Zelf ontwerpen & laten bouwen of kopen in China
Moderators: audiomanics, Moderators
Re: Zelf ontwerpen & laten bouwen of kopen in China
Voor je dat doet kijk dan eens bij deze Duitse machinebouwer en CNC toeleverancier.
http://stores.ebay.de/CNC-Maschinen-Shop
http://www.maschinen-werkzeuge.com
http://stores.ebay.de/CNC-Maschinen-Shop
http://www.maschinen-werkzeuge.com
- Arie Kabaalstra
- Contacteer:
en wat zien we daar?.. Rommel... anders kan ik het niet noemen..
dat je zwevende ronde geleiding neemt voor een machientje van 20x20 CM.. ok.. maar dit?..600 mm slag, en dan NIET ondersteund?.. kun je je portaal netzogoed op strakgespannen kabels laten bewegen..
dat je zwevende ronde geleiding neemt voor een machientje van 20x20 CM.. ok.. maar dit?..600 mm slag, en dan NIET ondersteund?.. kun je je portaal netzogoed op strakgespannen kabels laten bewegen..
Andre,
Bedankt voor je reaktie. Ik deel Arie's mening over het ontwerp, het is zeker niet ideaal. Een vriend van mij heeft een dergelijke machine (welliswaar een van CNC Tecnik Heiz) en kan er toch heel aardig mee uit de voeten, voor wat wij er mee willen maken (schuim en Corian frezen). Op de foto zie een vacuum mal gemaakt uit Corian en op de achtergrond zie het frezen van een staartvlak uit schuim...

Ik zelf heb natuurlijk ook naar dergelijke machines lopen kijken, maar heb ze voorlopig buiten beschouwing gelaten omdat ze met name niet snel genoeg zijn....
Cheers
Bart
Bedankt voor je reaktie. Ik deel Arie's mening over het ontwerp, het is zeker niet ideaal. Een vriend van mij heeft een dergelijke machine (welliswaar een van CNC Tecnik Heiz) en kan er toch heel aardig mee uit de voeten, voor wat wij er mee willen maken (schuim en Corian frezen). Op de foto zie een vacuum mal gemaakt uit Corian en op de achtergrond zie het frezen van een staartvlak uit schuim...
Ik zelf heb natuurlijk ook naar dergelijke machines lopen kijken, maar heb ze voorlopig buiten beschouwing gelaten omdat ze met name niet snel genoeg zijn....
Cheers
Bart
Deze machinebouwer zit in het gebied rond IdarOberstein en maakt hoofdzakelijk machines voor de eldelsteenslijperij.Arie Kabaalstra schreef:en wat zien we daar?.. Rommel... anders kan ik het niet noemen.. ..
De voorbeelden op Ebay zijn ideeën want het niet afgebouwde machines.
De webshop geeft een beter idee van wat ze leveren. Daar zie je ook dat ze Zas opstellingen verkopen die er gewoon goed uitzien.
- serum
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
gezien het type machine en het soort werkstukken; heet die vriend toevallig Loet?Een vriend van mij heeft een dergelijke machine
ja dat klopt.gezien het type machine en het soort werkstukken; heet die vriend toevallig Loet?
cheers
bart
Na flink wat informatie van Roy ontvangen te hebben ben ik zelf maar eens aan de gang gegaan in Solid Works.
Er zit al aardig wat tijd in, maar ik ben nog niet al te ver. Om binnen mijn budget te blijven denk ik dat ik toch bijna alle mechanische onderdelen in China moet kopen. Bijgaand wat plaatjes..
Cheers
Bart

Er zit al aardig wat tijd in, maar ik ben nog niet al te ver. Om binnen mijn budget te blijven denk ik dat ik toch bijna alle mechanische onderdelen in China moet kopen. Bijgaand wat plaatjes..
Cheers
Bart
Zo weer wat verder, deze keer geleiding en aandrijving aan de zijkant....ik denk dat ik op basis van dit concept verder ga.....Cheers, Bart

Laatst gewijzigd door Erik op 27 mei 2010 00:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's aangepast
Reden: Foto's aangepast
Flink bezig geweest in SW...moet de x-as nog wat verder bestuderen.
Commentaar is welkom. Cheers
Bart

Commentaar is welkom. Cheers
Bart
Spindel
Ik ben me aan het orienteren op een spindel.....maar wederom er is heel veel keuze....
ik zit te denken aan 24,000 rpm, 0.7 - 1kW. luchtgekoeld.....voor mij is het belangrijk dat de spindel zeer stil is
(rond de 60 dB), ik heb zitten kijken naar Elte, Jeager, NSK, varierend van 450 Euro to 5000 Euro (sic), bij CMS CNC hebben ze een zeer still Chineese spindel voor rond de 800 Euro + 200 Euro voor de aansturing.....kortom ik kom er even niet uit.....zijn er mensen met ideen / ervaringen wat te nemen.....ik wil er schuim, Corian, en misschien later toch ook wel non-ferro mee verspanen...ik zit te denken aan een maximale frees grootte van rond 6 a 7 mm (ER 11)...
cheers
Bart
ik zit te denken aan 24,000 rpm, 0.7 - 1kW. luchtgekoeld.....voor mij is het belangrijk dat de spindel zeer stil is
(rond de 60 dB), ik heb zitten kijken naar Elte, Jeager, NSK, varierend van 450 Euro to 5000 Euro (sic), bij CMS CNC hebben ze een zeer still Chineese spindel voor rond de 800 Euro + 200 Euro voor de aansturing.....kortom ik kom er even niet uit.....zijn er mensen met ideen / ervaringen wat te nemen.....ik wil er schuim, Corian, en misschien later toch ook wel non-ferro mee verspanen...ik zit te denken aan een maximale frees grootte van rond 6 a 7 mm (ER 11)...
cheers
Bart