MINI frees machine

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
wstoof
Donateur
Contacteer:

Re: MINI frees machine

Bericht door wstoof »

Hoi testa-rossa

Ik denk dat de "PCMCIA CardBus -> 1x Parallel [A61624]" het wel zal doen.
Echter op de mach-forum waarschuwen ze er wel voor dat het niet 100% zeker is of elke versie/merk zou werken.
Dus het blijft nog wel een gokje.
Overigens een mooie prijs ervoor !! een paar jaar geleden was dit ook een meer gangbare prijs.
De laatste tijd was denk ik door de terugval van de vraag naar dit soort kaarten de prijs flink gestegen...
Maar wie verder zoekt...

Overigens DB25 is de benaming van de plug (sub DB25) en is dus geen data transmisie protocol naam.
RS2323 is een seriele data protocol met signalen van 5 volt etc etc
gr wouter
Floppy

Bericht door Floppy »

Testa-Rossa schreef: Is dit trouwens z'on PCMIA naar printer kaart? Of is DB25 wat anders als RS232?
Ja, dat is zo'n kaart. DB25 is het connector type (25 polige D connector) en RS232 is seriele datacommunicatie.
Bij RS232 wordt ook een DB25 connector gebruikt. Op computers is de parallel poort 25 polig vrouwtje en de seriele poort 25polig mannetje. Tegenwoordig is serieel haast altijd 9polig.
skillalot
Donateur
Contacteer:

Bericht door skillalot »

Had leeuwinga geen interfacekaart met aansluiting op USB die werkte met mach3?

Alle berichten in dat topic zijn alleen verwijdert om de een of andere reden, dus dan zou je leeuwinga even een mailtje moeten sturen...

Gr Sascha
Testa-Rossa
Contacteer:

Bericht door Testa-Rossa »

Volgens mij heb ik hier hier nog 1 gevonden (PCMCIA). Zou je me evt. een link naar het forum kunnen geven dat ik het anders na kan vragen?

@skillallot zal Leeuwinga ook even een mailtje doen dan.
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
wstoof
Donateur
Contacteer:

Bericht door wstoof »

Testa-Rossa schreef:Volgens mij heb ik hier hier nog 1 gevonden (PCMCIA).
Dit is een rs232 interface kaart, dus geen printerpoortkaart.
De laptop moet natuurlijk wel voorzien zijn van een pcmcia uitbreidingsslot...

Er zijn idd een aantal usb-kaart varianten voor mach welke een printerpoort overbodig maken.
Markus
Donateur
Contacteer:

Bericht door Markus »

Weet iemand trouwens al wat de originele functie was van dit ding ?

het lijkt op optische apperatuur, met lenzen of zoiets, of mischien iets voor een Röntgen apparaat ?

Greezt,

Markus
onbekend

Bericht door onbekend »

Mijn broertje Remco ( Testa-Rossa ) was hier ook benieuwd naar en heeft de verkoper hierover gemaild. We hebben echter nog geen antwoord ontvangen van de verkoper, maar zodra we antwoord hebben dan zal hij het op het forum zetten.
create
Contacteer:

Bericht door create »

@Onbekend,

welkom op het forum, ben ook wel benieuwd naar de echte functie waar de machine voor ontworpen is.

Wel is het duidelijk dat er geen derde as mee ontworpen is.

Create
Barcosmurf
Contacteer:

Bericht door Barcosmurf »

Hallo Create,

Ben wel beniewd waar jullie dit voor willen gaan gebruiken, als er niet al te veel hoogte nodig is zoals bij PCB's.
Is het dan niet mogelijk om draadeinden met moer te bruiken of lange bouten met afstandbussen/blokken, want zo te zien zit op alle vier hoeken 2 imbusbouten.
create schreef:Maar nu zit ik met een probleem, zoals jullie kunnen zien staat hij scheef. Dit komt door het gietijzeren frame die er onder zit. Het liefst laat ik deze zitten i.v.m. Schakelaars en andere dingen die er op zitten. Ook is hij zo ontworpen voor de stevigheid dus waarom zou ik die weglaten. Maar dan zit ik, hoe ga ik de plaat maken?
Wil
EMC2 gebruiker
onbekend

Bericht door onbekend »

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen. Ik heb niet veel verstand van cnc machines, maar ik ben onder de indruk van de techniek die er allemaal in zit, en dat voor zo weinig geld. Dit moet iemand veel geld gekost hebben kan haast niet anders.

Maargoed ik kan bijna niet wachten om iets te gaan frezen en ben erg benieuwd hoever Markus is met de besturingskaarten. Verder heb ik graag advies, ik wil mijn laptop gebruiken om de cnc frees aan te sturen, moet ik dit doen met een printerpoort of met usb.

Verder heb ik ook graag advies voor de frees zelf, ik had zelf een Kress fme 800 of 1050 in gedachten deze zijn beide ongeveer even duur ( 140 euro op ebay ). Maar misschien heeft iemand een beter idee, ik sta open voor suggesties

Alvast bedankt!
create
Contacteer:

Bericht door create »

Verder heb ik ook graag advies voor de frees zelf, ik had zelf een Kress fme 800 of 1050 in gedachten deze zijn beide ongeveer even duur ( 140 euro op ebay ). Maar misschien heeft iemand een beter idee, ik sta open voor suggesties
Dat is ex verzendkosten volgens mij, bij damnecnc en tebi kan je ze ook kopen. Zelf vind ik persoonlijk de kress te groot voor het machientje, ik ga kijken voor een graveer spindeltje. Die kleiner is en toch kracht heeft.

Leuk he dat kleine dingetje

gr Create
mmelters

Bericht door mmelters »

Hmm..

ik zag van de week deze thread en dacht .. damn, te laat, die had ik ook wel eentje willen hebben.

Kom ik vanmiddag op Marktplaats er nog eentje tegen (ook €240)

Ik ga 'm dus morgen ophalen ;-)

Zo wordt het nog de moeite om er een nette besturing voor te bouwen....

MvrGr,
Marcel
create
Contacteer:

Bericht door create »

Volgens mij is dat bij de zelfde man ;-)

Dan zijn er straks vier op dit forum die deze machine heeft geinig

gr Create
Testa-Rossa
Contacteer:

Bericht door Testa-Rossa »

Het is inderdaad dezelfde verkoper, en aangezien de nieuwe advertentie nog niet verwijderd is denk ik dat ie er nog wel meer dan 1 heeft :mrgreen:

ff een link naar de advertentie voor evt. geinterreseerden; Klik

Misschien worden de printplaten ook wel goedkoper :P
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
Plaats reactie