Ik vind persoonlijk dat ie maar weinig concave heeft.. ik heb persoonlijk liefst een wat diepere.. een steil oplopende tail is geen must bij een longboard.. dat kan wel zo..
zelf wil ik ook een keer een longboard bouwen, da's al iets van 26 jaar een droom van me.. een Street-deck heb ik al eens gebouwd, maar dat was nog helemaal ambachtelijk handwerk.
Als je het Deck van hout gaat maken, stel ik Berkentriplex van 2 mm voor, 5 lagen (10 mm) is voldoende... en dan heb je nog wat Flex in je deck.. voor extra sterkte zou je er aan de "buik"zijde nog ergens een laag glasvezel in kunnen aanbrengen.. of Koolvezel als je dat leuker vindt... :)
Om meteen maar wat eigen inbreng in te brengen.. vanavond weer even staan rommelen met de Beagle..

Ik heb vandeweek een "Clicker" gekocht( 't zwarte dingetje met dat pinneke eraan ) voor mijn handboog, maar omdat ik een vrij oude boog heb, zit daar niet de standaard bevestiging op.. maar gelukkig wist men daar wel raad mee, de verkoper raadde me een "sightmounted clicker" aan, een die je op de extender van je vizier kan monteren.. daar zitten al gaatjes in, dus boutje erdoor en klaar.., nou had ik daar vandeweek ook al mee geschoten, en dat beviel goed.. maar..

Ik wilde em kunnen verstellen.. dus moest er een glijblokje komen met een zwalustaartje dat pastte op de extender..

en da's weer gelukt..
Ik heb op de voorkant een groefje van 10 mm breed gefreesd om de Clicker in te kunnen monteren, met een M4 gaatje.. en in de zwaluwstaart zit aan de kant van het stelschroefje een Latoenmessing plaatje om te voorkomen dat ik de extender beschadig..
Een Clicker zorgt ervoor dat je je boog ieder schot even ver uittrekt..bij het opleggen van de pijl op de pijlsteun, steek je de pijl achter het pinnetje.. dat scharniert naar buiten, en als je de boog ver genoeg hebt uitgetrokken, dan klapt het pinnetje terug door een magneetje wat erin zit.. hierbij hoor je een duidelijke "Klik" ten teken dat je zover bent dat je het schot kan lossen.. je richt je boog, en trekt em "voor", dus met de pijl bijna voorbij de pin, zie je dan het doel in je vizier, dan trek je nog een 2 cm verder.. tot je de "klik" hoort, en dan laat je em gaan..