3D Printer

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
m0jo
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2012 22:50

3D Printer

Bericht door m0jo »

Ik ben van plan een nieuwe 3d printer aan te schaffen en mijn oog is gevallen op:

De makerbot II

http://store.makerbot.com/replicator2.html


Wat denken jullie?

Ik zoek accuratie en snelheid. Deze lijkt beiden te hebben, of zijn er in deze prijsklasse printers met een hogere resolutie te krijgen?
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: 3D Printer

Bericht door michel pet »

ik ken de nieuwe verzie nog niet heb geen id wat hier anders aan is maar het lijkt er op dat ze van de triplex benden af zijn gestapt.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Lex
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 feb 2007 15:07
Locatie: UTRECHT
Contacteer:

Re: 3D Printer

Bericht door Lex »

Heb hem ook bekeken.
Kost wel wat meer als de oude versie maar is wel een stukje beter.
Zij blijven innoveren, heel belangrijk.

Het lijkt mij ook wel wat, zit alleen tegen de prijs aan te hikken :lol:

Lex
didado
Berichten: 304
Lid geworden op: 03 apr 2008 08:25
Contacteer:

Re: 3D Printer

Bericht door didado »

Hij schijnt ondermeer met 0,1 mm laagjes te printen met een naar zeggen veel beter eindresultaat.
gerkon
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jan 2009 15:06
Locatie: lisse
Contacteer:

Re: 3D Printer

Bericht door gerkon »

lijkt me een super ding,mijn collega heeft pas de voor loper gekocht en die geeft al heel goed resultaat.
en van een nieuwe mag je alleen maar meer verwachten ,ik ben er in ieder geval enthousiast over.
wel jammer van de hoge kostprijs en daarop komt nog eens verzendkosten en invoerrechten :evil:


gr gert
Gebruikersavatar
Rob65
Berichten: 628
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 3D Printer

Bericht door Rob65 »

Makerbot levert mooie machines en de nieuwe machine ziet er goed uit.
Een mooi stalen frame, lijkt me heel stabiel.

Die 0.1mm laaghoogte is niet zo heel bijzonder. De meeste printers die met 1.75 mm draad werken kunnen wel op 0.1mm laagdikte printen. Alleen zal bijna niemand dit zo ik de specs zetten omdat je daarvoor wel wat met de settings van je software zal moeten spelen. Makerbot heeft dit blijkbaar al netjes in hun eigen software verpakt.

Eén ding staat als een paal boven water: er zijn veel tevreden makerbot gebruikers en ze hebben al heel wat machines uitgeleverd. Ik verwacht dan ook dat deze machine zijn geld, hoewel niet echt goedkoop, zeker waard is.

Wat ik alleen niet snap is waarom ze bij de Makerbot 2 alleen PLA als materiaal geven. De Makerbot 1 kan zowel ABS als PLA verwerken. ABS geeft mooie stevige duurzame producten, PLA is biologisch afbreekbaar, minder sterk en kan minder goed tegen hogere temperaturen. Daarentegen geeft PLA (van wat ik gelezen heb) een mooiere afwerking en heb je veel minder last van krimp en kromtrekken tijdens het printen.
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
gerkon
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jan 2009 15:06
Locatie: lisse
Contacteer:

Re: 3D Printer

Bericht door gerkon »

Wat ik alleen niet snap is waarom ze bij de Makerbot 2 alleen PLA als materiaal geven
de printer is gebruik vriendelijker geworden, zeker in combinatie met de nieuwe software waar veel minder ingesteld kan worden.
stl erin en printen maar .
PLA geeft gewoon wat minder problemen wat printen betreft.
ik heb begrepen dat er nog wel ABS mee geprint kan worden alleen is het bed niet meer verwarmd en moeten de instellingen veranderd worden .
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: 3D Printer

Bericht door michel pet »

geen verwarmt bet beetje jamer zo wel abs als pla print beter en trekt niet meer krom dan.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Plaats reactie