MINI frees machine
Moderators: audiomanics, Moderators
Re: MINI frees machine
ik denk niet dat hij het gaat gebruiken voor het eind product. hij zei al dat het een proto was
HMPE-500 is een leuk materiaal maar ik denk niet dat de tap gaatjes het lang uithouden...
het is wel een lekker stevig plaatje.. met draadbussen is het al een stuk slijtvaster...
Maar.. alu met draadbussen blijft denk ik beter..... het scheelt uiteindelijk wel in freesjes als je een keer een foutje maakt en te diep programmeerd... in een stukje staal plaat ben je je freesje zo kwijt...
als je een alu plaat inspant en lekker gaat verspanen of een klein stukje staal of messing dan smelten de schroefjes uit de plaat..
HMPE-500 is een leuk materiaal maar ik denk niet dat de tap gaatjes het lang uithouden...
het is wel een lekker stevig plaatje.. met draadbussen is het al een stuk slijtvaster...
Maar.. alu met draadbussen blijft denk ik beter..... het scheelt uiteindelijk wel in freesjes als je een keer een foutje maakt en te diep programmeerd... in een stukje staal plaat ben je je freesje zo kwijt...
als je een alu plaat inspant en lekker gaat verspanen of een klein stukje staal of messing dan smelten de schroefjes uit de plaat..
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
het materiaal is HMKB-1000
net iets slijtvaster dan HMPE, dit is puur een proef, alu wordt het bed, dit wat een proto type.
net iets slijtvaster dan HMPE, dit is puur een proef, alu wordt het bed, dit wat een proto type.
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
HMKB-1000 ja dat kan natuurlijk ook...
Zag er op de foto's erg uit als HMPE500 of 1000...
Ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien...
@resuengineer..
Ik heb ook weer een projectje.. na mijn emcotje pc-mill50 heb ik vandaag een compact 5 cnc gekocht...
Ben al een beetje aan het demonteren geslagen maar er zit erg veel werk aan heb ik al gezien...
eerst effe alles mechanisch reviseren en dan de electra eruit slopen en onderdelen sparen.. ik ga denk ik voor een algehele ombouw naar mach3....
groetjes
mcgyver
Zag er op de foto's erg uit als HMPE500 of 1000...
Ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien...
@resuengineer..
Ik heb ook weer een projectje.. na mijn emcotje pc-mill50 heb ik vandaag een compact 5 cnc gekocht...
Ben al een beetje aan het demonteren geslagen maar er zit erg veel werk aan heb ik al gezien...
eerst effe alles mechanisch reviseren en dan de electra eruit slopen en onderdelen sparen.. ik ga denk ik voor een algehele ombouw naar mach3....
groetjes
mcgyver
Hallo mensen....
Hoe staat het eigenlijk met de mini freesmachines (besproken aan het begin van dit draadje) die meerdere mensen op dit forum hebben aangeschaft?
Een tijdje is het een hype geweest en nu horen we er niets meer van..
Is er al iemand die Het apparaat volledig draaiend heeft?
wellicht zijn er wat nieuwe foto's???
Hoe staat het eigenlijk met de mini freesmachines (besproken aan het begin van dit draadje) die meerdere mensen op dit forum hebben aangeschaft?
Een tijdje is het een hype geweest en nu horen we er niets meer van..
Is er al iemand die Het apparaat volledig draaiend heeft?
wellicht zijn er wat nieuwe foto's???
Helaas is die van mij nog steeds niet draaiende, heb hem wel een paar keer nodig gehad maar doe het nog met me bestaande machine!
Hoop dat hij wel een keer af komt
gr Create
Hoop dat hij wel een keer af komt
gr Create
Ah Jammer om te horen... Ik ben zo benieuwd of iemand er al mee werkt...
Is er evt iemand anders die hem wel al draaiende heeft?
Is er evt iemand anders die hem wel al draaiende heeft?
Moet alleen het blokje nog hebben met die 2 gaten erin de achterkant heb ik al!!
Misschien kan iemand mij helpen met het blokje? moet een beetje nauwkeurig, en ben nog aan het oefenen met me wabeco!
gr Create
Misschien kan iemand mij helpen met het blokje? moet een beetje nauwkeurig, en ben nog aan het oefenen met me wabeco!
gr Create
welke moet je nou dan nog maken?
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
Alleen deze nog!
gr Create
gr Create
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@ Create,
Ik heb nu een werkende machine staan dus je kan het ook bij mij doen.
Moet je het alleen wel zelf even doen.
Ik heb nu een werkende machine staan dus je kan het ook bij mij doen.
Moet je het alleen wel zelf even doen.
Na een crash of 20 weet ik nu hoe ik alles moet repareren.
Dus een klappertje meer of minder maakt ook niets uit.
Dus een klappertje meer of minder maakt ook niets uit.
-
rolandcube
- Contacteer:
Hij staat nog steeds in het hoekje te verstoffen
Voorlopig nog geen toepassing gevonden voor de machine.
Dit komt volgens mij door zijn toch wel wat klein frees bereik.
Gr. Pascal
Voorlopig nog geen toepassing gevonden voor de machine.
Dit komt volgens mij door zijn toch wel wat klein frees bereik.
Gr. Pascal