Samen met de vevor linealen, 250 euro. dat scheelt 500 euro
Als mijn y as 150 mm is. kan ik dan linealen pakken van 150 mm? Of is het verstandig om een maatje groter te nemen?
Moderator: Moderators
Da's inderdaad een veel toegepaste Truc.. 'k heb dat al op heel wat Homebrew CNC machines gezien..FreesKever schreef: 16 aug 2023 21:57 De simpelste doe-het-zelf verbetering is om vlak boven de spindel een slagmoersleutel te monteren op een korte hefboom. Je trekt dan de slagmoersleutel 2cm naar beneden over de zeskant en duwt er prut (lucht, elektriciteit, whatever) in voor het los of vast draaien.
Mooi, gefeliciteerd.
Heb ik ook wel eens geprobeerd. Volgens mij is die spindel bij Ben belandt. Mooi dat het jou wel gelukt is.de ko spindels liepen krakerig , kogeltjes eruit gehaald
Voor de Z-as opnemer voor de DRO, die moet je op de Kolom zetten, naar de head., niet op de pinole.terunky schreef: 20 sep 2023 11:16 De Z as weet ik niet goed waar ik die zal plaatsen. (op de Z as duuhh ) lijkt mij het best op het frame, en de quill. Van het frame naar de head lijkt mij weinig nut. Gezien ik graag de pinole gebruik.