Project Hybrid-CNC

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Project Hybrid-CNC

Bericht door assink »

Sjuul, gebruik je nou al iets van een THC, en als besturing edingcnc?
Zelf ook wat plannetjes voor een plasmasnijder namelijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sjuul
Berichten: 555
Lid geworden op: 05 jul 2011 22:57
Locatie: Montfort
Contacteer:

Re: Project Hybrid-CNC

Bericht door Sjuul »

Het laatste wat ik van Bert heb vernomen is dat ze aan het testen waren met de hard- en software, dat is ongeveer een jaar geleden nu.
Anders ff op de site zoeken of Bert een mailtje sturen…

THC heb ik nog niet, ik heb tal van ideeën om uit te werken maar ben er nog niet aan begonnen omdat de realiteit me een beetje heeft ingehaald.
Ik kan/wil voor de hobby geen €3000,- uitgeven voor een plasma snijder, die van mij komt voor ongeveer €500 uit China.
Het nadeel van dit vuurspuwertje is dat hij niet zo’n mooi snijbeeld heeft en dat er dus ook wat slak aan de onderkant van de snedes plakt.
Het voordeel is dat hij de plaat als het waren aan de rooster bakt met deze slak, hierdoor blijft de plaat betrekkelijk vlak “plakken”
Na het snijden tik ik de werkstukjes los van de rooster en tik ik met een slakhamer de randjes slak weg.
Op dit moment werkt het voor mij prima zo ik snij meestal tss de 2 en 5mm gewone ijzeren plaat
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Project Hybrid-CNC

Bericht door assink »

Lijkt mij ook dan voorlopig de beste optie.. Hypertherm en anderen vind ik ook nogal aan de prijzige kant ja.. :lol:
Gebruik je wel een machinetoorts? Ik heb gelezen dat je wel een hypertherm machinetoorst op een chinees kunt zeggen bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
Sjuul
Berichten: 555
Lid geworden op: 05 jul 2011 22:57
Locatie: Montfort
Contacteer:

Re: Project Hybrid-CNC

Bericht door Sjuul »

assink schreef:Gebruik je wel een machinetoorts?
Ik heb er een maar gebruik hem niet meer, deze was voor een hoger vermogen plasmasnijder en op mijn snijdertje was het niet wat het moest zijn. Overigens zijn de machine toortsen gelijk aan de handtoortsen. enkel de bouwvorm is anders. voor het snijbeeld hoef je het echt niet te doen.
Het ziet er wel professioneler uit met een machine toorts 8) en je kunt hem opje machine laten zitten als je eens iets uit de hand wilt snijden
assink schreef: Ik heb gelezen dat je wel een hypertherm machinetoorst op een chinees kunt zeggen bijvoorbeeld?
Dat geloof ik best, het is uiteindelijk gewoon het juiste fitwerk bij elkaar zoeken. ze werken allemaal op lucht en stroom.
zeeschuim

Re: Project Hybrid-CNC

Bericht door zeeschuim »

ook met pilot arc?
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Project Hybrid-CNC

Bericht door skillalot »

Kwaliteit van je snedes ligt vooral aan je slijtdelen denk ik, die zijn van de chinees natuurlijk een stuk minder als die van hypertherm. Als je een hypertherm machinetoorts op je chinees kunt maken, zal je snijbeeld wel een stuk beter zijn.
Gebruikersavatar
Sjuul
Berichten: 555
Lid geworden op: 05 jul 2011 22:57
Locatie: Montfort
Contacteer:

Re: Project Hybrid-CNC

Bericht door Sjuul »

Hallo Mannen,

Nu 7 jaar later ziet mijn leven er heel anders uit, verhuist, getrouwd en ook rennen er een aantal koters door de tent.
De snijbank staan nu in mijn garage net iets te veel ruimte in beslag te nemen en na een aantal jaar moet ik toch tot de conclusie komen dat ik er ook niet meer de tijd en de motivatie voor heb er nog een keer tijd in te steken.

Voor dat ie op MP wordt verpatst wil ik eerst even de echte liefhebbers de kans geven zich te melden.
De plasmasnijder en de electronica wil ik graag zelf houden voor een toekomstig project, het ijzer en de mechaniek is dus ter overname.
De bank zou met wat werk ook dienst kunnen doen als portaalfrees.

Snij bereik is ongeveer 1x1m maar je kunt er wel een plaat van 1x2m in steken vanuit de zijkant.

intresse? laat maar horen
Groeten Sjuul

Afbeelding

GT-T
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2019 23:12

Re: Project Hybrid-CNC

Bericht door GT-T »

Wat vraag je er voor met eventueel besturing ?
Plaats reactie