z afstelling cr20pro

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Jan1ydanne

Re: z afstelling cr20pro

Bericht door Jan1ydanne »

Ik heb verder niets veranderd. Alleen de zelfde firmware er opnieuw op gezet. Ik ga het hotend niet veranderen. Anders kan ik de bl touch misschïen vervangen door een limit switch. Om te kijken of jij dan wel werkt.
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Werkt je z as verder wel?
Ik neem aan dat je die op een of andere manier wel kunt bedienen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Huub Buis
Donateur
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Bericht door Huub Buis »

Jan1ydanne schreef: 05 aug 2024 00:41 Ik heb verder niets veranderd. Alleen de zelfde firmware er opnieuw op gezet.
Dan is het misschien toch niet dezelfde firmware of configuratie.
Voor de BL-touch, is andere firmware/configuratie nodig dan de firmware voor de machine zonder BL-touch. Ik denk dat je beter de instructies voor de bl-touch upgrade helemaal vanaf het begin moet doen. Dan heb je de grootste kans om het werkend te krijgen. Als je met de machine naar mijn toe zou komen, zou ik hetzelfde doen!
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Jan1ydanne

als ik de verkeerde firmware heb staat de bl touch toch niet in het menu van de printer. dat is bij mij wel het geval ik kan hem ook testen dan zie je duidelijk het pinnetje op en neer gaan.
Huub Buis
Donateur
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Bericht door Huub Buis »

Jan1ydanne schreef: 05 aug 2024 14:56 als ik de verkeerde firmware heb staat de bl touch toch niet in het menu van de printer.
Dat denk ik ook, dan zal de firmware waarschijnlijk wel kloppen. Blijft over de configuratie van de bl-touch. Die stappen zou je opnieuw kunnen doorlopen.

N.B ik zeg waarschijnlijk omdat zolang de oorzaak niet gevonden is, een verkeerde firmware één van de mogelijke oorzaken is, net als een verkeerde configuratie of een defecte module, of etc.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Jan1ydanne

Ik vind Het wel fijn dat jullie met suggesties komen. En het zal ook wel iets simpels zijn maar wie weet hebben meerdere mensen dit ook meegemaakt.
wim62

Bericht door wim62 »

Ik denk ook dat het misschien ook simpeler kan , hebt het in het verleden ook meegemaakt .
https://www.youtube.com/watch?v=y_1Kg45 ... DMakerNoob
Z-offset instructies nederlands 1.doc
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
hugo stoutjesdijk
Donateur
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Wel even opletten dat deze meneer niet heel zuiver in z'n reken kunde zit.
Een Z-waarde van -2.49 en een papierdikte van zero point 1 ( zijnde 0.1)
Hij zegt adding die papier dikte, dat is optellen volgens mij, -2.49+0.1 is -2.39 !
Maar als je het papier weg haalt moet de Z as verder in de min richting om het printbed te raken, dus wordt het verminderen.
Hij had dus in moeten vullen Z-2.59.
Nu zie je ook gelijk dat die 0.1mm helemaal niet zo super belangrijk is, want zo nauwkeurig is het nu ook allemaal niet.

Of TS iets aan die uitleg heeft weet ik niet want een niet gehomede printer kan ook geen soft endstops hebben.
Maar misschien heeft ie tussen al het geëxperimenteer door z'n printer nooit uitgezet en is dat de oplossing.

(merkwaardigerwijs wilde mijn printer met G28 de homing niet correct uitvoeren met de bl-touch, ding werd ook niet geactiveerd ?? terwijl als ik de printer aan zet hij gewoon een paar keer z'n naaldje op en neer tikt en rood brand, maar dat is weer een ander probleem wat als ik ga printen misschien opeens geen probleem meer is, dat zie ik dan wel weer)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
wim62

Bericht door wim62 »

Daarom hebt ik er ook een Z-offsert instructie bij gedaan , is wat gemakkelijker.
Plaats reactie