Is dat draaien en frezen verslavend eigenlijk ?
Ik heb een vriend, (mede-livesteamer), met enkele freesmachines en draaibanken in z'n kelder, waarvan de vrouw constant zegt "ge zou beter in Uw kelder gaan wonen" ...
't strafste is, dat die vriend er ne zelfs over begint te denken om dat te doen ...
Ikzelf aan de andere kant, heb bij de ombouw van m'n hobbyruimte, ineens hiermee rekening gehouden.
Ik heb maar meteen warm water/koud water, verwarming, airco, telefoon, internet en digitale satelliet-TV gelegd in m'n hobbyruimte, als het ooit zover komt, is het alleen maar een kwestie van (nogmaals) wat her-organisatie door te voeren ...
Verder ... Ik woon op amper 3 KM van m'n werk, en ga dus tijdens m'n uur middagpauze, steevast over huis om te eten. Vroeger nam ik uitgebreid de tijd dus om te eten. Tegenwoordig werk ik een paar sandwiches naar binnen, en ga vervolgens nog een half uurtje klussen in de hobby-ruimte ...
(Vandaag tijdens de middag een rechthoekige plaat uitgeklokt op de draaibank, en reeds een gat voorzien van 18 mm, vanavond verder uitdraaien tot op de juiste diameter)
Toen ik deze middag terug naar m'n werk vertrok, en aan m'n vrouw vroeg ik of zot geworden was of aan't worden ben, kwam er vanalles uit, maar een "nee" kreeg ze niet over haar lippen :-(
groeten,
Kris
is frezen en draaien "verslavend" ?
Moderator: Moderators
-
sn00zerman
- Contacteer:
- audiomanics
- Donateur
- Contacteer:
Re: is frezen en draaien "verslavend" ?
Nee hoor, niet verslavend.. Alleen handig dat je 't kan en hebt.
Als je genoeg te doen hebt, ja... dan sta je er meer minuten per dag aan dan anders..
Als je het druk hebt of je hoofd loopt over van ideeen, dan heb je meer tijd nodig dan je vrij hebt in een dag.
Veel is 't ook nieuwigheid en dingen uitproberen, maar als je die fase voorbij bent is het gewoon gereedschap, net als een hamer, een computer etc etc.
Eet gewoon rustig je boterhammetje tussen de middag aan tafel met mevrouw en eventueel koters, als zij dan een soap of zo'n balle-film wil zien heb jij tijd genoeg om te kneuen (heb je ook nog eens iets aan een soap..)
Kees
Als je genoeg te doen hebt, ja... dan sta je er meer minuten per dag aan dan anders..
Als je het druk hebt of je hoofd loopt over van ideeen, dan heb je meer tijd nodig dan je vrij hebt in een dag.
Veel is 't ook nieuwigheid en dingen uitproberen, maar als je die fase voorbij bent is het gewoon gereedschap, net als een hamer, een computer etc etc.
Eet gewoon rustig je boterhammetje tussen de middag aan tafel met mevrouw en eventueel koters, als zij dan een soap of zo'n balle-film wil zien heb jij tijd genoeg om te kneuen (heb je ook nog eens iets aan een soap..)
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Absoluut verslavend, maar niet dodelijk. In de 48 jaar dat ik al draaibanken en freesmachines heb, is er elke dag mee gewerkt. Ik begrijp niet dat je zonder kan leven.
I like the smell of hot chips
Ja, de behandelaar had gelijk een klus voor me en heeft me aangemoedigd: "als iedereen passie en creativiteit zou hebben, dan had ik geen werk meer" vertelde ze.
I like the smell of hot chips