Machine importeren uit China (Quick UL1325)

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

serum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Machine importeren uit China (Quick K1313ATC)

Bericht door serum »

andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

Kop veranderen in: Halve machine importeren uit China.
De houtdraaier

Bericht door De houtdraaier »

Haha ik ben van plan zo veel mogelijk direct bij hen te kopen, maar wil het wel graag allemaal solide en goed uitgevoerd hebben:)

Bedankt voor de link naar de compressor, goeie!!
Terugkomend op de vacuümpomp vraag, zou 2.2kw voldoende zijn voor 130x130, als ik ook regelmatig contouren door wil frezen in multiplex?
serum
Has thanked: 1 time

Bericht door serum »

Kw's zeggen relatief weinig over een vacuümpomp. Debiet en overdruk en een grafiek daarvan veel meer. (Of het type pomp) Die 7,5kw is vermoedelijk een vloeistofring. Die doen het erg goed. (Hoog debiet bij diep vacuum). Er bestaan ook 4kw vloeistofringpompen.
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

2,2 kw Afhankelijk van het type pomp is voldoende voor 1,3x1,3 meter.

Ik baseer dat puur op het feit dat mijn 4kw kvt 3.14 becker pompen prima 2m2 materiaal op zijn plek houden.

Maar het ligt vooral aan wat je freest, met welke frezen, welk formaat etc.

Het ene materiaal moet minimaal 100cm2 of 500cm2 zijn om te blijven liggen, het andere blijf prima liggen met 25cm2 oppervlakte, dit ligt meer aan je freesvolgorde, type materiaal en hoe scherp je frees is. Een vacuumpomp is belangrijk maar er zijn nog 20 andere zaken die invloed hebben.

Is je spoilboard versleten? Dan dan gaat alles vliegen, ligt je plaat verkeert om? Dan gaat ook alles vliegen.

Moxht je tijd hebben: Eind april is het verkoop team van Quick voor een paar dagen in Nederland en komen ze ook op bezoek bij Samosa. Ze willen dan een soort binnenloop organiseren.

Mooiste detail: Vandaag kreeg ik een mail van een kennis die eind april graag langs zou komen als Quick hier is bij hun "Quick CNC" ontmoetingdag bij Samosa.

Wij van Samosa weten van niks :lol: Ze hebben mij verteld dat ze naar EU komen voor een beurs en dat ze graag bij ons even willen buurten. Maar ze zijn vergeten te vertellen dat ze al hun contacten ook hebben uitgenodigd. :lol: Stukje verschil in cultuur denk ik.

Nouja, ik heb nog geen idee hoe of wat, maar eind april kun je ze (denk ik?) bij ons een hand komen geven.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
impulsethomas

Bericht door impulsethomas »

Hey Houtdraaier,

Wij als bedrijf zijn in de laatste fase van de bestelling voor een Quick UD 1224 variant. Op advies van een kennis verzwaren wij van 3 x 25A 400 volt naar 3 x 32A 400 volt. De standaard 7,5kw airpump 480cbm hebben wij veranderd naar de 6kw China ZBW vacuumpump 260cbm. Minder decibel en beter voor onze toepassingen aangezien we veel dichte materialen frezen.

Daarbij kiezen wij voor de inovance 850w servo motoren inplaats van de leadshine easy servo motoren, omdat precisie belangrijk is aangezien wij met een ccd camera registratiemarkers inlezen om contouren te frezen.

De standaard 9kw China HQD spindel vervangen wij voor de 6kw fan cooling spindel.

Onderaan de streep zal het totaal vermogen hierdoor worden verlaagd en beter bij onze toepassingen aansluiten.

Ik moet er wel bij vermelden dat wij weinig tot geen ervaring hebben. Er zullen uiteraard nog veel meer factoren een rol spelen, maar misschien heb je er wat aan :)

Ik zelf zit nog wel te twijfelen of de ATC nodig is aangezien ik de halve meter extra ruimte wel kan gebruiken. Misschien dat iemand mij kan doen besluiten om echt voor een ATC te gaan ondanks ik mijn kont niet kan keren in de freesruimte ;)
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Atc: ja!

Wij hebben onze machines gekocht met 12 tools. Ondertussen is dat uitgebreid naar 27 tools per machine. Allemaal nuttig in gebruik.

Ik zou nooit meer een machine zonder atc kopen. Het is zo gemakkelijk.
Maak mij blij en abonneer/subscribe je op mijn "kersverse" youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/ontwerpopmaatpuntcom
impulsethomas

Bericht door impulsethomas »

Dan zullen we toch extra ruimte gaan creëren, want die ATC komt er. De mogelijkheid is er ook om voor een liquid cooled HQD ATC spindel te gaan. Ik lees veelal dat dit minder geluid produceert. Is dit aan te raden of komen er meer kopzorgen bij kijken betreft installatie en onderhoud?

Dit is de laatste keuze die gemaakt gaat worden voordat de betaling wordt verricht, dus hoor graag of er nog tips zijn uitgaande van het verwerken van veelal aluminium composiet materialen 2mm - 6mm, PMMA 10mm en PVC schuimplaten 2mm - 10mm. Uiteraard op zijn tijd ook verschillende houtsoorten hoogstwaarschijnlijk 18mm mdf.

Ik hoor het graag.
Jacala
Contacteer:

Bericht door Jacala »

Bij frezen is het geluid van de ventilator van een luchtgekoelde spindel echt verwaarloosbaar.

Heel veel meer dan een hele stevige computer ventilator is het niet.

Ga voor simpel. Luchtgekoeld is prima.

Bij watergekoeld moet je er een cw3000 koeler bij kopen. Of iets dergelijks
andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 »

Ja, waarschijnlijk maken de vacuümpomp en de afzuiger meer kabaal dan de spindel.
Superkees

Bericht door Superkees »

Volgens mij wordt er nu een topic gekaapt. Beetje verwarrend zo.
De houtdraaier

No worries, zijn nuttige dingen!
Ik ben aan het kijken om de vacuum pomp nog te upgraden naar een rotary vane van Becker of het chinese alternatief.
Ik heb een aanbieding gekregen met een upgrade naar de UL structure, die is stabieler, en heeft pneumatische bench dogs aan de voorzijde.
Daarnaast worden het Leadshine servo's op basis van step/dir, en ga ik die aansluiten op Centroid Acorn. Nu kijken welke vacuum pomp het wordt, en dan is de offerte definitief.
ALs ik dan nog akkoord krijg van een paar klanten op de offertes kan het feest doorgaan 8)
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

De houtdraaier schreef: 21 feb 2025 09:36 Daarnaast worden het Leadshine servo's op basis van step/dir, en ga ik die aansluiten op Centroid Acorn. Nu kijken welke vacuum pomp het wordt, en dan is de offerte definitief.
Ga je nu niet het kindje met het badwater wegspoelen?
Leadshine servo's op Step/Dir.
Servo's maken de boel juist een stuk sneller en directer door hun constructie en regeling, dat gooi je nu meteen overboord.
Ik zou er toch nog eens heel goed over nadenken en ook eens praten met iemand die thuis is in deze materie.
De houtdraaier

Hoezo kindje met badwater weggooien?
Zijn servo's op step/dir minder accuraat? Ik weet dat Ethercat natuulijk de real-time feedback geeft, maar met absolute encoders compenseert de servo ook zn verloren stappen toch?
Plaats reactie