Daarna de twee groeven er in gefreest met een zaagfrees van 3 mm. tenslotte een groef gefreest om de beide helften in elkaar te kunnen knijpen met de knevel die al gedraaid was.
Het basisblok van 50 x 50 mm.
De platen waar de hoofdas in komt is van 50 x 10 mm staal. en zijn uit gekotterd tot rond 38mm voor de hoofdas.
Een zijplaat met daaran de motorsteun.
De draadspindel had ik liggen die is trapeziumdraad van 10 mm met een spoed van 3 mm. die ik via een messing busje aan het handwieltje heb bevestigd wat uit de rommelkist is gekomen dus hoef ik niet te maken en is mooier als M10 draad die ze in de tekening gebruiken.
Nog een beschermplaatje geknipt en gezet om de spindel te beschermen tegen slijpsel.
Het geheel ook nog met de motorbevestiging aan het geheel gemaakt en het totaal gemonteerd.
Ik ben dus alleen wat betreft de draadspindel met handgreep afgeweken van de tekeningen van de slijpmachine.
De rest gewoon volgens tekening.
De hoogteverstelling gemonteerd.
De plaat voor de hoekverdraaing heb ik gemaakt van messing van 3 mm dik en gegraveerd met een schaalverdeling in graden verdeeld van -40 to + 40 graden.
(klein foutje met graveren, laat ik eerst maar even zitten ik zal er wel een stickertje over de verkeerde 4 plakken
De hoekverdtaaischijf met verdeling.
De volgende aktie wordt de hoofdspindel.
Jan.