Het interessante aanbiedingen topic
Moderator: Moderators
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Re: Het interessante aanbiedingen topic
Mijn hydraulische Vertex klemmen hebben ook schroeven aan de binnenkant om de bekken vast te zetten, wat is daar precies onhandig aan?
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Helemaal niets, zolang het verzonken koppen zijn.andrefc101 schreef: 18 aug 2024 17:42 Mijn hydraulische Vertex klemmen hebben ook schroeven aan de binnenkant om de bekken vast te zetten, wat is daar precies onhandig aan?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Aha, dat zou inderdaad een probleem kunnen zijn, maar dat is bij mijn beide klemmen niet het geval.
-
Huub Buis
- Donateur
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
In die gaatjes kunnen spanen blijven zitten die er uit kunnen vallen als je een werkstuk plaatst. Dan komen ze tussen de bekken en het werkstuk.andrefc101 schreef: 18 aug 2024 17:42 Mijn hydraulische Vertex klemmen hebben ook schroeven aan de binnenkant om de bekken vast te zetten, wat is daar precies onhandig aan?
There are only 2 limits, the sky and your imagination
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Kijk, dat snijdt hout! Helaas zit het bij mij op deze manier, opletten dus…. zal bij de betere (en duurdere uiteraard) klemmen, die jij waarschijnlijk wel gebruikt, wel beter geregeld zijn.hfjbuis schreef: 18 aug 2024 18:53 In die gaatjes kunnen spanen blijven zitten die er uit kunnen vallen als je een werkstuk plaatst. Dan komen ze tussen de bekken en het werkstuk.
-
Palmerlivesteam
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.
zojuist bezig met het gang/bruikbaar maken van een Soba machineklemmetje, ooit gekocht op een beurs bij Herman (toen ie nog op klompen liep), maar ook bij deze aan de onderzijde niets afgebraamd, gaten uit het midden, schroefspindel scheef waardoor de boel gaat klemmen. Voor mij al de derde goedkope china klem waar van alles mis mee is.
Het probleem met die chinesen is dat het sample perfect is afgewerkt en als je er dan 100 bestelt worden ze ff snel in elkaar geflanst.
zojuist bezig met het gang/bruikbaar maken van een Soba machineklemmetje, ooit gekocht op een beurs bij Herman (toen ie nog op klompen liep), maar ook bij deze aan de onderzijde niets afgebraamd, gaten uit het midden, schroefspindel scheef waardoor de boel gaat klemmen. Voor mij al de derde goedkope china klem waar van alles mis mee is.
Het probleem met die chinesen is dat het sample perfect is afgewerkt en als je er dan 100 bestelt worden ze ff snel in elkaar geflanst.
EdingCNC 720 met Wabeco CC-F1200 HS
Autocad 2D sinds versie 9 (1989), voor thuis: CMS Intellicad V12
Autocad 2D sinds versie 9 (1989), voor thuis: CMS Intellicad V12
- andrefc101
- Donateur
- Contacteer:
Zou het er ook mee te maken kunnen hebben dat voor een dubbeltje op de eerste rang zitten niet altijd werkt.Palmerlivesteam schreef: 18 aug 2024 19:09 Het probleem met die chinesen is dat het sample perfect is afgewerkt en als je er dan 100 bestelt worden ze ff snel in elkaar geflanst.
Normaal gesproken krijg je toch ook de kwaliteit waar je voor betaald, daar is niets vreemds aan. Mijn klemmen kosten ruim het vijfvoudige als de klem in het voorbeeld even terug, dus vind ik het niet vreemd dat ze ook iets beter zijn. Ondanks de boutjes aan de binnenkant
Ik heb zo'n soort klem liggen, voor mij helemaal niets mis mee, maar wanneer je precies wil werken merk je dat de beweegbare bek iets (ca. 0,05 tot 0,1 mm) omhoog komt bij het vastdraaien. Ik heb destijds verschillende dingen geprobeerd, maar echt beter kon ik het niet krijgen.
