Een update:
de machine doet het inmiddels weer prima! De nieuwe koppeling zit erop; de loop-back stepper op de "Z" is gemonteerd, nieuwe bekabeling getrokken... en ik denk dat het een software instelling was.
Nadat bovenstaande veranderd was, kreeg ik het probleem op de X-as. Zucht.
Na lang googlen vond ik een tip de NCstudio "Start-up feedrate" welke op 1500 stond, en dat is te snel. Hoe die waarde daarin komt weet ik niet, misschien stond hij altijd zo, of ?? Ik had alleen in eerste instantie gekeken naar de "Lineair Acceleration", en die stond op 150mm/min. en de "Connection Acceleration" stond op 300.
Nadat ik de waarde van de "Start-up Feedrate" op 400 gezet had,nooit meer een stap verlies gehad. Wanneer weer op 1500 of hoger gezet: problemen terug (op X-as, Z -as heeft loopback en kan meer hebben). Weer naar 400 of 600: problemen weg. Yes!
Zijn de aanpassingen nu voor nietes geweest. Nee, de koppeling is nu zeker beter, de bekabeling heeft nu ruimte voor een +5 & +12 volt aansluiting bij de spindle, voor verlichting en een webcam. De loop-back stepper is zowiezo goed, en die ga ik later ook op de X-as en Y-as vervangen.
Maar eerst wachten op de Eding 760 6-assige controller. Helaas is die nog niet op de site. Zit nog te denken over de UCCNC controller - weet het nog niet zeker.
paar simple dingen recent gemaakt: Een deco motor voor achter een deco vliegtuigprop, een een paar handles.
http://cnczone.nl/gallery/album.php?album_id=1002
Ben nu bezig Fusion 360 te leren. Valt niet mee na CamBam. Maarja, 3d he....