Al eerder wat testpogingen gewaagd en ging toen niet helemaal lekker, dus vandaag maar weer even proberen. Kettingspanners voor de motor waar ook meteen de valdoppen aan vast gedraaid kunnen worden. Gedaan met een 6mm eensnijder.
Onder het mom van simpel maar doeltreffend. Ik heb laatst een aantal onderdelenkasten gekocht, maar schrok van de prijs van de Lista achtige rode bakjes om meerdere maten bouten en moeren per lade te kunnen sorteren. Tevens zijn dit dan bakjes die niet volledig mooi passen in de lade.
Vanochtend zag ik een archiefkast liggen in de ijzerbak, dus plaatmateriaal in overvloed.
Stapel bakjes, assortiment bakjes.
Al die dingen hebben het nadeel dat na korte tijd ieder bakje eigenlijk wel het labeltje , diverse mag hebben.
Of is het alleen ik zij de gek die dat probleem heeft?
Nou en? dan gooi je het bakje leeg en begin je opnieuw, is best goed om dat regelmatig (eens per jaar of zo) te doen.
En het nadeel van die schotjes vind ik dat ze omhoog kruipen en dat er dan van alles onderdoor kruipt, dan krijg je ze ook bijna niet meer terug omdat er altijd wel ergens iets onder zit. Heb het ook gehad, echt gehad, ik had het gehad met die schotjes, nu zijn het toch weer bakken, bakjes, laatjes en doosjes.
Het heeft allemaal voor- en nadelen maar die schotjes was het echt niet bleek na een tijdje, ook die van lista niet.
Terwijl die bakjes en ook de u-vormige strips waar je elke 30mm? een schotje in kunt zetten wel leuk werken mits de dingen die je er in bewaart niet al te klein zijn, dan verdwijnen ze door of in de gaten die er in zitten.
Ik heb het al eens eerder voorbij laten komen, maar samen met een kennis bouwen wij "gevechtsrobots". De laatste paar weekenden zijn we druk bezig geweest met een nieuwe machine. Deze is speciaal gebouwd voor de International featherweight championships die de afgelopen weekend in Birmingham, UK, hebben plaatsgevonden.
Wat foto's van het beestje:
We zijn helaas niet met de trofee naar huis gegaan, we moeten het doen met een plek in de top 8. (geen officiële plek i.v.m. de knock-out vorm van de competitie) Al met al geen verkeerde prestatie voor een nieuwe machine!
Aan het eind van de competitie was er een gladiator wedstrijd, iedereen mocht meedoen aan een free-for-all gevecht totdat er één overblijft. Dit was een spectaculair gevecht waarbij wij als 2e zijn geëindigd! Het zal opvallen dat de robot telkens stil valt, dit bleek achteraf te wijten aan een gestekkerde verbinding die los was gekomen tijdens het gevecht.
Heftig machientje.. maar heeft ie verder helemaal geen "bewapening"?.. in de vorm van Spikes, bijlen, kettingzagen, vlammenwerpers of een hefmechaniek?..
Nee deze robot heeft verder geen "actief" wapen. De kracht die deze machine levert is het wapen. We staan er nog steeds versteld van wat deze kleine motortjes welke op ongeveer 2,2kW gerate staan leveren.
De wieltjes zijn zelf gegoten en hebben een ongelooflijke hoeveelheid grip waardoor deze machine makkelijk twee of drie robots weg kan douwen.
Het pantser is gemaakt van hardox 450, wat redelijk on door dring baar lijkt. Volgende machine krijgt wel een actief wapen, waar we volgend jaar weer mee, mee willen doen.
De voorkant is 6mm dik en de rest is 3.2mm dik. Deze robot vecht in een klasse van maximaal 13.6 kg deze machine weegt nu 13.44 kilo. Voor elk gevecht wordt je gewogen zodat iemand niet "stiekum" de boel kan verbeteren.