Printsnelheid PLA

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Markus
Donateur
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Re: Printsnelheid PLA

Bericht door Markus »

XXL66 schreef: 27 jan 2025 13:58 Het is me niet duidelijk of ik de spindel gewoon met de koppeling kan verbinden of moet hier nog van een hulpstuk gebruik gemaakt worden met ondersteuning (lager?).
Ik zou wel een BK12 gebruiken voor de spindel, je kunt komplete sets kopen op Duitse ebay, en ook op Amazon check de koop recensies om zeker te zijn van kwaliteit
XXL66 schreef: 27 jan 2025 13:58 De gekozen NEMA 23 is closed loop, maakt dat uit voor de TB6600?
waarom wil je een open loop driver gebruiken met een close loop (met encoder dus) stappenmotor ?

Het gaat zeker werken alleen is het dus open loop, behalve als je de encoder naar je arduino brengt en iets slims in de firmware doet (wat zeker kan, als de output van de encoder quadrature is kun je met een simpel chipje de LS7084 puls dir signalen van maken wat de code makkelijker maakt)
XXL66 schreef: 27 jan 2025 13:58 De motorhouder zou ik zelf kunnen printen?
Jazeker maar voor 8,24 koop je er een (al is die niet geweldig maar goed genoeg?)
XXL66 schreef: 27 jan 2025 13:58 Wat voor voeding kan ik gebruiken voor het geheel?
Mean Well LRS-150-36 Schakelnetvoedingsmodule 36 V/DC 4.3 A 154.8 W is meer dan genoeg power, een A merk en lekker goedkoop (rond 20 euro)

met een enkele TSR 0.6-4850WI kun je vervolgens je 5 volt maken van de 36 volt voor je Arduino als je geen zin in extra aparte voeding hebt

Greezt,

Markus
Laatst gewijzigd door Markus op 27 jan 2025 15:58, 6 keer totaal gewijzigd.
Ballegooijen
Donateur
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Ballegooijen »

Je zou ook een motor kunnen gebruiken waar de driver is in/aangebouwd. Dat cheelt wel weer in de ruimte en het aansluiten.

https://www.omc-stepperonline.com/nl/ne ... c-isc04-10
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest!
https://www.Baldas.nl
XXL66

Bericht door XXL66 »

Bedankt Markus en Ballegooijen, hier kan ik wat mee.
Closed loop e.d. is chinees voor mij...

Die tekening op de EBAY link maakt me wel één en ander duidelijk. Ik kan beter dergelijk set kopen, dan weet ik zeker dat het allemaal past.
En inderdaad de NEMA23 ingebouwde driver is zeer interessant, dit is een Chinese site maar lijkt zo te zien op enkele dagen hier te kunnen zijn.

Edit: kan wel niets vinden aan schema's of informatie over de Arduino in combinatie met de geïntegreerde controller ISC04...
Laatst gewijzigd door XXL66 op 27 jan 2025 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ballegooijen
Donateur
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Ballegooijen »

Ik zou dan 1 spindel (b.v. 12mm) in het midden van de tafel zetten. Dan een homeschakelaar er op om je beginpositie aan te geven zodat je altijd op dezelfde positie begint.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest!
https://www.Baldas.nl
XXL66

Bericht door XXL66 »

Ballegooijen schreef: 27 jan 2025 18:43 Ik zou dan 1 spindel (b.v. 12mm) in het midden van de tafel zetten. Dan een homeschakelaar er op om je beginpositie aan te geven zodat je altijd op dezelfde positie begint.
Dat is het plan ;-)
Plaats reactie