En de klem komt bij een echte Nederlandse machine handel vandaan, Huvema.
Om die reden is de klem ook bij mij terecht gekomen, Huvema heeft er wel een beter klem voor geleverd. logisch als die bij een complete CNC machine geleverd wordt. De klem moest in de schrootbak, en daar ligt hij nog steeds dus haha.
En de klem komt bij een echte Nederlandse machine handel vandaan, Huvema.
Om die reden is de klem ook bij mij terecht gekomen, Huvema heeft er wel een beter klem voor geleverd. logisch als die bij een complete CNC machine geleverd wordt. De klem moest in de schrootbak, en daar ligt hij nog steeds dus haha.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Huvema is zo’n beetje de uitvinder van de goedkope import.
Ik heb hier een kolomboor van huvema, uit 1976, ook gewoon nog zand in de gietdelen enz. Maar voor af en toe een prima kolomboor.
Maar een machineklem is wel een echt moeilijk product als het op de laatste honderste komt.
De getoonde klem heeft schuine bekken, die trekken naar beneden met aandraaien, dat scheelt alweer iets.
Maar zet eens een meeklok tegen de vaste bek wanneer je de klem dicht draait, 0.03mm veert ie zo weg als je pech hebt.
Ik heb hier een kolomboor van huvema, uit 1976, ook gewoon nog zand in de gietdelen enz. Maar voor af en toe een prima kolomboor.
Maar een machineklem is wel een echt moeilijk product als het op de laatste honderste komt.
De getoonde klem heeft schuine bekken, die trekken naar beneden met aandraaien, dat scheelt alweer iets.
Maar zet eens een meeklok tegen de vaste bek wanneer je de klem dicht draait, 0.03mm veert ie zo weg als je pech hebt.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Die van mij heeft ook die schuine bekken, alleen zitten die muurvast aangedraaid tegen de bek zelf dus van dat schuiven komt helemaal niets terecht.hugo stoutjesdijk schreef: 18 aug 2024 21:15 Maar een machineklem is wel een echt moeilijk product als het op de laatste honderste komt.
-
Tonybryden
- Contacteer:
ik heb er maar een besteld jongens, zal jullie op de hoogte houden als het binnen is.
-
Huub Buis
- Donateur
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Nee hoor, mijn goedkope (€ 100) machineklemmen hebben de borging ook aan de binnenkant. Voor zover ik heb kunnen vinden, kosten de machine klemmen waarvan de bekken aan de buitenkant geborgd zijn minimaal €500,--. Die zijn vaak ook groter dan de tafel van mijn freesmachine.andrefc101 schreef: 18 aug 2024 19:01 Kijk, dat snijdt hout! Helaas zit het bij mij op deze manier, opletten dus…. zal bij de betere (en duurdere uiteraard) klemmen, die jij waarschijnlijk wel gebruikt, wel beter geregeld zijn.
Tja, die ervaring heb ik ook. De eerste actie is de bekken van de machineklem haaks frezen. Daarna spacers maken om de scheefstand te corrigeren. Daarna zijn ze, voor mijn begrippen, best wel bruikbaar.Palmerlivesteam schreef: 18 aug 2024 19:09 Voor mij al de derde goedkope china klem waar van alles mis mee is.
Ik heb ook zo'n neerdruk klem waarbij de verstelbare bek door een mechanisme in de machine klem bij het aanspannen naar beneden getrokken wordt. Die kan niet verder naar beneden dan de speling t.o.v. het bed van de machineklem, dus een paar honderdste. Hij kan ook niet omhoog en daar zit dan (denk ik) de winst in. Als je het werkstuk na het vastzetten met de hamer een tikje geeft, dan zal het werkstuk keurig tegen de spacers liggen. N.b. dunne werkstukken pas na het vlakken van de 1e kant, bij het vlakken van de 2e kant, met de hamer een tikje geven.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
-
Tonybryden
- Contacteer:
De klem word morgen in de namiddag geleverd, best snel .
Ben benieuwd of het een miskoop is.
Ben benieuwd of het een miskoop is.