Mijn chinees, wie helpt mij op weg ?

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

jostestelt
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 jan 2013 11:32
Contacteer:

Re: Mijn chinees, wie helpt mij op weg ?

Bericht door jostestelt »

De machinestelpoten heb ik al, nu nog die machine hoog genoeg krijgen om die te monteren, staan "voetplaten" onder maar zijn geen gaten in, dus moet minstens een 40cm van de grond om gaten te kunnen boren, maar met zijn om en bij de 300kg hef je dat niet even op :mrgreen:
Maar wees gerust het komt in orde !
skillalot
Donateur
Berichten: 3254
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mijn chinees, wie helpt mij op weg ?

Bericht door skillalot »

Kijk eens in de kofferbak van je auto, ligt vast een heel handig hulpmiddeltje in ;-)
jostestelt
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 jan 2013 11:32
Contacteer:

Re: Mijn chinees, wie helpt mij op weg ?

Bericht door jostestelt »

heb ik al gedaan, maar is weinig ruimte om de krik onder te krijgen, maar zal wel op één of andere manier wel in orde komen
Leeuwinga
Berichten: 2989
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Mijn chinees, wie helpt mij op weg ?

Bericht door Leeuwinga »

Twee sterke Belgen.. :lol:
jostestelt
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 jan 2013 11:32
Contacteer:

Re: Mijn chinees, wie helpt mij op weg ?

Bericht door jostestelt »

Hey ben er terug. Voorbije weken wat druk gehad met andere zaken, maar nu kan ik er terug tegenaan.
Ondertussen de machine op stelvoetjes gezet.

Maar zit nu met een probleem.

Ik kan de machine home, en nullen, maar een cnc programma aflopen doet hij niet.
Vermoedelijk zijn er in dat programma "start parameters" en heb ik deze niet of niet juist in mijn cnc file staan.

Daardoor gaat hij wel van home positie naar het nulpunt en daar blijft hij roerloos staan.

Bij welke (ervaren) cnc hobby man / vrouw (liefst in België :-) ) mag ik eens wat komen leren?
Mijn machine heeft DSP0501 sturing.
jostestelt
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 jan 2013 11:32
Contacteer:

Re: Mijn chinees, wie helpt mij op weg ?

Bericht door jostestelt »

Vandaag een doorbraak kunnen realiseren !

Eindelijk iets kunnen frezen. gewoon een halve cirkel in mdf maar voor mij een super stap.

Wat was nu feitelijk het probleem..... Heel belachelijk feitelijk, maar ja je bent beginner voor iets he en de grootste voldoening is dat ik er zelf ben achter gekomen!

Van een forumlid had ik een (eenvoudig) cnc bestandje gekregen dat bij hem perfect werkte.

Wat was mijn fout, waarom dit niet wou starten?
Heel eenvoudig, het was niet voldoende om dit vanaf de usb stick te "laden", maar men moet het ook naar het interne geheugen van de DSP copieëren.

Zo eenvoudig was het :-)
OK, nu nog de instellingen van de spindel goed krijgen zodat deze het aantal toeren draait dat het cnc programma aangeeft.

En dan nog tekening leren omzetten in G code.

We hebben de komende dagen zeker nog ons zoekwerk :-)
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Mijn chinees, wie helpt mij op weg ?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Prachtig, ik kan het me goed voorstellen. Je wilt iets graag leren, en denk alles te begrijpen en toch lukt het niet. Achteraf is het allemaal zo logisch uit te leggen, maar voordat je dat jezelf allemaal geleerd hebt.
Nu moet de rest een peulenschil zijn. ;-)
Gelukkig kun je af en toe hier nog een hint krijgen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie