Bridgeport portaal

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Robastia
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jul 2011 14:22
Contacteer:

Bridgeport portaal

Bericht door Robastia »

Hoi Allen,

Mijn Buurman heeft een Brigdeport portaal met heidenhain TNC 151 besturing, omdat het een omslachtig programmeren is had ik eigenlijk zoiets, we gooien die heidenhain eraf en koppelen er een usbcnc aan.
Is dit mogelijk, want ik neem aan dat die Brigdeport servomotoren heeft met drivers en kun je die koppelen usbcnc?

Grtx, Roel
Alles is simpel, zolang je het antwoord maar weet
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Bridgeport portaal

Bericht door boutje »

Dat kan niet zonder meer.
De servodrivers moeten aangestuurd worden met een +/- 10 volt signaal en dat kan niet met usbcnc.(kan alleen step/dir)
Je zult er dus nog een een converter tussen moeten plaatsen die van step/dir een analoog signaal maakt.
Robastia
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jul 2011 14:22
Contacteer:

Re: Bridgeport portaal

Bericht door Robastia »

phoe,
Dacht nog wel dat het geen verschil zou maken dat je een stappenmotor-driver of een servomotor-driver zou aansluiten, dacht er dus te makkelijk over :oops:
Alles is simpel, zolang je het antwoord maar weet
zeeschuim

Re: Bridgeport portaal

Bericht door zeeschuim »

mach3 met de Kflop plus Kanalog van http://dynomotion.com/ is daar uitermate geschikt voor
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Bridgeport portaal

Bericht door boutje »

Voor mach 3 zijn er inderdaad meerdere systemen mogelijk om analoge drivers aan te sturen.
De Kflop is er 1 van.
Robastia
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jul 2011 14:22
Contacteer:

Re: Bridgeport portaal

Bericht door Robastia »

dat is het nu juist, ik wil geen mach3 o.i.d. maar juist usbcnc vanwege zijn eenvoud, lukt het ook niet als ik andere drivers plaats of is het helemaal onmogelijk om iets met de brigdeport te doen samen met usb ??

de taal die heidenhain gebruikt, is dat gewoon cnc taal of is het een eigen programmeertaal van heidenhain??


grtx, Roel
Alles is simpel, zolang je het antwoord maar weet
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Bridgeport portaal

Bericht door Mcgyver »

het kan allemaal, maar het ligt maar net aan de onderdelen di eop de machine aanwezig zijn...


als je de originele componenten wilt gebruiken kan je wat problemen hebben..


de machine opzich is bruikbaar..

wil je usbcnc en een nieuwe besturing?, dan kan je ook de motoren vervangen, incl drives en daar usbcnc aan hangen..

sommige bridgeports hebben zelfs gewoon stappenmotoren, ik dacht de interact 1 van bridgeport setje nieuuwe drives en een usbcnc controller en klaar ben je...


is de besturing t eoud, en de motoren etc oook, dan kan je via mach via dynomotion wat beginnen... of alle oude zooi er vanaf en aalles nieuw... het mechanische verouderd niet de electronica wat meer :mrgreen:
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bridgeport portaal

Bericht door hugo stoutjesdijk »

heidenhain kan zowel in G-code als in 'klartext' geprogrammeerd worden. Wordt over het algemeen erg gewaardeerd door iedereen. Alleen zal de geheugen grootte een beetje tegen kunnen vallen als je met cad-cam gaat werken, maar gewoon programmaatjes intikken zal prima gaan.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Bridgeport portaal

Bericht door Arie Kabaalstra »

een Heidi 151?.. dat is CNC uit het jaar Flintstone.. ik zou er al niet meer mee willen werken..

met USBCNC kun je macro's schrijven om bepaalde zaken makkelijk aan de machine te proggen.. en het heeft een eenvoudige DXF-Gcode Generator..

Heidenhain KAN je in G-code programmeren.. ja.. ehh.. Heidi G code.. ik ken eigenlijk niemand die G-Codes aan de machine inklopt in Heidi.. 't wordt alleen gebruikt als het CAM pakket geen KLARTEKST uit kan spugen..
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Bridgeport portaal

Bericht door boutje »

Waarom drivers , motoren enz vervangen als het nog werkt.
Alleen een nieuwe controller en wat step/dir - analoog en klaar.

Usbcnc eenvoudig??
Mach3 is even eenvoudig .
Plaats reactie