Lampje defect; reparatie kost € 1100,-

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

LangLeveDeHobby

Re: Lampje defect; reparatie kost € 1100,-

Bericht door LangLeveDeHobby »

rolandvs schreef: 29 nov 2025 15:38
Ballegooijen schreef: 28 nov 2025 22:31 Ik heb 2 flexibele LED strips besteld die bedoeld zijn als daglichten voor een auto. Deze ga ik op de bovenkant van het koplampglas plakken en hoop hiermee door de APK keuring te komen.
Wordt vervolgd zodra ze binnen zijn.
Wel opletten dat het lichtbeeld hetzelfde is anders kan het alsnog zijn dat auto er niet doorheen gaat komen. Zo moet er ook bepaalde symmetry zijn.
Ook als verlichting vanuit binnen is afhankelijk te stellen moet dit mogelijk zijn anders mag hij officieel ook niet door keuring komen.

Er mag naast de in fabriek aangebrachte verlichting worden aangebracht of uit stralen. Wil je theorie niet onderuit halen maar ligt ook aan garage en of keurmeester en of eventuele controle
Lijkt me sterk dat het lichtbeeld van een stadslicht bekeken wordt, ik denk dat je in de war bent met dimlicht. Dat is een heel ander verhaal.
rolandvs
Contacteer:

Bericht door rolandvs »

Ja klopt maar officieel mag er naast originele verlichting niets extra worden aangebracht wat maar buiten schijnt. Dus dim of stadslicht.
Je werkt om te leven en je leeft niet om te werken.
Daarom werk ik niet maar heb een hobby!
Ballegooijen
Donateur
Contacteer:

Bericht door Ballegooijen »

rien1959 schreef: 29 nov 2025 11:06 Ik heb even geïnformeerd bij een bevriende garagist. Het blijkt bij de meeste merken met led verlichting zo in elkaar te zitten. Dus lampjes wisselen is niet meer mogelijk.
Ja, dat is ook wat mijn garageman vertelde. Maar het is toch te gek voor woorden?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest!
https://www.Baldas.nl
spinningwheels
Contacteer:

Bericht door spinningwheels »

rolandvs schreef: 29 nov 2025 16:49 Ja klopt maar officieel mag er naast originele verlichting niets extra worden aangebracht wat maar buiten schijnt. Dus dim of stadslicht.
Er is een hele lijst aan toegestane extra verlichting. maar in dit geval gaat het niet om extra stadslichten maar een vervanging van de originele.
En ik kan nergens vinden dat de stadslichten op de originele plaats moeten zitten.
In theorie kan ik praktisch alles
Ballegooijen
Donateur
Contacteer:

rolandvs schreef: 29 nov 2025 16:49 Ja klopt maar officieel mag er naast originele verlichting niets extra worden aangebracht wat maar buiten schijnt. Dus dim of stadslicht.
Ik doe de nog werkende lamp aan de linkerkant uitschakelen zodat het volledig symetrisch is.
Ballegooijen
Donateur
Contacteer:

hugo stoutjesdijk schreef: 29 nov 2025 12:34 Binnenkort moet je de complete velg vervangen bij een lekke band.
Ja, vroeger grapten we altijd dat we een nieuwe auto kochten als de asbak vol was. Het lijkt toch een beetje die kant op te gaan :cry:
rolandvs
Contacteer:

Bericht door rolandvs »

spinningwheels schreef: 29 nov 2025 17:38
Er is een hele lijst aan toegestane extra verlichting. maar in dit geval gaat het niet om extra stadslichten maar een vervanging van de originele.
En ik kan nergens vinden dat de stadslichten op de originele plaats moeten zitten.
[/quote]

Heb ik ook niet gezegd.
Je kunt regels lezen of er tussendoor lezen. Zolang het keurmeester of beginnende agent niet zijn.

Maar ben ermee eens dat sommige regels belachelijk zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je werkt om te leven en je leeft niet om te werken.
Daarom werk ik niet maar heb een hobby!
janplastiek
Donateur
Contacteer:

Bericht door janplastiek »

2 maand geleden moest ik bij mijn eerste E-tron van 6 jaar oud, een dynamische matrix koplamp laten vervangen, iemand had op een parking de voorkant van de auto geraakt, glas beschadigd, weg zonder berichtje na te laten, prijskaartje van lamp zonder plaatsing €3221 inclusief BTW
Totale kosten van de reparatie lakwerk en vervangen van onderdelen samen €5897.
Ik heb ook eerst gezocht naar een 2de handse lamp maar vond geen dynamische matrix koplamp dus korte pijn en verder.
Gek dat de waarde van de E-tron zo gezakt is dat de prijs van een lamp 1/10 van de waarde van een hele auto bedraagt.
Breek de dag, frees een lijntje.
Portje
Donateur

Bericht door Portje »

Ik rij mijn ouwe brikkie wel af.
Tjonge €1100 voor een ledje,pff
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Tonybryden
Contacteer:

Bericht door Tonybryden »

Koplamp demonteren en eens kijken wat mogelijk is, ik weet zeker dat ik er iets anders in kan plaatsen .. koplamp goed verwarmen zodat je het glas er af kunt halen. Dan kun je er goed bij. Moet te doen zijn.
In de schade wereld lopen wij tegen zeer hoge prijzen aan voor koplampen , veel gaat voor reparatie naar Polen. Daar zitten toch de geduldige vakmannen .
spinningwheels
Contacteer:

Portje schreef: 29 nov 2025 21:05 Ik rij mijn ouwe brikkie wel af.
Tjonge €1100 voor een ledje,pff
Daarom hou ik het wel bij spul van begin 70r jaren, doet het altijd.
Onderdelen zijn spotgoedkoop, en voor onderhoud heb je aan een setje basis gereedschap zat.
spinningwheels
Contacteer:

Tonybryden schreef: 29 nov 2025 21:20 Koplamp demonteren en eens kijken wat mogelijk is, ik weet zeker dat ik er iets anders in kan plaatsen .. koplamp goed verwarmen zodat je het glas er af kunt halen. Dan kun je er goed bij. Moet te doen zijn.
In de schade wereld lopen wij tegen zeer hoge prijzen aan voor koplampen , veel gaat voor reparatie naar Polen. Daar zitten toch de geduldige vakmannen .
Dan moet je het wel een poosje kunnen missen, ik denk toch niet dat zo,n leaf een hobby autootje is die zomaar een langere tijd gemist kan worden.
Ballegooijen
Donateur
Contacteer:

En daar komt nog bij dat hij voor 6 januari APK gekeurd moet zijn.
rien1959
Contacteer:

Bericht door rien1959 »

Tonybryden schreef: 29 nov 2025 21:20 Koplamp demonteren en eens kijken wat mogelijk is, ik weet zeker dat ik er iets anders in kan plaatsen .. koplamp goed verwarmen zodat je het glas er af kunt halen. Dan kun je er goed bij. Moet te doen zijn.
Vergeet niet dat alle koplampen tegenwoordig van polycarbonaat zijn en niet van glas.
Zo makkelijk haal je het niet meer uit elkaar. En warm stoken kan wel eens heel verkeerd uitvallen.
Helaas zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. Dit noemen ze vooruitgang. Ik heb daar andere ideeën over .... Het is ook niet bepaald milieuvriendelijk om een koplamp weg te gooien omdat er een led kapot is.
Plaats reactie