Ik zou wel een BK12 gebruiken voor de spindel, je kunt komplete sets kopen op Duitse ebay, en ook op Amazon check de koop recensies om zeker te zijn van kwaliteitXXL66 schreef: 27 jan 2025 13:58 Het is me niet duidelijk of ik de spindel gewoon met de koppeling kan verbinden of moet hier nog van een hulpstuk gebruik gemaakt worden met ondersteuning (lager?).
waarom wil je een open loop driver gebruiken met een close loop (met encoder dus) stappenmotor ?
Het gaat zeker werken alleen is het dus open loop, behalve als je de encoder naar je arduino brengt en iets slims in de firmware doet (wat zeker kan, als de output van de encoder quadrature is kun je met een simpel chipje de LS7084 puls dir signalen van maken wat de code makkelijker maakt)
Jazeker maar voor 8,24 koop je er een (al is die niet geweldig maar goed genoeg?)
Mean Well LRS-150-36 Schakelnetvoedingsmodule 36 V/DC 4.3 A 154.8 W is meer dan genoeg power, een A merk en lekker goedkoop (rond 20 euro)
met een enkele TSR 0.6-4850WI kun je vervolgens je 5 volt maken van de 36 volt voor je Arduino als je geen zin in extra aparte voeding hebt
Greezt,
Markus