Het Grote You Tube Topic
Moderator: Moderators
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Re: Het Grote You Tube Topic
Ik vind video's waar iemand zelf een voertuig bouwt altijd leuk om te kijken, zeker als ze een beetje een idee hebben wat ze doen.
die CNC machine, 't is weer eens wat anders, de hele brug op de Z-as.. een andere benadering, maar het werkt..
Persoonlijk.. zou ik bepaalde dingen in de constructie anders gedaan hebben, de platen waar de wishbones in het frame gelagerd zijn, die zijn wat aan de "flimsy" kant.., nou is de buitenste plaat niet belangrijk, maar qua stijfheid kun je wel flink winnen als je er een plaat tussen zet aan de binnenkant..
Verder.. mag ik hopen dat ie de voornaven nog eens vervangt voor iets goeds.. een paar schijfremmen aan een 3D geprint onderdeel.. zou ik ook niet voor kiezen.. leuk om even een mockup te maken.. maar dan wel vervangen voor iets wat heel blijft..
die CNC machine, 't is weer eens wat anders, de hele brug op de Z-as.. een andere benadering, maar het werkt..
Persoonlijk.. zou ik bepaalde dingen in de constructie anders gedaan hebben, de platen waar de wishbones in het frame gelagerd zijn, die zijn wat aan de "flimsy" kant.., nou is de buitenste plaat niet belangrijk, maar qua stijfheid kun je wel flink winnen als je er een plaat tussen zet aan de binnenkant..
Verder.. mag ik hopen dat ie de voornaven nog eens vervangt voor iets goeds.. een paar schijfremmen aan een 3D geprint onderdeel.. zou ik ook niet voor kiezen.. leuk om even een mockup te maken.. maar dan wel vervangen voor iets wat heel blijft..
- hainjedaf
- Donateur
- Been thanked: 1 time
Voor wie van de restauraties houdt op youtube, zoals:
-OTND
-Hand Tool Resuce
-Machinery restorer
-My Mechanics / My mechanics Insights
-CuriousMarc
Via die laatste kwam ik bij deze Oostenrijker uit.
Ja, het is even wennen, een handpop die verslag doet, maar de diepgang waarmee deze persoon ingaat op het restaureren van zaken, is een genoegen te zien.
https://www.youtube.com/@atkelar
-OTND
-Hand Tool Resuce
-Machinery restorer
-My Mechanics / My mechanics Insights
-CuriousMarc
Via die laatste kwam ik bij deze Oostenrijker uit.
Ja, het is even wennen, een handpop die verslag doet, maar de diepgang waarmee deze persoon ingaat op het restaureren van zaken, is een genoegen te zien.
https://www.youtube.com/@atkelar
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Mini+ Wifi (ter verkoop) & Core One met buddycam (hij doet het!)
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
- Markus
- Donateur
- Contacteer:
Ik gebruik deze term niet vaak, INSANE:
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Ah.. ja.. die heb ik ook pas gezien..
Praktisch nut = nihil, Fun Factor = OFF the Scale!..
Knap gebouwd ook.. Volgende stap: Naafmotoren, een mooie vormgeving, beter stuur en beter zadel..
Praktisch nut = nihil, Fun Factor = OFF the Scale!..
Knap gebouwd ook.. Volgende stap: Naafmotoren, een mooie vormgeving, beter stuur en beter zadel..
Mooi gemaakt. Is dit zelfbouw ??vox67 schreef: 20 apr 2024 16:33 Ik gebruik ze zo vaak dat ik net afgelopen week een insert smelt tool gemaakt heb.
Altijd mooi recht naar beneden en geen risico dat ze er met het uittrekken van de standaard soldeerbout punt mee uit gaan.
De inserts met flens vind ik helemaal mooi er uit zien.
In de toekomst hoop ik dat de blinde inserts wat goedkoper worden, die zijn helemaal mooi.
Onderstaand is M3.
![]()
Groeten John
- hainjedaf
- Donateur
- Been thanked: 1 time
Gaaf. Is daar een printables van?vox67 schreef: 20 apr 2024 16:33 Ik gebruik ze zo vaak dat ik net afgelopen week een insert smelt tool gemaakt heb.
Altijd mooi recht naar beneden en geen risico dat ze er met het uittrekken van de standaard soldeerbout punt mee uit gaan.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
- Markus
- Donateur
- Contacteer:
- Markus
- Donateur
- Contacteer:
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Die heb ik gisteren ook gezien.. (zit jij mijn history te hacken?)
't is inderdaad tamelijk "rechtlijnig" hoe ie is opgebouwd, maar qua design... jongens.. wat een vliegdekschip!..
Ik vroeg me in eerste instantie af hoe ie translaties zou moeten doen, omdat je daarvoor de knop moet verschuiven.. maar dat kan door de 90° gaten in de knop, en de 4 kogelkoppies op de joystickjes..
en nu ik er zo over nadenk.. ja.. dat is een tamelijk briljante oplossing..
Shit.. de raderen beginnen weer te draaien.. What if?..
Wat als je de 4 Joystickjes niet in de knop, maar juist erbuiten monteert?.. dan moet je de layout spiegelen, maar het maakt wel dat je de "Puck" Veel kleiner kan maken, omdat de maat niet meer wordt bepaald door alles wat erin zit..
't is inderdaad tamelijk "rechtlijnig" hoe ie is opgebouwd, maar qua design... jongens.. wat een vliegdekschip!..
Ik vroeg me in eerste instantie af hoe ie translaties zou moeten doen, omdat je daarvoor de knop moet verschuiven.. maar dat kan door de 90° gaten in de knop, en de 4 kogelkoppies op de joystickjes..
en nu ik er zo over nadenk.. ja.. dat is een tamelijk briljante oplossing..
Shit.. de raderen beginnen weer te draaien.. What if?..
Wat als je de 4 Joystickjes niet in de knop, maar juist erbuiten monteert?.. dan moet je de layout spiegelen, maar het maakt wel dat je de "Puck" Veel kleiner kan maken, omdat de maat niet meer wordt bepaald door alles wat erin zit..
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
Deze vind ik ook interessant..
Ik heb momenteel deze muis:

en ondanks dat ie me prima bevalt.. is het mijn tweede inmiddels.. omdat de eerste al versleten is.. sommige knoppen deden het al niet meer.. en deze begint ook al de geest te geven. het scrollwiel werkt nog.. maar de middelste knop niet meer.. die is nu verplaatst naar de linkerkant, onder mijn Duim..
't idee om een "configureerbare"muis te hebben is wel fijn, 't idee dat je em kan repareren als een knop het begeeft is eigenlijk nog mooier..
Nou heb ik nog geen 3D printer.. maar de mogelijkheid om mijn eigen muis te creëren, met zoveel knoppen als ik maar wil.. dat staat me wel aan..
- Markus
- Donateur
- Contacteer:
- Markus
- Donateur
- Contacteer:
maak een kopie van een object om later te kunnen printen door een filmpje te maken en up te loaden naar Luma
Greezt,
Markus
Greezt,
Markus