3D printer Bambu X1 Carbon Combo

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Markus
Donateur
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Re: 3D printer Bambu X1 Carbon Combo

Bericht door Markus »

Overigens de toekomst van Bambu Labs (en andere merken) is niet geheel zeker meer

De oer grootrvader van FDM printen Stratasys Ltd, diegene die vele jaren de patenten had is begonnen aan meerdere rechtzaken onder andere tegen Bambu Labs

Stratasys heeft een momentane beurswaarde (als ik de cijfers goed begrijp) Enterprise Value = 359.12 Miljoen Dollar (was 953.43M in 2023) en had in het eerste kwataal 2024 een omzet van $144.1 million

Bambu Labs is een niet beurs genoteerde Chinees bedrijf met onbekende waarde en onbekende omzet, maar ik ga ervanuit dat ze heel klein zijn tov Stratasys, dus een muis die tegen een reus vecht.

Wat dat gaat betekenen voor de beschikbaarheid van de printers en hun onderdelen is onbekend

Greezt,

Markus
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Het enige wat stratasis wil is geld, onderhandelen ze de licentie uit en gaan verder.
Maar ik weet uit ervaring dat die grotere bedrijven ook nog wel eens een veel te grote mond hebben en hun patend geen stand houd tov de uitwerking zoals de tegenpartij het heeft opgelost. Of ze proberen dingen te patenteren die eigenlijk allang standaard technologie zijn.
Al met al zal die grijze Chinese muis vast wel dapper stand houden.
Voorbeeld:
Hoezo zou je draadloze overdracht kunnen patenderen? Is gewoon wifi.
Dan zeggen ze, maar wij waren de 1e die het gebruikte voor een 3d printer. Als dat nu een echt zeer inventieve keuze was geweest krijgen ze misschien een rechter wel mee, maar die zal ook wel zeggen, dat zou m’n zoontje van 6 als eerste gevraagd hebben wanneer die die printer ging gebruiken. :lol:

Maar goed, ze gaan gewoon properen wat de echte waarde is van hun patend, patend hebben is stap 1, gelijk krijgen is pas het bewijs.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Portje
Donateur

Bericht door Portje »

Och de Rus dacht ook makkelijk te winnen.
Dat valt um toch tegen..
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Portje
Donateur

Bericht door Portje »

Ondanks dat ik de kriebels kreeg van Fusion 360 zoals ik al eens eerder aangaf toch maar doorgezet en langzaam aan komt er een klein beetje schot in.
Ik knarsetand en grom al een stuk minder en krijg ook een beetje resultaat.
Ik had eens een bak vol LT-933 3adrig aansluitspul gekocht en wilde daar een bakje voor maken.
Doos voor een Quick Wire Connector LT 933
1é = Prototype box - 2é = product 3é = Deksel
Geen schroeven of bouten nodig om de LT 933 of het deksel vast te zetten.
Stevig de LT 933 erin drukken en de deksel erop drukken en klaar.
2e afbeelding het eindresultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Portje op 22 sep 2024 18:42, 2 keer totaal gewijzigd.
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
Kars-cnc
Donateur

Bericht door Kars-cnc »

Markus schreef: 30 aug 2024 12:52 Overigens de toekomst van Bambu Labs (en andere merken) is niet geheel zeker meer

De oer grootrvader van FDM printen Stratasys Ltd, diegene die vele jaren de patenten had is begonnen aan meerdere rechtzaken onder andere tegen Bambu Labs
Ik verwacht dat er helemaal geen rechtzaken komen. Dit lijkt erg op een stok oude truc om een bijna verlopen patent nog wat uit te melken. Men klaagt een heleboel bedrijven aan voor inbreuk op een patent en bieden vervolgens aan dat af te kopen voor een relatief laag bedrag. De aangeklaagde bedrijven weten best dat de aanklager geen schijn van kan maakt, maar om dat aan te tonen moeten ze meer juridische kosten maken dan het afkoopbedrag. Dus betalen ze maar...
Portje
Donateur

Bericht door Portje »

Ik vond het toch wel leuk om wat met dat doosje te doen.
Dus een elektra opbouwdoos van een andere kabel voorzien.
Kabelgoot geprint en met dit aansluitdoosje aangelegd, en zie..
En het was meteen ook een leuk leerproces in Fusio360.

Afbeelding
Plaats reactie