laten vertellen ;-) het is inderdaad 4x 3mm berkentriplex met 3 lagen 160 grams glasmat. Tussen elke 2 lagen triplex 1 laag glas. Maar het is goed gelukt. Het board is maar liefst 120 cm lang en mooi stijf terwijl er nog 'naar tevredenheid' flex in zit. Er komt griptape op. Ik laat het board nog even zien als het helemaal klaar is.
:-)
Arie Kabaalstra
Contacteer:

dan heeft jouw dochter verstand van zaken.. Orangatangs zijn veelgebruikte wielen onder longboards..
de trucks zeggen me zo even niets.. Independents waren de standaard toen ik nog veel vert en street reed..maar 180 mm is een mooie breedte.. zo heb je tenminste controle als je het board laat sliden.. en dat gaat met die wielen wel lukken.. Stijfheid heeft ie zo in de lengte.. terwijl ie om zijn lengte as wel wat kan buigen.. zo kun je de voor-en achter truck afzonderlijk sturen, druk op de achterkant om de achteras "om te zetten" en zo een slide in te leiden.. , ook werkt dat goed in een slalom.. je kunt zo het board vooruit krijgen zoals ook gaat met die "Ripsticks".. die dingen met 2 zwenkwielen eronder..
Ik heb mijn Board gebouwd zonder glas.. maar da's wel een mooie toevoeging..
Leo C

Bericht door Leo C »

Klaar :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie