Rexroth Indramat Servo Drive/motor gebruiken

Moderator: Moderators

Wiro
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2013 11:08

Re: Rexroth Indramat Servo Drive/motor gebruiken

Bericht door Wiro »

Hallo Jaap,

Dat lijkt is het me wel waard.

stuur me tegen die tijd maar even een prive bericht over hoe en wat.

Groet Wiro
Jam
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:53
Locatie: Enschede

Re: Rexroth Indramat Servo Drive/motor gebruiken

Bericht door Jam »

Voor Wiro (en andere belangstellenden),

Hier heb je alvast een overzicht plaatje:
Afbeelding

Ik heb van de motoren en van de verklarende pagina nog een paar foto's. Stuur me maar een PB met je e-mailadres waarop je grotere foto's kunt ontvangen.

Op de foto zie je 4 besturingen, 3 motoren (2 met rem, 1 zonder rem) en 2 sets aansluitkabels (van de motor naar de besturing) en het boekwerk met vooral de beschrijving van de besturing. Van de motoren kan ik vinden dat ze een encoder hebben welke 2500 posities op een omwenteling kunnen herkennen. Volgens mij betekend dit dat het absolute opnemers zijn, dus een directe uitlezing van de positie van de as.

Groet,
Jaap
mostudio
Berichten: 517
Lid geworden op: 24 mei 2007 19:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Rexroth Indramat Servo Drive/motor gebruiken

Bericht door mostudio »

Hallo allemaal ik zal wat licht op de zaak werpen indramat drive's zijn zeker niet de gemakelijkste drive's om aan te sturen.
Dit weet ik uit eigen ervaring wij hadden een hoop drive's staan in een machiene zo'n 30 stuks.
De software kan je nergens vinden op het internet om ze te programmeren omdat je de software los van de drive's moet kopen en ook vaak de kabel om te programmeren.
Je moet geluk hebben en vragen rondom of iemand de software heeft en of je eer een kopie van mag maken omdat indramat het ook niet meer heeft. (het zelfde als met Eurotherm Servo drive's)
Bij beide programma's hoef je geen Key in te vullen.
Ik heb alleen de software voor Eurotherm (easy rider)
Plaats reactie