De prijzen voor container transport fluctueren zeer hevig.serum schreef: 01 aug 2025 10:26 @rolandvs Algemene mening of eerste hand ervaring?
Denk dat die stelling voor ieder stuk gereedschap geldt.
Als je ziet wat de meest onervaren mensen op doorzettingsvermogen en inzicht voor elkaar krijgen op ronduit ongeschikte machines denk ik ook dat die stelling opgaat in de andere richting.
Ik heb de indruk dat Houtdraaier wel weet wat ie doet. Is gewoon enthousiast aan het aftasten wat hij kan en wil.
Voor mijn machine in 2017 was ik 1800e kwijt aan transport en afleveren/verzekeren. Huidige is 3500. Ook een 20ft container cft. Wel uitgepakt en in krat op een zeilwagen gezet voor levering aan de werkplaats. Lokaal aardige buren met een heftruck.
Vorige jaar bouwvak paar containers met plaatmateriaal laten komen. Nu net na oud en nieuw en die van dit jaar was helft goedkoper t.o.v. half jaar ervoor. Maar moet ook zeggen waren deze keer 7 containers.
En heb het zelf ook op oud beestje geleerd en natuurlijk geld dat voor iedereen en elke machine of gereedschap. En kwa cnc zit er heel veel meer in dan stuk gereedschap.
Een goede machine wil niet zeggen dat goed werkstuk eraf komt.
Maar heb wat werkstukken van ... mogen aanschouwen dan denk ik toch dat er ergens iets mis gaat. Dus was ik persoonlijk wel wat van geschrokken.
Nu maak je me wel nieuwsgierig wat jij verwacht